پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

عواقب افراط و تفریط در مصرف چای

دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 436687
یک متخصص طب سنتی گفت: برخی در خواص چای افراط کردند و برخی هم در مضرات آن.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، امیر محمد جلادت متخصص طب سنتی درباره چای اظهار کرد: چای دومین نوشیدنی بعد از آب در جهان است.

به گفته وی برخی در خواص چای افراط کردند و برخی هم در مضرات آن.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: هنر طب ایرانی اینجاست که چای را بر حسب مزاج هر فرد تجویز می‌کند. چای از نظر مزاجی گرم و خشک است، لذا برای افرادی که غلبه رطوبت دارند, مناسب است.

جلادت افزود: از نظر پُررنگ یا کمرنگ بودن آن باید گفت که چای جزو ادویه‌های که دم کردنی است و هر ادویه‌ای در مصرف آن باید اعتدال را در نظر گرفت.

وی بیان داشت: غلیظ مصرف کردن چای یعنی زیاد مصرف کردن آن. بستگی به مزاج افراد چای می‌تواند نوشیدنی طبی, مفرح و نشاط آور باشد.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: اما افراد دارای مزاج گرم و خشک، استفاده چای می‌تواند حملات تحریکی عصبی و غلبه خشکی و حتی یبوست ایجاد کند.

جلادت عنوان کرد: هنر استفاده از هر ادویه‌ای به شناخت مزاج فرد و غلبه بیماری در فرد است. حکمای ما در این اواخر در فواید مصرف چای زیاد صحبت می‌کنند.

وی ادامه داد: مثلاً ملک الاطبا مصرف روزانه چای را برای پیشگیری از بیماری موثر می‌داند. خیلی از ادویه‌ها هستند که مصرفشان فقط در مواقع بیماری است.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: بنابراین چای به عنوان یک ادویه‌ای که می‌تواند به صورت مدام استفاده شود و به تندرستی فرد کمک کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ما که آخرش نفهمیدم بالاخره این چای سیاه خوبه یا بد. اولا اونو گرم و خشک نمیدونند بلکه سودازا یعنی سرد و خشک میدونند. دکتر خیر اندیش و خیلی از دکترهای دیگه که خیلی باهاش مخالفند.
لطفا یکی درست موضوع رو تحلیل کنه