پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛

تصویب حمایت از برندهای داخلی

دوشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۰
کد مطلب: 441681
هیات دولت در جلسه عصر یکشنبه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری ضمن تصویب آیین نامه حمایت از برندهای تجاری داخلی، وزارت جهاد کشاورزی را مکلف به طراحی و راه اندازی سامانه جامع داده های کشاورزی کرد.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه عصر امروز ، هیات دولت با اختصاص اعتبار لازم برای پیشگیری و جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه به استان های لرستان ، بوشهر و خراسان شمالی و وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست موافقت کرد.

در این جلسه اعضای دولت به بررسی تعدادی از آیین نامه های اجرایی قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور پرداختند و آنها را به تصویب رساندند.

بر اساس یکی از این آیین نامه ها ، درآمد ابرازی ناشی از فعالیت های تولیدی و معدنی اشخاص حقوقی غیردولتی در واحدهای تولیدی و یا معدنی که از تاریخ اجرای این ماده از طرف وزارتخانه های ذیربط برای آنها پروانه بهره برداری صادر یا قرارداد استخراج و فروش منعقد می شود و همچنین درآمدهای خدماتی بیمارستانها ، هتل ها و مراکز اقامتی گردشگری اشخاص یادشده که از تاریخ مذکور از طریق مراجع قانونی ذیربط برای آنها پروانه بهره برداری یا مجوز صادر می شود ، از تاریخ شروع بهره برداری یا استخراج یا فعالیت به مدت پنج سال و در مناطق کمتر توسعه یافته به مدت ۱۰ سال با نرخ صفر مشمول مالیات می باشد.

همچنین دوره برخورداری محاسبه مالیات با نرخ صفر برای واحدهای اقتصادی مذکور موضوع این ماده واقع در شهرک های صنعتی یا مناطق ویژه اقتصادی به مدت دوسال و در صورت استقرار شهرک های صنعتی یا مناطق ویژه اقتصادی در مناطق کمتر توسعه یافته ، به مدت سه سال افزایش می یابد.

آیین نامه ساماندهی تبلیغات و حمایت از نشان (برند)های تجاری داخلی یکی دیگر از آیین نامه های اجرایی قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر بود که از تصویب دولت گذشت.

این آیین نامه در راستای توسعه ، ترویج و تبلیغ نشان های داخلی در بازارهای داخلی و خارجی و با هدف افزایش رقابت پذیری کالاها و خدمات ایرانی ، تشویق تولید کنندگان و صادرکنندگان با نشان برتر اجرایی خواهد شد.

همچنین آیین نامه اجرایی موضوع الزامات اجرایی ناظر به ایجاد سامانه داده های کشاورزی از جمله دیگر آیین نامه های اجرایی قانون رفع موانع تولید به تصویب هیات وزیران رسید.

براساس آیین نامه یاد شده، وزارت جهادکشاورزی مکلف است با نظارت مرکز آمار ایران نسبت به طراحی و راه اندازی سامانه جامع داده های کشاورزی اقدام نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *