سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲۳
۶۱
درباره شباهت های عجيب تاریخی

اسیدپاشی مشکوک و فتنه‌ای جدید / آيا پروژه ندا آقاسلطان-۲ و سینما رکس درحال طرح‌ريزی است؟

سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب: 387150
کلیه نهادها و تشکل های انقلابی و حزب اللهی بایستی با هوشمندی و بصیرت٬ برنامه های فرهنگی خود را پیاده نمایند تا ناخواسته در برنامه ریزی دشمن نقشی ایفا نکرده باشند
اسیدپاشی مشکوک و فتنه‌ای جدید / آيا پروژه ندا آقاسلطان-۲ و سینما رکس درحال طرح‌ريزی است؟
گروه جامعه جهان نيوز - سید احسان رییس الساداتی: پروپاگاندای رسانه ای و بحران سازی به منظور بهره برداری خاص، یكی از مهمترين راهبردهای نظام سلطه است. در جريان فتنه ۸۸ و بعد از مرگ مشکوک ندا آقاسلطان و حتي بعد از فوت بسیاری دیگر از شهروندان تهرانی به خاطر اصابت گلوله هایی ناشناس كه بلافاصله شاهد انعکاس سریع آن در رسانه های بیگانه و اپوزیسیون بوديم؛ حالا انگار قرار است از فتنه ای جدید رونمایی شود.

اسیدپاشی مشکوک یک یا چند موتور سوار روی صورت حداقل دو دختر جوان در شهر اصفهان٬ موج جدیدی از تهمت و افترا را علیه جریان مومن و انقلابی رغم زده که طبق معمول رسانه های بیگانه پرچمدار و فرمانده آن و چند روزنامه و سایت غافل یا خائن داخلی همسو با آنان اقدام به تحلیل های فتنه گرانه زده اند.

ضمن همدردی با قربانیان این واقعه و خانواده ایشان، اگر بدبينانه به قضيه نگاه كنيم و به راحتي مغلوب اين موج سواري بشويم؛ نهايتا درباره وقوع این حادثه چهار فرضیه محتمل است:

یکم. این اقدام از سوی افراد خودسر [افرادی با قیافه های مذهبی ولی فاقد عقل و تدبیر و علم] بوده که به خیال خود توانسته اند با این کار احمقانه و غیرانسانی مقابل بدحجابی بایستند که با این اوصاف با يد گفت كه "بدا به حال جریان مومن و انقلابی" که هنوز نتوانسته مجانین و عناصر حامل پتانسیل‌های تهدیدزایی از این دست را در خود حل و هضم کند. البته این فرضیه به دلايل بسيار نمی‌تواند صحیح باشد چرا که اگر چنین بود بایستی زودتر از اینها این اقدامات صورت می گرفت و از طرف دیگر اسیدپاشی های دیگری هم وجود داشته ولی رسانه های بیگانه این گونه برآن موج سواری نمی‌کردند که خود مشکوک می‌نماید.

همچنین این اقدامات وحشی‌گرانه از تنها کسانی که بعید است همین جریان مومن و انقلابی است که به خاطر اعتقادات مذهبی و دینی قطعا دست به این جنایات نمی زنند.

دوم. پیش از انقلاب نیز رژیم شاه برای بدنام کردن نیروهای انقلابی، اقدام به آتش زدن سینما رکس آبادان کرد. در فاجعه آتش ‏سوزی عمدی سینما رکس آبادان که از سوی ساواک و عوامل رژیم پهلوی جهت بدنام کردن انقلاب اسلامی مردم ایران به وقوع پیوست، ۳۷۷ نفر به طرزی فجیع کشته شدند. در جریان این آتش ‏سوزی، تماشاگران سینما که در آن روز، حدود ۷۰۰ نفر بودند برای فرار از مهلکه به طرف درهای خروجی روی آوردند، ولی درها را بسته یافتند. انتشار این خبر و نمایش فیلم‏ها و عکس‏های این فاجعه، افکار عمومی را به شدت جریحه ‏دار ساخت. اما رژیم شاه با متهم کردن نیروهای انقلابی در این حادثه ضد انسانی، قصد داشت تا انقلابیون مسلمان را افرادی متحجّر و مخالف با هُنر و ضد مردم نشان دهد که در این هدف خود ناکام ماند و مردم بیشتر حرف مخالفان که رژیم را در این فاجعه متهم می‏ کرد، می‏ پذیرفتند.

سوم. واقعه اسیدپاشی در اصفهان از جنس ترورهای ابتدای انقلاب است. در آن سالها منافقین مردم را از هر قشر و شغلی برمی‌گزیدند و دست به کشتار٬ ترور و جنایت های کور می زدند. اینان حتی فراتر از این و برای مظلوم نمایی و متهم جلوه دادن حکومت اسلامی در زندان ها اقدام به خودزنی می کردند تا بتوانند دیدگان غافل و احمق را به سمت خود جلب و متعاقب آن نظام را در مظان اتهامات حقوق بشری قرار دهند.

چهارم. این یک اقدام کور جهت ایجاد فتنه ای جدید از جنس مسائل فرهنگی و اعتقادی است با معاونت یا مباشرت رسانه های ضد انقلاب خارجی که از آن فتنه ای بسازند و از آب گل آلود آن ماهی های ضد انقلابی و ضد دینی صید کنند.

از سوی دیگر وقوع این اقدام جنایت کارانه را در حالی شاهد هستيم كه برنامه های ضد بدپوششی برخی نهادهای حزب اللهی با آن نيز متقارن شده و دست بر قضا هر روز تيتر اول روزنامه هاي اصلاح‌طلب است! برنامه یکی از این نهادها که ادعای تشکیل تیم ها و گروه های ناهی از منکر را داشته و احتمالا برنامه ریزی چنین جنایتی در این روزها برای در مظان اتهام قرار دادن این نهاد حزب اللهی باشد خود نشان از پشت پرده اين اتفاقات دارد. از این رو کلیه نهادها و تشکل های انقلابی و حزب اللهی بایستی با هوشمندی و بصیرت٬ برنامه های فرهنگی خود را پیاده نمایند تا ناخواسته در برنامه ریزی دشمن نقشی ایفا نکرده باشند و تهدیدات فرهنگی موجود را به نهادهای فرهنگی مومن واگذار کرده و اقدامات عملیاتی خود را همسو با سیاست های کلی نظام٬ شکل و سامان دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


از همون اول پرداختن اصلاحطلبا به داستان گشت موتوري انصار حزب الله بودار بود
.... پایه گذار اصلاحات به عنوان یه تشکل سیاسی در ایران بود خانم ابتکار در سالهای 88 یا 89 فرمودن اصلاحات همون انقلاب رنگین بود
جهان چرا سانسور کردی ....
Canada
حالا شما دوستان به این خزعبلاتی که رسانه های غربی سرهم میکنند، توجه نکنید و به اصل موضوع توجه کنید. زمانی که نوکری آمریکا و غرب رو بکنی، دیگه تا آخرش باید بری. آمریکا خواسته هاش یکی دوتا نیست.
دکتر احمدی نژاد میدونست زیر این طرحهای من در آوردی مبارزه با بدحجابی چه چیزی خوابیده و چه اهدافی رو دنبال میکنه و به کجا ختم میشه و چه ضرباتی رو به اعتقاداتمون، به امنیتمون و …. خواهد زد. چطور در زمان دکتر احمدی نژاد این افراد جرأت نداشتند، از این کارها و به این گستردگی انجام بدهند؟ چقدر روی دکتر احمدی نژاد فشار وارد کردند که این گونه طرحها رو تصویب بکنند و ایشون زیر بار نرفتند. اسید پاشی در دوران آقای موسوی اوج گرفت. این رو میتونید از پدر و مادرتون، از مردم کوچه و بازار بپرسید. در زمان ایشون بود که در خیابانها، افراد موتوری به صورت بد حجابها اسید میپاشیدن، کراوات قیچی میکردن و هزار تا کار عجیب و غریب دیگه برای اینکه مردم رو از دین زده بکنند.
-
الان شما ببینید، صادرات نفت که در دو سال آخر دکتر احمدی نژاد به ۹۰۰ هزار بشکه در روز رسیده بود، و بیشتر پولهاشم بلوکه شده بود. تو این یک سال و نیم، صادرات نفت بر طبق گزارشات اوپک به ۲۷۵۰۰۰۰ بشکه در روز رسیده، که سه برابر صادرات در روز، دو سال آخر دکتر احمدی نژاد هستش. پولهای بلوکه شده دولت قبل و پس انداز صد میلیارد دلار صندوق ارزی دولت قبل به دولت یازدهم رسیده. الان این پولهای نفت کجا رفته، کسی خبر داره؟ قیمت نفت رو ما از ۱۰۵ دلار به ۸۳ دلار در هر بشکه سقوط دادیم، چرا؟
-
الانم بدونید دوستان برای کاهش تحریمها ما باید طرح تفکیک جنسیتی در اداره جات، دانشگاهها، مبارزه با بد حجابی در خیابانه و … رو انجام بدیم تا غربیها رو خشنودشون کنیم. این خشونتها هم متأسفانه ادامه پیدا خواهد، چون این افراد دوست دارند بین مردم چند دستگی و نفاق بندازن و خودشونم جیبهاشون رو پر بکنند.
خوبه برادران انصار در این جور مسایل با سابقه تشریف دارند.
رنگ پاشیدن روی دستان آستین کوتاه ها یادتان رفته
تیغ کشیدن روی بدن و لباس مردم چطور؟
سابقه فتنه گران اصلاح طلب ها چی؟ دروغپردازی و فتنه گری و قتل های زنجیره ای
احتمالا مثله قتل هایه زنجیره ای کرمان اگه جرات داری بزار تا دوستان جواب بدن
نوبخت ازقائمشهر
بجای این دعواهای مشمئزکننده سیاسی و به گردن هم انداختن این عمل کثیف به فکر دستگیری این افراد روانی باشید.تا این لکه ننگ دامن نظام اسلامی رابیشتر ازاین الوده نکند.
دستگیر می شه معلوم می شه
اصلاحات قبلا خون ميخواست
امروز اسيد ميخاد..... !
نظر آقای استاد ارزشی و غیر ارزشی جانباز راه اصلاحات،پروفسور مودب با کلاس،تئوریسین گلوله و جنجال آفرینی، مرد عمل فتنه گری، دکتررررررر حجاریان در این رابطه چیه؟
یعنی برام مثل روز روشنه که چه خبره اصلاحات خجالت
Iran, Islamic Republic of
شما توي وب سايتتتون بين خودتون خوشحال باشين و سرتون رو بكنين توي برف و بگيد كار اصلاحات بوده ولي ما كه از مردم كوچه و خيابون چيز ديگه اي مي شنويم
حمید
Iran, Islamic Republic of
اگر نظام با این پدیده وطنی از اول بصورت قاطع برخورد میکرد و فاعل این کار را دو روزه به دار مجازات می آویخت این ننگ بزرگ به نام ایران ثبت نمیشد.
مالک
Romania
آن سوی کوچه آتش می زنند این سوی کوچه دزدی می کنند
این سوی کوچه : تسلیم هسته ای ، دادگاه آقامهدی ، انتخابات آتی مجلس و مهمتر انتخابات آتی خبرگان
تابلوست که نقشه است، آدم باید خیلی ساده لوح باشه که نفهمه!
حسین
نمیدونم چرا هر وقت این اصلاحات میان سر کار حوادث زنجیره ای رخ میده
....
ازشدت کم ظرفیتی بعضی از اصولگرایان که ظرفیت شکست روندارن وبجای ترمیم اشتباهات خود بفکر انتقام جویی از ملتی میافتند که بهشان رای ندادند.
به نام خدا:این موضوع هیچ ربطی به جریان انقلابی نداره و هیچ سودی هم از آن نمی برد٬ فقط دشمن داره در این موقعیت حساس که فعالیت های ضد فرهنگی افزایش یافته از آن استفاده می برد تا اهداف خودش رو راحت تر به پیش ببره خواهشا کمی فکر کنیم به جای جوگیر شدن.
نشلجی
Iran, Islamic Republic of
اوصیکم به تقوی الله
United States
خوبه این توصیه رو به دار و دسته اصلاح طلب که برخی شون سر پل دشمن هستند بفرمایید. بی تقوایی توی این ماجرا و متهم کردن بچه های انقلاب موج میزنه
مجتبی
خدا لعنتشون کنه
همه ی هستی یک خانم رو ازش گرفتن برای بدنام کردن انصار حزب الله
اینا از داعش هم بدترند
حتی اونایی که این نظامو قبول ندارن قدر امنیتو بدونن ک اگر این داعشی ها بتونن مردمو می خورن مذهبی وغیر مذهبی هم نمی شناسن!!
البته خود بدحجاب ها هم می دونن این یه نقشه ی شوم است

چون کسی که امر به معروف کند میدونه این بزرگترین منکره
Germany
کاش میکشتنشون. اینجوری هروقت خودشون رو توایینه میبینن هزار بار میمیرن و زنده میشن.
خوبه این گزارش با تفضیل در شبکه های مختلف سیما پخش بشه، همین الان، نه وقتی کار از کار گذشت
جهان جان.....فکر کردی مردم تحلیل ندارند ، ....،
بله همه میدانند که ضدانقلاب چقدرکثیفند...
عجب نامردایی هستن این پدرسوخته ها. چندتا شو توی فامیل داریم.... عجیب حزب باد هستند و رنگ عوض میکنن، یه روز انقلابی دو آتیشه بودن! بعد ریش هاشون رو تراشیدن و شدن اصلاح طلب! حالا هم معتدل و کمی هم مرطوب!
Iran, Islamic Republic of
همه از ذم باید اعدام شوند تا درس عبرتی برای ایندگان باشد/
یه سری به سایت بهار بزنید و تیترا شونو ببینید بد نیست
اين «اعتدال» است يا «انفعال» آقاي روحاني؟!
از منظرمجلس،انگار نه‌انگار حادثه‌اي اتفاق‌افتاد!
خاتمی: مجلس نباید در انحصار گروهی تندرو باشد
مهدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
من هم فکر میکنم این اقدام وحشیانه و غیر منطقی است. و بوی توطعه از آن میآید.ولی نکته ای هم لازم میدانم ذکر کنم رفتار های حکومت و طرفداران آن هم نباید فراقانونی باشد . وقتی ما فضای امر به معروف را مسموم میکنیم و بجای تذکر لسانی با مردم درگیر میشویم دشمن از این فرصت استفاده خواهد کرد. باید نگاه ما بر مبنای رعایت جان و مال و ناموس تمامی افرادی باشد که در این کشور زندگی میکنند. حفظ حریم خصوصی هم از دیگر وظایف حکومت است که باید رعایت شود.
اصلاحات هر وقت اومده رو کار برای تشویش اذهان عومی دست به چنین کارهایی زده تا نیروهای انقلابی را متهم کنه خودش با خیال راحت به کارش برسه...
شادی
عین زمان بازرگان که خود زنی میکرد و مینداخت گردن حزب الله
سامان
منتظریم هرچه زودتر عوامل این کار سخیف و پست فطرتانه دستگیر بشن. فکر نمیکنم کار سختی واسه پلیس باشه
عاشقتم واقا درست گفتى
جهان نیوز افراطی.....بورسیه تقلبی هم منکر است
Iran, Islamic Republic of
متهم اصلی دراسیدپاشی ظالمانه کسانی هستند که ازتریبونهای مختلف جوانان ساده لوح رابه انجام دادن...
Iran, Islamic Republic of
اسید پاشی نهایت تلاش کثیف و پست داعش های بی دین و بی وجدان و حیوان صفت است .
شادی
راحت مگفتی کار اصلاح طلبان طالبانی
فاطر
...
تصویب این قانون با اسید پاشی ها ارتباط تام و تمام دارد چه طرف مقابل به حرکاری دست میزند ...
Iran, Islamic Republic of
کدام مشکوک ؟ واقعامسخره است که اسید پاشی که به روی عده ای زن بیگناه ولی بدحجاب پاشیده شده است به گردن استکبارجهانی انداخته میشود . اینگونه کارهای کثیف و ستمگرانه برخلاف تمامی موازین اسلام و دین و انسانیت و مروت است و توسط افراد کوته فکرومتحجروتندرو و داعش صفت انجام شده است . داعش درهمه کشورهاوجود دارد و باید ریشه کن شود .
واقعا برات متاسفم با این ضریب هوشیت
ناشناس
تند نرو جو زده هم نشو دوتا از خانوم ها که اسید پاشی شده اند زنان جادری در حد عالی بوده اند
Iran, Islamic Republic of
دفاع شماازاسید پاشهاواقعاجای تاسف شدید است . حتی داعش هم چنین جنابتی رامرتکب نمی شوند . مثل روزروشن است که این جنایت کثیف و غیرانسانی کارعده ای جاهل و متحجرونادان و بی شعور و حیوان صفت است که روی داعش راسفید کرده اند .
کدوم دفاع فکر کنم اصلا مطلبو نخوندی!!!!!
واقعا نادانی یا خودت رو به...زودی؟
نیما
کسی از اسیدپاشی دفاع نکرد. اون ابراز همدردی رو ندیدی؟ شماره یکو نخوندی؟ یکم منطق و عقلانیت بد نیست. شبکه های ضدانقلاب ماهواره کسی رو عاقل نمیکنه.
کسی از اسید پاشها دفاع نمیکنه برعکس ما میخوایم بدونیم اینا کین که اسید می پاشن و انگیزه یه جریان خاص از اینکه گفتن برای مبارزه با بدحجابی بود چی بود و این دو به هم ربط دارن یا نه چون خود خانواده قربانیها هم گفتن که دخترانشون بی حجاب و بد حجاب نبودن
همین جریان مومن ک شما میگی رفتن ب سفارت انگلیس ک خاک کشور انگلیس حساب میشه....
نیما
Spain
اون جریان مومن اشتباه کرد. البته انگلیس خبیث منتظر بود تا از این اقدام اشتباه موج سواری کنه.
آقا کار آمریکا و اسرائیل و انگلیس هست خلاص هیچ ربطی هم به داخل نداره حتی موتور سوار هم مال اینجا نیست اسید هم اجنبی است خوبه راضی شدی حالا اجازه انتشار می دی یه نگاهی به مواضع خودت حداقل بنداز با انصاف، زمینه کارهای بد رو شما ها فراهم می کنی آره ندا رو هم انگلیس کشت شما راست می گی اسید پاشی هم 2 تا بیشتر نبود فقط رو دو تا خانم چادری که اون هم اصلاح طلب ها ی نامرد طرفدار انگلیس انجام دادن می خواستن موتوریهای طرفدار شما رو خراب کنن!!!!!!
نیما
Spain
افراط و تفریط چرا؟ نه همیشه کار کار انگلیسی هاست و نه مذهبی ها معصوم از کناه هستند. ولی اولن باید بر اساس شواهد و قرائن صحبت کرد و ثانیا شما وقتی همیشه از کسی لطمه میخوری به محض اینکه بلایی سرت بیاد باید نگاهت رو ببری همون سمتی که همیشه ازش ضربه خوردی. سرویس هاس جاسوسی غربی همیشه در مظان اتهام هستند چون همیشه پای شان در میان بوده و هست. این انگلیسی ها استاد فتنه انگیزی هستند.
New Zealand
اصلاحطلبان میندازن گردن اصولگرایان و اصولگرایان میندازن گردن اصلاح طلبان....این وسط مردم قربونی میشن...یه عده زن کشته میشن...معلوم نیست جامعه ایران داره به کدوم سمت میره...اونوقت اینجا این طرف دنیا...مردم کافر و مشرک، دارن در صلح و صفا و امنیت زندگی می کنن...خوبه ...بکشید همو شاید امام زمان ظهور کرد و به داد مردم رسید.
نیما
Spain
اصلا بحث سر دعواهای سیاسی و جناحی نیست. این یک موضوع کاملا ملی است. وقتی اسیدپاشی رخ داد چرا رسانه های اصلاح طلب انگشت اتهام رو گرفتن این طرف؟ خب این کار اشتباهه دیگه. چرا بحران سازی میکنن. به فرض که بحران هم باشه! آیا در فضای بحرانی باید خودزنی کنیم؟ باید دیدگاه جنایی داشته باشیم؟ چرا دعوا رو بردن سمت طرح مجلس درباره حمایت از ناهیان از منکر؟ این یعنی قضیه بو داره دیگه!!
محسن
باید بااینها برخورد انقلابی کرد وحکم اعدام برایشان اجرا شود وهیچگونه تاخیری دراین مورد نشود تا دنیا بداند که هیچ نیروی انقلابی این روش غیر انسانی را قبول ندارند واینها نقشه های دشمنان است که دور تا دور کشورهای اسلامی راگرفته و میخواهند بااین روش جمهوری اسلامی را نابود کنند نیروهای انقلابی باید هوشیار باشید
لبیک یا خامنه ای
نمیدونم چرا این ماجرا منو یاد قتلهای زنجیره ای میندازه؟!؟!؟!
آخ که این سیاست چقدر میتونه کثیف باشه
Iran, Islamic Republic of
کار کار انگلیسی هاست!
نیما
Spain
شاید هم کار انگلیسی ها نباشه و کار یک مشت احمقه رذل در داخل باشه. ولی بوی فتنه میاد!
فتنه 88 نمی شه
..
روی داعش را سفید کردید
نیما
Spain
متاسفم برای کسانی که همه چیزو جناحی میبینند
اصلاح طلب پشیمان
Iran, Islamic Republic of
اگر اسید پاشی فتنه ای دیگر باشد ، با گفت که از گور خات/... خائن بلند می شود
مر گ بر ... شیاد و وطن فروش
مر بر اصلاحات امریکایی