پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

محکومیت م.ح،م.ف،س.الف،غ.ع و س.الف

سه شنبه ۱ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۵۶
کد مطلب: 84938
واحد مرکزی خبر: پنج مفسد اقتصادی با رای دادگاه عمومی تهران به رد مال، تحمل بیش از 26 سال حبس، 14 سال تبعید، 90 ضربه شلاق و پرداخت هزار و هفتصد میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

بنابر اعلام مجتمع قضایی امور اقتصادی، این پرونده با شکایت بیش از ششصد شاکی خصوصی در دستور کار مجتمع قضایی امور اقتصادی قرارگرفت و با صدور کیفرخواست شعبه 4 بازپرسی دادسرای ناحیه 22 عمومی و انقلاب تهران، به شعبه 1192 دادگاه عمومی تهران ارسال، که در نهایت منجر به صدور رای شد .

متهمین پرونده به نامهای " م ب ح" و" م ح ف" مبادرت به تاسیس شرکت تجاری و انجام ثبت نام از 650 نفر برای فروش انواع خودرو به قیمت کمتر از قیمت روز کارخانه سازنده کردند.

این افراد با وجود اطلاع از امکان نداشتن تحویل خودروهای ثبت نامی، مبادرت به کلاهبرداری و دریافت وجوه از شکات به میزان دویست و هشتاد و سه میلیارد و چهارصد و نود میلیون ریال کردند، که پس از تشکیل پرونده و صدور کیفرخواست در دادسرا و ارجاع پرونده به شعبه 1192 دادگاه عمومی تهران به ریاست قاضی عزت الله امانی شلمزاری، صدور رای به این شرح شد :

1- محکوم علیه آقای م ب ح به اتهام مشارکت در کلاهبرداری به میزان دویست و هشتاد و سه میلیارد و چهارصد و بیست و پنج میلیون و دویست هزار ریال به تحمل هفت سال حبس تعزیری و جزای نقدی به مبلغ شش میلیارد و صد و چهارده میلیون و پانصد هزار ریال و هفت سال اقامت اجباری در شهرستان مسجد سلیمان محکوم شد.

همچنین این فرد از حیث خیانت در امانت به تحمل سه سال حبس تعزیری و از باب بزه پرداخت ربا به تحمل سه سال حبس و سی ضربه شلاق و پرداخت مبلغ 500 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت ، محکوم شد .

2- محکوم علیه آقای م ح ف به اتهام مشارکت در کلاهبرداری به میزان دویست و هشتاد و سه میلیارد و چهارصد و بیست و پنح میلیون و دویست هزار ریال ، به تحمل هفت سال حبس تعزیری و جزای نقدی به مبلغ شش میلیارد و صدو چهارده میلیون و پانصد هزار ریال و هفت سال اقامت اجباری در شهرستان مسجد سلیمان محکوم شد.

همچنین از حیث بزه خیانت در امانت به تحمل سه سال حبس تعزیری و سی ضربه شلاق و پرداخت پانصد میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

3- محکومین آقایان" غ ح الف ع " و "س م الف" هر دو به اتهام معاونت در کلاهبرداری به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.

4- محکوم علیه آقای س الف به اتهام دریافت ربا از متهم ردیف اول به تحمل 20 ماه حبس تعزیری و 30 ضربه شلاق و پرداخت مبلغ هفتصد میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.

این رای قابل اعتراض و رسیدگی مجدد در محاکم تجدید نظر استان تهران است و در اجرای ماده 188 قانون آئین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری مصوب سال 1378 ، اسامی محکومین پس از قطعیت حکم در محاکم تجدید نظر استان تهران، به صورت کامل اعلام خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *