جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

کتاب «از غزه تا قدس» +دانلود

دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب: 378150
کتاب پیش رو مجموعه‌ای است متشکل از مسائل گفتمانی، حقوقی و سیاسی پیرامون تجاورز رژیم صهیونیستی به باریکه غزه. در این اثر به مسئله گفتمان مقاومت به عنوان شاخص اصلی پیروزی بخش در غزه نگریسته شده است. این اثر از برهان قابل دریافت می‌باشد.
به گزارش جهان به نقل از برهان، مسئله قدس و فلسطین در سده‌ی اخیر مهم‌ترین مسئله‌ی جهان اسلام را به خود اختصاص داده است. از سویی انقلاب اسلامی با پرچم‌داری مبارزه با نظام سلطه و حمایت از محرومان و مظلومان، موضوع فلسطین را در اولویت نخست مسائل کشور ما در حوزه‌ی سیاست خارجی قرار داده‌است. علاوه بر این‌ها، مسئله‌ی فلسطین و قدس نه تنها از جنبه‌ی آرمانی و اعتقادی، بلکه از منظر امنیت ملی و راهبردی برای جمهوری اسلامی ایران در درجه‌ی بالایی از اهمیت قرار می‌گیرد.

در طول بیش از شصت سال اشغال فلسطین تلاش‌های بسیاری برای حمایت از حقوق ملت فلسطین و رهایی آنان از چنگال صهیونیسم در پیش گرفته شده است، با این حال این زخم کهنه‌ی منطقه و جهان اسلام هنوز پابرجاست و هنوز چند میلیون فلسطینی در داخل سرزمین خود و اطراف و اکناف عالم در پی دستیابی به حقوق انسانی خویش هستند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با اندیشه‌های الهی امام راحل عظیم‌الشأن (ره)، شاهد بروز تحولی عمیق و مبنایی در مواجهه با رژیم صهیونیستی هستیم و آن ظهور و بروز مقاومت اسلامی لبنان، ملهم از انقلاب اسلامی است. این مقاومت اسلامی، ماشین نظامی صهیونیست‌ها را در جنوب لبنان زمین‌گیر کرد و برای نخستین بار، افسانه‌ی شکست ناپذیری آن را نقش بر آب ساخت. رشد بالندگی این جنبش الهی، آن را به داخل فلسطین اشغالی نیز تسری داد و این بار بیداری اسلامی فلسطینیان، آنان را در قالب انتفاضه‌ی مردمی صهیونیست‌ها را تا حدودی متوقف و مجبور به عقب‌نشینی از مواضع خود نمود.


اکنون و پس از گذشت سه دهه از عمر مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین و در طی چند نبرد تمام عیار، به خوبی کارآمدی این گفتمان بر همگان ثابت گردیده و بسیاری از تردیدها را در مورد راه حل نهایی مسئله قدس برطرف ساخته است.

این بسته‌ی محتوایی و مجموعه‌هایی از این دست، در همین راستا تولید و در اختیار مخاطبان محترم قرار می‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *