پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
رونمایی از «نقشه ب» اداره‌ی استقلال و پرسپولیس

انتقال مدیریت سرخابی‌ها از وزارت ورزش!

سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب: 424680
ماجرای واگذاری‌ و مدیریت سرخابی‌ها هم‌چنان پیچیده و مبهم است اما به نظر می‌رسد پس از قطعیت عدم واگذاری این دو باشگاه، حالا قرار شده طی توافقی، مدیریت استقلال و پرسپولیس به وزارتخانه‌ای غیر از ورزش و جوانان واگذار شود.
به‌ گزارش ‌جهان به نقل از ایسنا‌، کلاف واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی هم‌چنان سر در گم است و بنا به اعلام پوری حسینی به احتمال فراوان تا ظهر چهارشنبه (فردا) نتیجه‌ مزایده اعلام خواهد شد اما این اعلام حتما برنده‌ای نخواهد داشت، چرا که با ایجاد مشکلاتی در واگذاری این دو تیم از جمله نقش اعتراضی مجلس و نگرانی‌های مضاعف دولت در دوران پس از واگذاری اکنون زمینه‌ای ایجاد شده که در آن موضوع واگذاری این دو تیم منتفی گردیده و یا در خوشبینانه‌ترین حالت حداقل با این شرایط و خریداران باید واگذاری سرخابی‌ها را در مزایده‌ی چهارم منتفی شده دانست.

بر اساس اطلاعات واصله به خبرنگار ورزشی ایسنا، به نظر می‌رسد نتیجه این مزایده نیز به اعلام عدم تایید اهلیت خریداران سرخابی از سوی مراجع ذیصلاح منتهی خواهد شد و در صورت وقوع این اتفاق دو راه بیشتر برای ادامه فعالیت استقلال و پرسپولیس نمی‌ماند. راه‌هایی که به عنوان «نقشه‌ی ب» از ظهر روز دوشنبه در دستور کار هیات واگذاری و وزرای سه گانه (ورزش، اقتصاد و دادگستری) تصمیم‌گیر در موضوع مزایده سرخابی‌ها قرار گرفته است و به صورت جدی پیرامون آنها بحث و بررسی در جریان است.

نگرانی مدیریت این دو باشگاه پرطرفدار و البته پرحاشیه همواره دردسرساز بوده است و بر این اساس به احتمال فراوان پس از منتفی شدن واگذاری استقلال و پرسپولیس، اداره سرخابی‌ها به عنوان یک راهکار از وزارت ورزش و جوانان خارج و به وزارت اقتصاد و دارایی منتقل واگذار خواهد شد.

این پیشنهادی است که می‌تواند هم وزارت ورزش را از حاشیه‌های مدیریتی این دو باشگاه دور کند و هم اینکه بنوعی با تنوع مدیریتی دورانی جدید پیش روی این دو باشگاه ترسیم نماید تا شاید در فصل آینده لیگ برتر با برداشته شدن بار روانی حاشیه‌ها مدیریتی فصل چهاردهم، شرایط برای حضوری بی‌حاشیه این دو تیم در لیگ آینده فراهم گردد.

این تصمیم موضوع اصلی جلسات کنونی وزاری سه گانه در پس از منتفی شدن واگذاری است.

اگر تحت هر شرایطی وزارت اقتصاد و دارایی به اداره این دو باشگاه تن ندهد به احتمال فراوان سرخابی‌ها زیر نظر وزارت ورزش و جوانان و به شیوه‌ی اجاره اداره خواهند شد.

هرچند اجاره این دو باشگاه با مدیریت وزارت اقتصاد و دارایی نیر دور از ذهن نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *