پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱۷

آیت الله امجد: بدخواه آیت الله خامنه‌ای را لعن می کنم

سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 134187
مدتی است که جریان سبز به دروغ تلاش می کند آیت الله امجد،این استاد اخلاق و عرفان را به عناوین مختلف نزدیک جریان مخالف نظام نشان دهند.این در حالی است که آیت الله امجد همواره و در همه سخنرانی های خود بیشترین حمایت ها و ابراز علاقه را به امام و انقلاب و رهبر عزیز انقلاب داشته اند و این همان منشی است که جریان سبز و فتنه دروغ را عصبانی کرده است.
به گزارش جهان، همشهری آیه در شماره شهریور ماه خود در پرونده‌ای به بررسی ابعاد مختلف جلسات اخلاقی آیت‌الله امجد پرداخته است، ایشان در جایی می فرماید: «من بدخواه آیت‌الله خامنه‌ای را لعن می‌کنم».
در این پرونده به ابعاد مختلف زندگی این عالم عارف پرداخته شده و یک بخش از این پرونده به سیره سیاسی و اجتماعی ایشان اختصاص یافته است.

در این بخش اینگونه آورده شده است:"آیت‌الله امجد، همان مجتهد اهل‌معرفتی است که احساس وظیفه باعث شد تا حریم کبریایی بی‌بی ملک و ملکوت – حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) – را رها کند و برای کمک به رهبر انقلاب امام جماعت کوی دانشگاه شود، همان جایی که روزهای نخستین حضور استاد امجد شاید تعداد نمازگزارانش به یک صف هم نمی‌رسید اما در کوتاه زمانی به ده‌ها و صدها نفر رسید، ایشان همان روحانی دردمندی است که برای انقلاب اسلامی و در کنار آیت‌الله علما – امام جمعه عزیز کرمانشاه- طعم تبعید را چشیده است. همان کسی که پس از انقلاب بر در دادگستری کنگاور – از توابع کرمانشاه- یک صندلی گذاشته بود و بین مردم مصالحه می‌داد. در دوران دفاع مقدس نماینده حضرت امام(ره) در سپاه غرب کشور بوده است."

در این گزارش به خاطرات رزمندگان با آیت الله اشاره می شود و می گوید: "همان که بسیاری از شهدا با او خاطرات و لحظه‌های خوشی داشته‌اند و ارتباط و اشتیاق فرزندان شهدا – چون فرزندان شهید اندرزگو، صیاد شیرازی و دیگران- با ایشان، دلیل بر این ارتباط وثیق است."

بخشهای دیگری از این گزارش به شرح زیر است:

آیت‌الله امجد از قول آیت‌الله بهاءالدینی بارها می‌گفت که ایشان در مکاشفه یا رویای صادقه‌ای دیده‌اند که همه چهارده معصوم (علیهم السلام) از کار امام راحل(ره) – انقلاب اسلامی – در بهجت و سرور بودند. آیت‌الله امجدی که من می‌شناسم باز از قول همان استاد بزرگوارش می‌فرمود که در زمان انتخاب نایب رهبری، ایشان اشاره‌ای به عکس آیت‌الله خامنه‌ای -رئیس‌جمهور وقت- کرده‌اند و قریب به این مضامین فرموده‌اند که ما به ایشان امیدواریم."

آیت‌الله امجد بارها می‌گفت که باید این سید -آیت‌الله خامنه‌ای- را دعا کنیم که بار به دوش اوست و باز می‌فرمود که ما هر وقت مشکلی داریم، برای این سید دعا می‌کنیم و باز می‌فرمود که این سید مثل برق دارد بالا می‌رود و باز قریب به این مضامین می‌فرمود که ما سه چیز را هرگز نباید رها کنیم؛ نظام اسلامی، مقام رهبری و وحدت کلمه.

آیت‌الله امجد در همین روزهای هیاهوها بارها در جمع شاگردان فرموده است که «من بدخواه آیت‌الله خامنه‌ای را لعن می‌کنم» و بدخواهی قبل از معارضه است. آیت‌الله امجد در مواجهه با جهالت‌ها و هوای نفس‌ها و تمام کارهایی که بر مبنای اسلام اصیل نیست، آرام نمی‌نشیند و با این همه که او خود در وسط میدان است، هموست که خود گفته است که کارشناس سیاست نیست و بارها توصیه فرموده که سیاست هزاران بطن دارد و در اظهارنظرها باید با احتیاط وارد شد.

ایشان نیاز به تطهیر ندارد چراکه همانند همه علمای راستین اسلام، راه تقوا را می‌پیماید و درعین حال، فعل و حرف خود را «طابق النعل بالنعل» قول و سیره معصوم (علیه‌السلام) نمی‌شمارد و هرگز احتمال اشتباه و خطا را از خود و بلکه از هر آن که غیرمعصوم (علیه‌السلام) است، منتفی نمی‌داند و بر این باور است که «اگر کشف شهود ملاک بود، این‌قدر علمای ما را در طول تاریخ گول نمی‌زدند» و این همه، یعنی که هزارچهره‌های سیاست‌باز را راه مشترکی با عالمان الهی و روحانیون ربّانی نیست و صدالبته آنها از تیغ انتقاد و نظارت اینان هرگز نخواهند و نباید آسوده باشند که با روشنفکرمآبی‌ها، مقدس‌مآبی‌ها، بی‌انصافی‌ها، بی‌تحملی‌ها و قضاوت‌های ناقص و خالی از تقوا، خودمان و جامعه را از ارتزاق بر سر سفره معنوی و اخلاقی بزرگان معرفت و معنویت محروم نکنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من هر روز براي صحت و سلامتي حضرت آقا صدقه ميدهم. از فردا براي حضرت آقا و حضرت آيت الله امجد صدقه ميدهم
Iran, Islamic Republic of
اي‌كاش ايشان در سال گذشته و در كوران فتنه چنين سخني را آنهم با صداي بلند مي‌گفتند.
.... براي فهم بهتر به سخنان تاريخي رهبري عزيز راجع به نقش عوام و خواص در جامعه و عبرت‌هاي عاشورا مراجعه كنيد.
Iran, Islamic Republic of
مداد العلما افضل من دماء الشهداء یعنی همین که یک عالم در زمان بروز فتنه با تبیین حقیقت و روشنگری ایجاد بصیرتی نماید تا مال و جان و عرض و ناموس مردم از هر خطر و گزندی حفظ گردد و حتی در صورت لزوم تشویق به مقابله و معارضه نماید ....
Iran, Islamic Republic of
ممنون، امان از شایعه! کمی از ایشان مکدر شده بودم که به حمد الله با این مطلب رفع شد
Iran, Islamic Republic of
ایشان همیشه حامی رهبر بودند من هیچ وقت شایعه های این جلبکان رو باور نکردم

جنبش سبز اسمش باعث کثافت و لجن کشیدن افراد میشه
Iran, Islamic Republic of
خدا سلامتش بدارد ولی ای کاش زودتر این اتفاق می افتاد
Iran, Islamic Republic of
من سال ها در مشهد در همایش کوثر مدت یک ماه از محضر ایشان استفاده می کردم تا در فتنه 88 گفتند که آیت الله امجد اقا را ناسزا گفته و لعن کرده این حرف برام خیلی سنگین ولی باورش راحت بود چون خیلی ها چپ شده بودند تا اینکه امسال در حرم رضوی ایشون رو دیدم و ازشون در این مورد سوال کردم گقتم حاج آقا می گن شما به آقا ناسزا گفتید درسته
گفت : تو مگه منو نمی شناسی به من این حرف ها می یاد
گفتم : آقا می شناسم ولی می خوام دلم مطمئن شود مثل جریان حضرت ابراهیم
چون تو این فتنه اخیر خیلی از بزرگان گمراه شدند
گفت : بزرگان گمراه نمی شوند بزرگ نماها گمراه می شوند
شرمنده شدم چرا زود قضاوت کرده بودم حلالیت گرفتم و برای کسانی که گفته بودم آقای امجد پشت سر آقا ناسزا گفته جریان رو تعریف گردم
خواهش می کنم این رو درج کنید تا بقیه هم بخونند و متوجه شوند.
رفیعی - قم
Iran, Islamic Republic of
من دانشجو هستم و ايشان را خيلي خوب مي شناسم و بارها خودم شنيدم كه ايشان نسبت به مقام معظم رهبري ابراز علاقه و محبت مي كردند. هيچ وقت شايعات و پروپاگانداي جريان معارض برايم باورپذير نبود.
دوستان از رفتار جريان معارض در رابطه با كناره گيري آيت الله جوادي آملي از امامت جمعه بايد درس گرفته باشند كه جريان معارض در كشور ذره اي احترام براي علما و جايگاهشان قائل نيست. همه اش جنگ رواني است كه مثل كف روي ْب مي آيد و مي رود.
Iran, Islamic Republic of
من از نزدیک ایشان را می شناسم ولی صد حیف که ایشان گوهری ناشناخته برای جوانان ما خصوصا تهران هستند
Iran, Islamic Republic of
دریک مورد که برای جشن نیمه شعبان
کارت دعوت 1000 ریالی نیز برایشان بردم پاکت آن را گرفته و اصل کارت را برگرداندن گفتند از این کارت استفاده کنید {وبه دیگریدهید}
Iran, Islamic Republic of
توصیه میکنم دوستان از نزدیک این استاد را زیارت کنند .
خدارا هزار مرتبه شکر که ایشان در خط ولایت مستدام اند ...
Iran, Islamic Republic of
سلام لطفا آدرس جلسات ایشان را بزارید.ممنونم.
توکلی
یا ایها الذین امنوا اتقواالله وقولوا قولا سدیدا - لاتقف ما لیس لک به علم
ا- جهت اطلاع دوستان باید عرض کنم که ایشان ازانگشت شمار روحانیونی می باشد که دنیا را سه طلاقه کرده اند ایشان قبلا خانه ای در قم داشتند با کمال سخاوت به یک طلبه جوان بخشیدند برای اینکه آن طلبه خجالت نکشند واحساس دین نکند فرمودند: هرموقع پول داشتی پولش رابه من بده وخودشان رفتند مستاجر شدندوهنوز هم خانه ای ندارند درپی اعتراض پسر بزرگشان که چرا خانه را دادی به فلانی فرمودند به شما ربطی ندارد من با امام زمان (عج) معامله کردم.
2- درمورد خانه خیابان چمران باید عرض کنم خانه مورد نظر کلنگی وهرآن ممکن بود سقفش پایین بیاید واز زمانی که همسر ایشان به رحمت خدا رفت ایشان دیگر نیازی به خانه ندارند.
3- ایشان همان زمان هم که خانه داشتند مانند طبیبی ازاین دانشگاه به آن دانشگاه و... خودشان را وقف هدایت جوانان کرده بودن که همسر ایشان گاهی اوقات چند هفته ایشان را نمی دیدند .
4- میان راست ودروغ چهار انگشت فاصله است برادر من تاچیزی را باچشم خودت ندیده وگوش خودت نشنیده ای باور نکن ! خیلی ها نظرات خودشان را به ایشان نسبت می دهند ! شنونده باید عاقل باشد.
5- بنده با اینکه 12سال است از مریدان ایشان هستم هرگز جرات اظهار نظر در باره ابعاد شخصیت معنوی ایشان راندارم چه برسد به شما که ایشان را در یک اردوی یک ماهه دیده اید واینقد صریح در مورد ایشان نظر می دهید .
6- از خداوند می خواهیم معرفت اولیائش را نصیب ما گرداند (زیارت عاشورا) درمورد استاد امجد باید بزرگانی همچون حضرات آیات جوادی آملی ،حسن زاده آملی ، فاطمی نیا و صدیقی ... نظر بدهند نه بنده وامثال شما
7- در مورد ارادت و ولایت استاد امجد به رهبر معظم انقلاب وهمچنین علاقه متقابل آقا به ایشان باید عرض کنم آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است .
والسلام علی من اتبع الهدی -
علم دار
ممنون
م
Iran, Islamic Republic of
شمایی که این خبر کار کردی لطفا ویدئو آیت اله امجد ببین .
Mohammad
United States
......