شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

ژاك شيراك، 2011 محاكمه مي‌شود

شنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 137058
«ژاك شيراك»، رئيس‌جمهوري پيشين فرانسه به اتهام فساد مالي بين هفتم مارس تا هشتم آوريل سال آينده ميلادي در دادگاه محاكمه مي‌شود.
به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاري رويترز، ژاك شيراك 77 ساله و رئيس‌جمهوري پيشين فرانسه متهم به سوءاستفاده از مقام دولتي خود در دوره تصدي كرسي شهرداري پاريس در سال‌هاي 1977 تا 1995 ميلادي است.
وکیل ژاک شیراک پيش از اين اعلام کرده بود كه وي اوائل سال آینده در دادگاه حاضر مي‌شود تا از خود در برابر اين اتهام‌ها دفاع كند.
بنا بر اين گزارش، شیراک نخستين رهبر فرانسه مدرن است كه به اتهام فساد در دادگاه محاكمه مي‌شود، اتهامي كه در صورت اثبات مي‌تواند شيراك را با 10 سال حبس و 200 هزار دلار جريمه نقدي روبه‌رو كند.
نتايج تحقيقاتي كه سه سال به طول انجاميده است شيراك را متهم مي‌كند كه در سال‌هاي 1977 تا 1995 ميلادي كه شهردار پاريس بوده دست به اختلاس زده است.
اگرچه دادستان همچنين اعلام كرده كه وي از کارمندان خود در شهرداری براي فعاليت‌هاي حزب سياسي خود استفاده می‌کرده است اما شيراك تمام اين اتهام‌ها را رد كرده است
https://jahannews.com/vdcbszb8wrhbfgp.uiur.html
jahannews.com/vdcbszb8wrhbfgp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *