چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۳
۵

احتمال زنده بودن شاه‌ کلید مفاسد نفتی

جمعه ۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب: 321486
در یک هفته گذشته خبرهایی از سیاسی ترین انتصاب زنگنه در نفت و همچنین احتمال زنده بودن شاه‌کلید مفاسد نفتی به گوش رسیده است.
احتمال زنده بودن شاه‌ کلید مفاسد نفتی
به گزارش جهان به نقل از فارس، در یک هفته گذشته خبرهای مختلفی در صنعت نفت در قالب خبرهای گفت‌وشنود غیررسمی به اطلاع خبرنگاران رسید که برخی از این اخبار به شرح زیر است:

* ایجاد کارشکنی در مسئولیت شرکت صادرات گاز

یک منبع آگاه در گفت و گو با فارس گفت: پس از کش وقوس هایی که در طول هفته های اخیر درخصوص انحلال شرکت صادرات گاز مطرح شد هم اکنون برخی از مسئولان شرکت ملی گاز ایران در انجام فعالیت های شرکت صادرات گاز اختلال ایجاد می کنند.

این گزارش اضافه می کند هفته گذشته شرکت صادرات گاز با حکم مدیرعامل شرکت ملی گاز که هیچ سهمی در تاسیس شرکت صادرات ندارد و تمام سهام متعلق به ‌شرکت ملی نفت است منحل و با دستور وزیر نفت حکم انحلال لغو شد و بنا به دستور وزیر نفت تا اطلاع ثانوی این شرکت به وظایف خود مانند گذشته عمل خواهد کرد.

* انتصاب فرزند مدیرعامل اسبق شرکت ملی پالایش و پخش

گفته می شود فرزند مدیرعامل اسبق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی به پیشنهاد یکی از مدیران نفتی و با حکم مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی به عنوان مدیر پخش منطقه کیش منصوب شده است.

*سیاسی ترین انتصاب زنگنه

انتصاب حمیدرضا کاتوزیان به عنوان رئیس پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان سیاسی ترین انتصاب زنگنه شناخته می شود.

باید گفت درحالی این انتصاب صورت گرفته است که مدرک تحصیلی رئیس اسبق کمیسیون انرژی کوچکترین ارتباطی به تخصص های مورد نیاز صنعت نفت ندارد وعلی رغم شعارهای دولت که با ادعای تخصص گرایی مطرح می شود این انتصاب انجام شده است.

نکته جالب توجه در این است کاتوزیان که در دوره رای اعتماد زنگنه برای وی سنگ تمام گذاشته بود در گفت وگو با یکی از رسانه ها ضمن ارائه آمار و اطلاعات اشتباه در خصوص صنعت نفت مانند تولید نفت تاکید کرده بود حمایت از زنگنه را به دلیل وظیفه ای که بر دوشش حس می کرد انجام داده است و در این خصوص هیچ معامله ای در کار نبوده و نیست.

وی در این مصاحبه در پاسخ به پرسشی گفته بود اینکه می گویند نیاز به تخصص نیست و باید فرد مدیر باشد را قبول ندارد و به همین دلیل با دادن رای اعتماد به یکی از وزرای قبلی نفت مخالفت کرده است.

کاتوزیان همچنین گفته بود علاقه ای به کار دولتی ندارد.

لازم به ذکر است رئیس فعلی پژوهشگاه صنعت نفت در کارنامه خود ریاست برکمیسیون صنایع و همچنین ریاست برکمیسیون انرژی وریاست گروه مهندسی پزشکی دانشگاه شهید بهشتی را برعهده داشته است و برای دوره ای یکی از معاونین شرکتهای خودرو ساز بوده است.

*شاه کلید مفاسد نفتی زنده است؟

در آستانه برگزاری شور اول دیوان داوری لاهه درباره قرارداد کرسنت اخباری مبنی بر زنده بودن شاه‌کلید پرونده مفاسد نفتی از جمله همین پرونده کرسنت منتشر شده است

به طوری که همسر عباس یزدان پناه دلال قرار دادهای نفتی خارجی در یکی از شبکه های اجتماعی از زنده بودن شوهرش خبرداده است.

یزدان پناه در اوایل سال جاری به صورت ویدیو کنفرانس در دیوان داوری لاهه حاضر شد اما در جلسه بعدی دیوان که قرار بود به شهادت وی اختصاص داشته باشد حاضر نشد و چند روز بعد اخباری مبنی بر پیدا شدن جسد وی در امارات منتشر شد.

دسترسی به یزدان پناه که به عنوان شاه کلید مفاسد نفتی شهرت یافته استارزش بسیار بالایی برای مسئولان ایرانی دارد تا از مفاسد نفتی رمزگشایی شود.

خبرگزاری فارس گزارشهای مفصلی درباره صدور گاز ایران به شارجه که به قرار داد کرسنت مشهور شده منتشر کرده است.

* هشدار مسئولان به ایجاد سونامی بیکاری در عسلویه

گفته می شود برخی از مسئولان منطقه عسلویه نسبت به دستور وزیر و خارج شدن طرح های ۳۵ ماهه از دستور کار به وی هشدار داده اند به طوری که احتمالا این تصمیم وزیر نفت منجر به ایجاد سونامی بیکاری در منطقه خواهد شد.

لازم به ذکر است یکی از برنامه های اصلی وزیر نفت در جلسه رای اعتماد مجلس توجه ویژه وی به عسلویه بود به طوری که هم اکنون پس از گذشت تقریبا ۲ ماه از آغاز به کار وی تنها یک بار وی و مدیرعامل شرکت ملی نفت به منطقه عسلویه رفته اند.

*وزیر با درخواست شرکت تاسیسات مخالفت کرد

شنیده شده است شرکت تاسیسات دریایی چندی پیش به منظور تولید زودهنگام از برخی از پروژه های گازی پارس جنوبی درخواست ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلاری داده بود به طوری که مسئولان این شرکت اعلام کرده بودند که باید این بودجه به شرکت تاسیسات داده شود تا بتوانند فعالیت خود را انجام دهند اما اخیرا وزیر نفت اعلام کرده است شرکت های پیمانکار باید خودشان منابع مالی را تامین کنند.

از این رو مشخص نیست قول وزیر نفت به رئیس جمهور برای افزایش تامین روزانه ۳۰ میلیون متر مکعب گاز برای فصل زمستان به کجا خواهد انجامید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
رییس کمیسیون انرژی مجلس متخصص نفت و انرژی نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یاسر
اینا رای اعتمادشونو ویخواستن که گرفتن حالا مزنن زیرش مگه همین اخوندی نبود که در جلسه رای اعتماد میگفت مسکن مهر و ادامه میده ولی الان زده زیرش...کلا غیر قابل اعتمادن
از کی تا حالا عنوان شاه کلید مفاسد نفتی از م ه به یزدان پناه انتقال یافته است نکند میخواهند حواس ملت را از م ه به سمت دیگری منحرف کنند ؟؟؟!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اطلاعات این شاه کلید در مورد م ه است
Iran, Islamic Republic of
این کاتوزیان همان است که در مجلس از اصولگرایان مورد اعتماد لاریجانی بود و نقش کلید تخریب دولت احمدی نژاد را بازی می کرد به همراه عباسپور توکلی و مصباحی مقدم همین اینان الان هم اصولگرایند و نماینده و فعال سیاسی و مرادشان لاریجانی است