جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۸
۱۰
والیبال قهرمانی جهان

تیم ملی والیبال ایران، آمریکا را شکست داد

سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب: 378358
تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود در رقابتهای جهانی لهستان به مصاف آمریکا رفت و این تیم را با حساب ۳ بر ۲ شکست داد تا انتقام شکست برابر این تیم را در بازی نیمه نهایی رقابتهای لیگ جهانی ۲۰۱۴ بگیرد و با دو برد متوالی زنگ خطر را برای تمامی مدعیان این دوره از مسابقات به صدا در بیاورد.
تیم ملی والیبال ایران، آمریکا را شکست داد
به گزارش جهان، تیم های ملی والیبال ایران و آمریکا از ساعت ۱۵:۴۰ امروز سه شنبه در چارچوب مرحله گروهی رقابتهای قهرمانی جهان به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان تیم ملی ایران با حساب ۳ بر ۲ مقابل قهرمان لیگ جهانی ۲۰۱۴ پیروز شد تا انتقام شکست برابر حریف در دیدار نیمه نهایی لیگ جهانی را بگیرد. شاگردان کواچ در این بازی ست‌های اول، دوم و پنجم را به ترتیب با امتیازات ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۱۷ و ۱۷ بر ۱۵ برنده شدند و تنها ست سوم و چهارم را ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۱۸ به حریف واگذار کردند.

تیم ایران در شروع کار از معروف، قائمی، غفور، موسوی، غلامی، میرزاجانپور و ظریف(لیبرو) در ترکیب اصلی استفاده کرد و آمریکا هم در ارنج اولیه خود اندرسون، تایلور، کریستنسون، دیوید لی، هالت، مگوتوتیا و اریک شوجی(لیبرو) را به کار گرفت.

تیم ایران بازی را خوب شروع کرد و حتی ۳ بر یک از حریف پیش افتاد اما یک اشتباه از غفور و پس از آن پافشاری عجیب معروف به استفاده از بازیکن سرعتی در حالی که مدافعان آمریکا پیش روی وی بودند باعث شد تا حریف خود را پیدا کند و با چند دفاع خوب روی تور بتواند از تیم ایران فاصله بگیرد و وقت اول استراحت فنی را ۸ بر ۶ به سود خود ثبت کند.

بعد از آن بازیکنان ایران بهتر ظاهر شدند و با چند دفاع خود ۱۳ بر ۱۲ از حریف پیشی گرفتند که سرمربی تیم حریف تقاضای تایم اوت کرد و بازی را بازگرداند. آمریکا که در دفاع روی تور خیلی منسجم به نظر می‌رسید در نهایت وقت دوم استراحت فنی را هم ۱۶ بر ۱۵ به سود خود ثبت کرد.

ایران بعد از بازگشت به داخل میدان در امتیاز ۱۷ به آمریکا رسید. یک سرویس خوب از قائمی که دریافت خوبی از سوی حریف نداشت باعث شد ایران در برگشت با اسپک موسوی ۲۰ بر ۱۹ پیش بیفتد. سرویس خوب قائمی ایران را به امتیاز ۲۱ رساند. آمریکایی‌ها با دفاع خوب در امتیاز ۲۲ با ایران برابر شدند. ایران در نهایت این ست را ۲۵ بر ۲۳ به سود خود پایان داد تا با روحیه به استقبال ست دوم برود.

با شروع ست دوم هر دو تیم پا به پای هم پیش رفتند و تا امتیاز چهار برابر بودند که یک اشتباه از مهاجم آمریکا و یک پوئن سرویس از غلامی تیم ایران را ۶ بر ۴ پیش انداخت. دو اشتباه متوالی از بازیکنان ایران دو تیم را در امتیاز ۶ برابر کرد ولی این تیم ایران بود که وقت اول استراحت فنی را ۸ بر ۶ پیش افتاد. ایران ۹ بر ۶ پیش افتاد ولی میرزاجانپور و موسوی با اشتباهات متوالی دو امتیاز به حریف دادند. وقت دوم استراحت فنی این ست را تیم ایران ۱۶ بر ۱۳ به نام خود ثبت کرد تا از حریف خود فاصله بگیرد.

بازیکنان ایران روند خوب خود را با پوئن سرویسی که غفور گرفته بود تداوم بخشیدند. آمریکا که تحت کنترل تیم ایران قرار داشت ۲۳ بر ۱۷ عقب افتاد. شاگردان کواچ ست دوم را با امتیازی که از روی اشتباه در سرویس حریف کسب کرد ۲۵ بر ۱۹ به سود خود ثبت کرد.

در ست سوم هر دو تیم شروعی برابر داشتند. سرمربی تیم آمریکا در ابتدای این ست دو تغییر را در ترکیب اصلی خود ایجاد کرد تا بتواند تیمش را به بازی بازگرداند با این حال بازیکنان تیم ایران با بازی هماهنگ خود اجازه ندادند قهرمان لیگ جهانی در ابتدای این ست بر بازی مسلط شود. با وجود اینکه تیم ایران دو امتیاز از رقیب خود پیشی گرفته بود اما در نهایت این آمریکا بود که وقت اول استراحت فنی را ۸ بر ۷ پیش افتاد.

اگرچه ایران در بازگشت به زمین یک امتیاز به حریف داد اما چهار امتیاز متوالی گرفت تا یازده بر ۹ پیش بیفتد و سرمربی آمریکا را مجبور به درخواست تایم اوت کند. پس از آن بود که آمریکایی‌ها با سرویس‌های خوب خود شرایط را تغییر دادند و وقت دوم استراحت فنی را ۱۶ بر ۱۲ به نام خود ثبت کردند. بازیکنان ایران که بازی را تحت کنترل حریف می‌دیدند اشتباهات متعددی انجام دادند و به راحتی این فرصت را در اختیار آمریکا قرار دادند تا ست سوم را ۲۵ بر ۱۹ از آن خود کند.

در ست چهارم بازی با حساسیت زیادی پی گرفته شد و هر دو تیم روی هر امتیاز تلاش فراوانی به خرج دادند. تیم ایران که نخستین امتیاز این ست را گرفته بود از همان ابتدا سعی کرد آمریکا را تحت فشار قرار دهد. ایران ۷ بر ۴ از پیش افتاد اما یک پوئن سرویس از حریف و اشتباه دیگر از بازیکنان ایران تیم حریف را به امتیاز ۶ رساند اما این تیم ایران بود که در نهایت وقت اول استراحت فنی را ۸ بر ۶ به نام خود ثبت کرد.

بازی دو تیم تا امتیاز ۱۳ برابر پیش رفت که اشتباه میرزاجانپور باعث شد حریف به امتیاز ۱۴ برسد. این بازیکن بعد از اینکه امتیاز دیگری از دست داد جای خود را در زمین به عبادی‌پور داد. در وقت دوم استراحت فنی تیم آمریکا ۱۶ بر ۱۴ برتری خود را ثبت کرد.

بازیکنان تیم ایران مثل ست سوم این بازی به یکباره دچار افت شدند و اشتباهات فراوانی را مرتکب شدند و جالب اینکه کواچ سرمربی تیم ایران هم نتوانست از تایم اوت‌ها و تعویض هایش استفاده کند و تیم کشورمان را از فشار حریف خارج کند. این ست با برتری ۲۵ بر ۱۸ تیم آمریکا خاتمه یافت تا کار دو تیم به ست پنجم کشیده شود.

در ست پنجم حساسیت به اوج خود رسیده بود. تیم ایران ابتدا ۲ بر صفر از آمریکا پیش افتاد. این برتری در امتیازات ۴ بر ۲ نیز روی تابلوی امتیازات ثبت شده بود. بازیکنان تیم کشورمان در این لحظات با تمرکز بالایی به توپ ضربه می‌زدند و وقت اول استراحت فنی را ۸ بر ۵ پیش افتادند تا زمین بازی را با برتری خوبی عوض کنند.

تایم اوتی که مربی تیم ملی آمریکا تقاضا کرد نتیجه بخش بود و دو امتیاز برای این تیم به دنبال داشت اما کواچ هم بلافاصله با تایم اوت خود سعی کرد در سرویس‌های اندرسون وقفه ایجاد کند. یک سرویس خوب از غلامی و دریافت ناقص حریف باعث شد موسوی ایران را ۱۰ بر ۷ پیش بیندازد و بار دیگر این سرمربی آمریکا بود که تایم اوت گرفت.

تیم ایران در امتیاز ۱۲ بر ۱۰ پیش بود که یک تغییر در خط سرویس توسط سرمربی آمریکا یک پوئن را برای حریف به دنبال داشت. دو تیم با دفاع روی تور حریف در امتیاز ۱۳ برابر شدند. با وجود برتری ۱۴ بر ۱۳ ایران، آرمین تشکری سرویس را خراب کرد تا دو تیم برابر ۱۴ شوند. این بازی حساس در نهایت با برتری ۱۷ بر ۱۵ تیم ایران خاتمه یافت تا شاگردان کواچ قهرمان لیگ جهانی را پشت سر بگذارند. کادر فنی تیم آمریکا روی امتیاز پایانی اعتراض فراوانی داشت و در ویدیو چک اولیه هم رای به سود ایران اعلام شد ولی آنها بار دیگر قصد داشتند رای را برگردانند که در نهایت رای اولیه به سود ایران تکرار شد.
منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


توفیقی از قزوین
بازهم خدا را شکر!
Latvia
آمريكاييها چه تو مذاكره چه تو مسابقه همش ميخاند جر بزنند
عـــــــــــــالی بود. آفرین به والیبالیستهای با غیرت ایران
مرگ بر آمریکا
مازندراني
آخه اين شعار تو چي ربطي به بازي داره ؟؟؟؟؟؟؟؟
متین
حالا تو چرا از شعار مرگ بر امریکا ناراحت شدی !؟!؟!؟!
قابل توجه فوتبالیستهای میلیاردی فوتبال .
درود بر برو بچ تیم ملی والیبال
منصور
درود بر غیور مردان ایرانی موفق باشید
مشاور
Iran, Islamic Republic of
با سلام
هر چه تیم مذاکره کننده شل اومد توی میدان ولی والیبالیستها پوزه کدخدا را با توکل بر خدا به خاک کشیدند.