پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

طرح انتقال پایتخت در دستور کار مجلس

پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب: 326788
مجلس شورای اسلامی هفته آینده علاوه بر بررسی گزارش مربوط به رد تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد دانشگاه پیام نور طرح انتقال پایتخت را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسات هفته آینده به بررسی دلایل رد تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و همچنین گزارش کمیسیون عمران در مورد حادثه سقوط مینی‌بوس حامل مسافران در محدوده سد کارون می‌پردازد.

بررسی ایرادات شورای نگهبان در زمینه طرح عضویت و لغو عضویت نمایندگان مجلس در برخی از شوراهای عالی، شوراها، مجامع و سایر هیات‌ها و لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز از دیگر موارد کاری مجلس در هفته ‌آینده به شمار می‌آید.

طرح تسری قانون فوق‌العاده خاص کارمندان سازمانهای پزشکی قانونی کشور وانتقال خون ایران به کارمندان سازمان بهزیستی کشور، طرح حمایت از صنعت برق و لایحه تعیین حریم حفاظتی - امنیتی اماکن و تأسیسات کشور نیز ر دستور کار مجلس قرار دارد.

از دیگر موارد کاری هفته آینده مجلس بررسی لایحه موافقتنامه ایجاد و راه‌اندازی بانک اطلاعاتی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) در خصوص قاچاق و تخلفات گمرکی، لایحه موافقتنامه بین دو دولت ایران و جمهوری عراق به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تبادل اطلاعات در مورد مالیات بر درآمد و سرمایه، لایحه چگونگی تشکیل و نحوه‌ی رسیدگی هیأت‌های انضباطی نیروهای مسلح و لایحه موافقتنامه بین دو دولت ایران و دولت جمهوری کنیا به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات بر درآمد و سرمایه و پروتکل الحاقی آن است.

بررسی لایحه اصلاح قانون اعتبار اسناد عادی وام‌های پرداختی شرکت‌های تعاونی روستایی، عشایری و صیادی به اعضا، لایحه دریافت عوارض برق تجدید‌پذیر و لایحه تعیین مرجع تهیه و تصویب مقررات مربوط به تخلفات از نظامات راجع به امور شهری و شد و آمد و چگونگی اجرای آن و همچنین طرح اصلاح بند «ج» ماده ۱۷۸ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه نیز در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

از دیگر موارد کاری مندرج در دستور مجلس، طرح الحاق یک تبصره به قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانکها و سایر منابع مالی و پولی کشور، لایحه اجازه الحاق دولت ایران به پروتکل‌های اصلاحی ۱ و ۲ و ۴ کنوانسیون ورشو و اصلاحیه آن به موجب پروتکل لاهه، مربوط به یکسان کردن برخی از مقررات حمل و نقل هوایی بین‌المللی و لایحه اصلاح ماده ۸ قانون تاسیس سازمان اسناد ملی ایران است.

بررسی گزارش مربوط به دلایل رد طرح اصلاح ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، لایحه اصلاح قانون نحوه جبران زحمات و خسارات کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با جرایم زیست محیطی و طرح استفساریه ماده ۲۴ قانون بیمه در دستور کار مجلس در هفته آینده قرار گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *