جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۳۵
ناگفته های سردار کارگر از گشت ارشاد:

اطلاعات غلط به رئیس جمهور دادند

شنبه ۱۲ تير ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 121785
معاونت اجتماعی ناجا با تأکید بر لزوم اجرای کار فرهنگی قبل از اجرایی شدن طرح حجاب و عفاف توسط نیروی انتظامی گفت:این طرح در سال 84 توسط رئیس جمهور ابلاغ شد و نیروی انتظامی سال 86 طرح را پس از مطالبه رهبری شروع کرد .در این مدت چرا کار فرهنگی صورت نگرفته است؟
اطلاعات غلط به رئیس جمهور دادند
سرویس جامعه جهان- علی رضایی: كانون بانوان جمعيت رهپويان انقلاب در نشستي مسأله حجاب و عفاف را با سخنراني سردار «بهمن كارگر» معاونت اجتماعي ناجا، نقد و بررسی کرد.

دراین نشست فیلم کوتاه مستندی از وضعیت بد حجابی زنان تهرانی در اردیبهشت 89  و مستنداتی از وضعیت کسانی که توسط نیروی انتظامی از اول خرداد ماه 89 دستگیر شده اند نمایش داده شد.

در ادامه سردار کارگر«معاونت اجتماعي ناجا» با اشاره به تاریخچه طرح حجاب و عفاف درمورد امنیت طرح امنیت اخلاقی در کشور به ویژه تهران گفت: بنا بر ابلاغ رئیس جمهور در سال 84 ، نیروی انتظامی بنابر راهکار هایی که حجاب و عفاف برای این نیرو معین کرده موظف به انجام این طرح شد که این نیرو در سال 86 اقدامات خود را در این موضوع شروع کرد .

معاونت اجتماعی ناجا با تأکید بر لزوم اجرای کار فرهنگی قبل از اجرایی شدن طرح حجاب و عفاف توسط نیروی انتظامی گفت: این طرح در سال 84 توسط رئیس جمهور ابلاغ شد و نیروی انتظامی سال 86 طرح را پس از مطالبه رهبری شروع کرد. در این مدت چرا کار فرهنگی صورت نگرفته است؟

وی با اشاره به برخی صحبت ها که اجرا کننده های این طرح را رادیکال و خشن می دانند بیان داشت: راهکارهای حجاب و عفاف در شورای انقلاب فرهنگی زمان آقای خاتمی به تصویب رسیده است. دولت اصلاحات راهکارهای حجاب و عفاف را تنظیم کرده نه افراد حزب اللهی و رادیکال یعنی این حداقل های این طرح است هرچند که این طرح توسط انسانهای متعهد تنظیم شده است.

وی گفت: با روی کار آمدن دولت اصلاحات روند بدحجابی در سال 84 به شدت زیاد شد به طوری که آقای خاتمی دستور به تنظیم راهکار 16 گانه حجاب و عفاف دادند و در این طرح حداقل ها مد نظر بوده است.

معاونت اجتماعی ناجا علل وقفه در اجرای این طرح را چنین بیان داشت که در اواخر سال 88 به دلیل ورود به انتخابات و درگیری های خیابانی و فتنه در این طرح وقفه ایجاد شد و در این مدت تمام نیرو و وقت نیرو های ما درگیر ایجاد امنیت در شهر بود.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه نیروی انتظامی مبارزه با جرم مشهود است گفت: در کشور بی حجابی از جرم های مشهود در قانون مجازات اسلامی است و به همین منظور نیروی انتظامی برای انجام این طرح هماهنگی های لازم را با وزارت کشور و دستگاه های دیگر از قبیل قوه قضاییه انجام داد و وارد کار اجرایی طرح حجاب و عفاف شد.

کارگر با تأکید بر موفق بودن گشت های ارشاد اظهار داشت: برخی می گویند گشت ارشاد موجب این بدحجابی شده این در حالیست که اگر گشت ارشاد نبود وضعیت بدتر از این می شد.

وی در ادامه افزود :مأموران متعهد و آموزش دیده در گشت های ارشاد انجام وظیفه می کنند و آنها محترمانه با مانکن نماها و مصادیق کشف حجاب در خیابان برخورد می کنند و در تمام مراحل افرادی که دستگیرمی شوند با فیلم و عکس مستند سازی شده است. 

در این پایگاه های معین خواهران نیروی انتظامی با این افراد صحبت می کنند و سپس از خانوادهایشان می خواهند به پایگاه بیایند که 99 درصد آنها با گرفتن تعهد آزاد شده وفقط یک درصد به قوه قضاییه ارجاع داده شده است.

وی با تأکید بر اینکه تا کنون گشت نسبت وجود نداشته اظهار داشت: تا کنون شکایت از افرادی که بازداشت شده اند نداشته ایم

کارگر با اشاره به معضل زنان خیابانی گفت: نیروی انتظامی 24 ساعته می تواند تمام این افراد را دستگیر کند اما ارگان خاصی برای تحویل دادن آنها وجود ندارد و هیچ ارگانی تا کنون مسئولیت پذیرفتن زنان خیابانی را نپذیرفته است و فقط سازمان بهزیستی در تهران به ما گفته که 25 تا 30 نفر دختران فراری می تواند تحویل بگیرد. 

وی گفت:در قوانین ایالات متحده آمریکا فساد ممنوع است البته بجز چند شهر، در نیویورک اگر مردی و یا زنی برای عرضه خود در کنار خیابان بایستد «اف بی آی» دستگیرش می کند. اگر خانه ای محل فحشا باشد اف بی ای می ریزد و همه را دستگیر می کند تازه اف بی آی برای این افراد تله گذاری می کند آن وقت از کشور اسلامی چه انتظاری می رود.

وی در پایان با اشاره به اینکه نظر احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور محترم است افزود: احمدی نژاد مخالف حجاب نیست حتماً اطلاعات غلطی به ایشان رسیده و ما هم حاضریم پاسخگو باشیم حتی اگر مأموری تخلف کرده باشد بگویند پیگیری می شود ولی مأمور ما وظیفه تحلیل ندارد. وظیفه ما فقط در مرحله اجرا و برخورد با مجرم است و در مورد جرم نمی توان تحلیل کرد و بهتر بود نیروی انتظامی در مورد کاری که انجام نمی داد محاکمه می شد نه وقتی انجام وظیفه می کند محاکمه شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بايد گفت دم رئيس جمهور گرم
خيلي باحاله
يعني حاليشه
Iran, Islamic Republic of
اطلاعات غلط نداده اند دستورالعمل و راهکار غلط داده اند.
Iran, Islamic Republic of
تشكر مي كنيم كه پاسدار غيرت ايراني هستي.خدا پشت وپناهت
Iran, Islamic Republic of
طرفدار اقای احمدی نژادم ولی در مورد حجاب مباحث درستی نداشت
حجاب حریت وتمامیت ما مسلمانان است حجاب نداشته باشیم فرقی با غیر مسلمانان نداریم
رئیس جمهور صحبتشان را اصلاح کنند
Latvia
خامنه اي زنده باد ، احمدي پاينده باد.
Iran, Islamic Republic of
اقای احمدی نژاد در بین مردم هستند و خواسته های مردم رو میدونن!
نه مثل برادر های نیروی انتظامی که یک افسرشون مثل یک سردار با ارباب رجوع بد رفتاری می کنه!!
Iran, Islamic Republic of
چي چيو اطلاعات غلط دادن
بد برخورد ميکنن آقايون... خيلي زشت حرف ميزنن.. واقعا برخوردها بده
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد گفت مخالف برخورد غیر قانونی خشن است چرا حرفش را تحریف می کنید این چه ربطی به مخالفت با حجاب دارد . چه طور باور کنیم شما که ...
Iran, Islamic Republic of
آقای احمدی نژاد گویا از اخبار سیاسی جهان غافل اند
وقتی فرانسه جریمه های کلان برای خانم های محجبه تعیین می کنه
وقتی خانم های محجبه در کشور های غربی محدودیت های زیادی دارند
چرا در کشور اسلامی ایران با چنین موضوع مهمی باید با نرمی برخورد کند؟
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه وقتی که اف بی ای با فساد برخورد قاطع می کنه بعد آقای رئیس جمهور ما خواهان برخورد نرم با مظاهر فساد دارند آن هم در کشور اسلامی
Iran, Islamic Republic of
يه مامور ناجارو اصلا صلاحيتشو كي تاييد كرده كه بخواد به ناموس مردم تذكر بده.!!!!!!!
يه مامور پيماني ناجا اصلا در حد و قواره اي نيست كه بخواد به ناموس مردم تذكر بده....
چشماتونو باز كنيد..........
Iran, Islamic Republic of
مواضع رئیس جمهور کاملا بر حقه
کار نیروی انتظامی مبارزه با حجاب نیست
این کار وظیفه ارگانهای دیگه است.
مثلا ستادهای امر به معروف و نهی از منکر، اگر بدحجابها همراه بودند که هیچ اما اگه نبودند اون وقت تحویل نیروی انتظامی و بعدش دستگاه قضا بدهند
Iran, Islamic Republic of
خود ماموران نیروی انتظامی که بدتر از دیگران هستند
زنان پلیس که بیشترشون مشکل دارند................. و مردها هم بدتر از آنها برای خودشان همه چی حلال برای دیگران حرام است -
Iran, Islamic Republic of
خدا كند با برخوردهاي جديد ناجا .............. جديدي از دل اين نيرو متولد نشوند و خدا كند نهادي هم مي بود تا بر نوع برخوردهاي نيروهاي ناجا نظارت مي كرد...
Iran, Islamic Republic of
اف بر غيرت اونهايي كه حاضرن يه عده شهوت ران كشته مرده لخت شدن خون شهدا رو پايمال كنن اينها در سايه امنيتي اين ابتذالات رو انجام ميدن كه خون هزاران نفر از بهترين هاي تاريخ به زمين ريخته شده
Iran, Islamic Republic of
خیلی نامرد هستید اصلا شما صحبت اقای
ریسجمهور


را گوش نکردید به شما مگویند مسلمان
Latvia
« وَلْتَكُن مِّنكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَأُوْلَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ » آل عمران 104
خوبه که قرآن امر به معروف و نهی از منکر را واجب کرده که اینهمه نیروی انتظامی را بایکوت می کنید!
از قرآن خجالت بکشید !!
Iran, Islamic Republic of
اره بابا اطلاعات غلط دادن
می دونی چیه اصلا ما مردم کور و کریم و نمیبینیم چه اتفاقی می افته و گوش به اطلاعاتی که آقایون به ما میدن باید باشیم
Iran, Islamic Republic of
کار آقای احمدی نژاد غلط بود
توزیع لباسها کار وزارت بازرگانی است
ارشاد هم دست دولت است و این وضع حجابش
آقای رئیس جمهور
شما چقدر عوض شدی!
اول دستگاههای خودتان را درست کنید باور کنید نصف راه را آمده ایم.
این همه نیروی انتظامی را نچزانید
حق نیست.
انصاف نیست.
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه دوستانی که شاکی هستند که یک مامور نباید تذکر بده
به ناموس مردم
اولا خانم ها به خانم ها تذکر می دهند
ثتانیا که کسی که ناموسش را در معرض دید و نمایش می ذاره
از نگاه های هرزه که به ناموسش می افته نگران نیست از تذکر لسانی ناراحت می شه
واقعا که آخر الزمان شده
Iran, Islamic Republic of
حتی من شنیده ام در مورد برخورد با پوشش نا مناسب سی آی ای و ان اس ای هم گاهی وارد کار شده اند؛ من خودم این مطلب را از کسی که در خارج زندگی کرده است شنیده ام
نظر رئیس جمهور کاملاً درست است.
Iran, Islamic Republic of
با سلام و سپاس از وظیفه شناسی خب شما جهانی ها.

حجاب از ضروریات دین است. امر به معروف هم از ضروریات است. وقتی امر به معروف زبانی کارساز نیست، باید برخورد حکومتی شروع شود.

این ناموسی که خودشو ول کرده، ناموس نیست. وقتی که مامور قانون تذکر میدهد میشود ناموس؟

عجب! دختر جوان اگر ناموس سرش میشد، آستین کوتاه نمی پوشید. نه اینکه مامور تذکر دهنده را ناموس نشناس بدانیم.

من حامی آقای دکتر هستم ولی ایشان جلو حرف رهبری هم در این مساله ایستادند .

مگر ایشون اسلام شناس است؟ مگر قانون گذار است؟ ایشان مجری است و باید قانون را اجرا کند. تفسیر قانون هم به ایشان نیامده است.

برادرانی که روشنفکر بازی در میارید. بی ناموسی برخی از مانکنها، دامن خواهر و مادر خودتان را هم خواهد گرفت.
Iran, Islamic Republic of
حتی من شنیده ام در مورد برخورد با پوشش نا مناسب سی آی ای و ان اس ای هم گاهی وارد کار شده اند؛ من خودم این مطلب را از کسی که در خارج زندگی کرده است شنیده ام
Iran, Islamic Republic of
نیروی انتظامی حمایت حمایت

در ضمن مخالفین هم بدانند که قوانین خدا نباید با خوشامد یا ناراحتی افراد تعطیل گردد و گرنه آیات قرآن و سنت پیامبر و امامان برای کیست؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آزادي و دموكراسي يعني اينكه همه شهروندان درنوع عقيده و زندگي و پوشش آزادباشند نه اينكه طبق سليقه و عقيده ديگران زندگي كنند . البته درايران يك درصد هم دموكراسي و آزادي نيست وحرف ازآزادي زدن درايران مسخره وبيهوده است
Iran, Islamic Republic of
چرا برخی از کامنت گذاران روی هوا نظر می دهند.الکی برای اینکه نظام را خراب کنند می گویند زنان و مردان پلیس برای خودشان همه چیز را حلال می کنند .اگر همینها نبودند خود شما آسایش نداشتید.
Iran, Islamic Republic of
اگر یکی هم تو مملکت کاری برای حجاب کرده باشه همین نیروی انتظامی با غیرته
Iran, Islamic Republic of
اگر این کارها مال نیروی انتظامی نیست پس لطفا اعوان و انصار دولت حاضر بشوند آبروی خود را فدا کنند و با بد حجابی مبارزه کنند.
Iran, Islamic Republic of
جناب احمدی نژاد شاید افراد بد حجاب این دنیا طرفدارت بشوند اما تو اون دنیا وبال گردنت می شوند.
Iran, Islamic Republic of
وای بر بد حجاب و هر کسی که از اونها حمایت می کنه.
Iran, Islamic Republic of
هر چند احمدی نژاد در مسایل فرهنگی و آموزشی کارنامه موفقی نداشته ولی این روش بگیر و ببند هم جواب نمی دهد. نه اینکه عملی نباشد اما فرهنگ عفاف و حجاب را فراهم نخواهد کرد و ریا و دو رویی هم به مشکلات فراوان اجتماعی ما می افزاید.
سوال اینجاست که نیروی انتظامی چرا همانقدر که برای مواد مخدر و رانندگی کار فرهنگی کرده برای بحث حجاب نکرده است!!؟؟
به نظر من برای شروع در مبارزه فرهنگی باید از کلمه حجاب هجرت کنیم و عبارات جدیدی که نسبت به آن حساسیت نیست مطرح کنیم مثل عفاف یا حیا و بصورت جامع تعاریف خود را هم مشخص کنیم
Iran, Islamic Republic of
به نظر من در طرح حجا ب هم مثل قضيه اغتشاشات بايد بسیج سپاه پاسداران وارد عمل بشه
بچه های بسیج سپاه برای این کار بهتر هستن از نظر برخورد و فعالیت فرهنگی البته بیم آن هست که تماس با چنین قشری خدای ناکرده برخی از آنها را هم از مسیر صحیح دور نماید ...!
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه کاربجايي رسيده است که ورود با حجابها به برخي اماکن ممنوع شده است!! شما اگر به برخي رستورانها يا کنار دريا برويد با نگاه به شما مي فهمانند که اينجا جاي با حجابها نيست !! اما بي حجات ها به هرجا مجاز به ورودند!!