پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

بحران شهرهای اوکراین را درمی‌نوردد

دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 356082
اوضاع مناطق شرقی اوکراین به ویژه شهر اسلاویانسک همچنان متشنج است.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ گزارش داد: در حالی که دولت اوکراین اعلام کرده است به مناسبت عید پاک درگیری ها را در شرق این کشور متوقف کرده است، در تیراندازی در نزدیکی شهر اسلاویانسک چندین نفر کشته شدند. به گفته یک مقام محلی یک گروه به طرفداران روسیه حمله کرده است. آمار دقیقی از تلفات این حمله در دست نیست. ملی گرایان اوکراینی و جدایی طلبان طرفدار روسیه هرگونه مسئولیت در این حادثه را رد کردند.

به گفته گزارش‌گر این شبکه: اخبار ضد نقیضی در خصوص این حادثه منتشر شده است. وزرات کشور اوکراین از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن سه نفر دیگر خبر داد. اما این وزارتخانه مشخص نکرد کشته شدگان و زخمی ها از کدام طرف بوده اند. شاهدان نیز شمار تلفات را پنج نفر اعلام کرده اند. این منابع که از جدایی طلبان هستند تاکید کردند، سه نفر از طرف جدایی طلبان طرفدار روسیه و دو نفر از مهاجمان کشته شده اند. آن چه مسلم است، این است که این حمله ساعت دو بامداد علیه یک پست ایست و بازرسی طرفداران روسیه در ده کیلومتری شهر اسلاویانسک رخ داد و در ان دو خودرو بطور کامل سوخت که آثار اصابت گلوله روی انها دیده می شود. رسانه های روسیه اعضای گروه افراط گرایان ملی گرای اوکراینی را عامل این حمله معرفی می کنند.

گزارشگر فرانس ۲۴ تاکید کرد: اوضاع اسلاویانسک در قیاس با دیگر شهرهای منطقه بسیار پرتنش تر است. برای مثال مصاحبه ما با کسانی که مخالف جدایی طلبان بودند، برای مصاحبه شوندگان مشکل ساز شد. کسانی که در مخالفت با جدایی طلبان صحبت کردند، به مقر طرفداران روسیه منتقل شدند. بطور کلی در این شهر مردم به غربی ها و رسانه های انها کاملا بی اعتمادند.

مجری گفت: روسیه در واکنش به این حمله از دولت اوکراین انتقاد و تاکید کرد دولت اوکراین تمایلی به خلع سلاح افراط گرایان ندارد.

شهردار خودخوانده شهر اسلوویانسک اوکراین خواهان دخالت نظامی روسیه دراوکراین شد.

ویاچسلاو پونوماریوف گفت: در حدود بیست نفر به پست ایست و بازرسی که هفت نفر در آن بودند ،نزدیک شدند.ما نیروهای خود را برای تقویت به فوریت به آنجا فرستادیم .تیراندازی انجام شده بود و سه نفر از نیروهای ما کشته شدند.

وی افزود: لازم است در اینجا از رهبران فدراسیون روسیه و شخص ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور بخواهم که به ما کمک کنید.از شما تقاضای کمک دارم.اگر شما نمی توانید ارتش و صلحبانان را برای کمک ما بفرستید پس برایمان سلاح بفرستید.در هر حال به ما کمک کنید.

وی در پایان گفت: از نیمه شب تا شش صبح مقررات منع رفت و آمد خواهد بود تا تهدیدی برای حمله نباشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *