جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲۳

موضع رسائی درباره حمایت رئیس جمهور از مشائی:حبّ الشيء يعمي و يصم!

چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب: 128959
به گزارش سرویس سیاسی جهان، برخی از نمایندگان مجلس پس از دیدار با رهبر انقلاب، از فتنه جدیدی که ایشان هشدار داده اند خبر دادند.مرتضی نبوی مدتی بعد، از فتنه ای خبر داد که با محور شاخه انحرافی از اصولگرایان شکل می گیرد.اخیرا آیت الله مصباح یزدی نیز به فتنه جدید اشاره کرده است.عسگراولادی نیز دیروز گفت که آمریکا حاضر است بر روی این فتنه جدید سرمایه گذاری کند.
موضع رسائی درباره حمایت رئیس جمهور از مشائی:حبّ الشيء يعمي و يصم!
در همین رابطه حمید رسائی نماینده اصولگرا و حامی دولت نیز معتقد است که فتنه جدیدی در حال شکل گیری است.وی همچنین اظهار داشت که آیت الله مصباح یزدی در ابتدای دولت نهم از این فتنه خبر داده است.فتنه ای که بدست نزدیکان احمدی نژاد شکل می گیرد.

 حمید رسائی که با هفته نامه یالثارات گفت وگو می کرد به ماجرای فتنه و مشائی پرداخت.رسائی در این مصاحبه تلویحاً به ارتباط راس فتنه انتخابات با مشائی نیز اشاره می کند.بخش های مهم مصاحبه وی، بصورت خلاصه از پیش رویتان می گذرد.

* آقا اصلا نسبت به سران فتنه هيچ دغدغه‌اي ندارند. جالب بود،در دیداری که با ایشان داشتیم، تعبير ايشان اين بود که سران فتنه هميشه دم دست هستند و محاکمه آنها براي نظام کاري ندارد و اين اتفاق هم مي‌افتد اما مهم تر از محاکمه اين افراد، خشکاندن ريشه اين فتنه است؛ کما اينکه به تعبير ايشان اگر ريشه فتنه 18 تير سال 78 در ده سال پيش خشکانده شده بود امروز شاهد فتنه جديد سال 88 نبوديم. 

*ما الان در مجلس فراکسيون اکثريت را از اصولگرايان مي‌دانيم در حالي که جامعه چنين حسي را ندارد، يعني تنش‌ها و صداهايي که از اين مجلس با اکثريت اصولگرا بيرون مي‌آيد، مورد انتقاد و اعتراض بدنه جريان اصولگرايي در جامعه است. خب يک جاي کار مي‌لنگد، در حقيقت اين اکثريت اصولگرا توسط اقليت اصلاح صلب در حال مديريت است تا جايي که ما نمي‌دانيم در مصوبات مهم چه اتفاق مي‌افتد... 

* در کنار برخي ويژگي‌هاي مثبت بالاخره دولت و رييس آن هم از اشکالاتي برخوردارند. مواضع ما مانند گلايه از رييس مجلس در دیدار اخیر ما در محضر رهبري، نوعي درد دل بود. ما از نوع تعامل دولت با مراجع و علما انتقاد داشتيم. از رابطه رمزآلود دکتر با مشايي و حمايت ويژه از يک نفر که هزينه‌هاي زيادي را به خدمات دولت وارد کرده و هزينه ساز شده گلايه داشتيم. از نحوه برخورد آقاي احمدي نژاد با برخي از وزراي انقلابي و کاري مانند صفار هرندي و برخي ديگر انتقاد کرديم، جنس انتقادات عمدتاً در اين راستا بود. 

* ما انتقادات صريحي از دولت داريم ولي مي‌دانيم که طرح عمومي آن باعث مي‌شود تا آن را بهانه کنند براي تخريب خدمات انقلابي دولت... 

*جريان اصلاحات در آن سالها به اين نتيجه رسيد که مردم اگر بين دين داري و بي ديني قرار بگيرند، دين داري را انتخاب مي‌کنند ولي همين مردم در انتخاب بين دين سخت و دين آسان، دين آسان را همراهي مي‌کنند. براي همين در آن سال‌ها جريان رسانه‌اي و جنگ رواني اينها تلاش کرد تا رهبري و نهادهاي وابسته به رهبري را متولي دين سخت معرفي کند و جريان خودشان را متولي دين آسان. حتي براي تکميل اين پروژه مرجع تراشي کردند و شخصي مثل صانعي را با فتاواي شاذ مطرح کردند.
البته در نهايت مردم با خط دهي رهبري انقلاب و بصيرتي که توسط عمارهاي رهبري ايجاد شده به اين نتيجه رسيدند که اين تخيير انتخاب بين دين آسان و دين سخت نيست، بلکه موضوع دين داري و بي ديني است. 

*در فتنه اخیر ما شاهد همگرايي اصولگراياني با اصلاح طلبان شديم که ده سال قبل در صف مبارزه با دوم خرداد بودند. اصلا بعضي از آنها جزو سرداران مبارزه با انحراف دوم خرداد بودند ولي در انتخابات دهم با همانها در يک جبهه ايستادند! 

* من نقطه اشتراک تمام  فتنه‌ها را ترديد در ولايت فقيه مي‌بينم. يعني همواره شما شاهد حضور خواصي در راس و حاشيه‌هاي جريان فتنه هستيد که با واکاوي رفتار سياسي آنها مي‌بينيد نتوانسته اند موضوع ولايت فقيه و جايگاه آن و نسبت خودشان با اين جايگاه را تبيين کنند. 

*در آینده هم  فتنه‌اي جديد ظهور مي‌کند با رنگ و لعابي ديني تر که تشخيص در آن فتنه مشکل تر از موارد قبل مي‌شود و البته صيقل يافتگي جامعه نيز بيشتر مي‌شود. 

*به نظرم احمدي نژاد به دليل سلامت و اخلاصي که دارد نبايد در صف مقابله با ولايت دنبال او بگرديم. به نظرم در آينده برخي از اين وصله‌هاي ناموزون جدا مي‌شوند و ورق برمي گردد. اتهام مقابله با ولايت فقيه وصله ناچسبي به دکتر احمدي نژاد است هر چند انتقادات ديگري به ايشان وارد است. 

*من احمدي نژاد را يک ملاک و شاخص نمی دانم. احمدي نژاد فرمانده خوبي در لشکر سربازان ولايت است اما نقطه نهايي اتکاي ما در دوره غيبت که نيست تا او را شاخص بدانيم. 

*بنده به مشايي انتقاد دارم و مواضع او را در يادداشت‌هايي که در سايتم موجود است نقد و تحليل کرده‌ام اما به نظرم بزرگ کردن مشايي تا اين اندازه هم درست نيست. مشايي يک آدم معمولي است با مطالعات ديني و البته فردي استاد نديده به همين دليل شما اعوجاج‌هايي را در تفکراتش مي‌بينيد که در برخي موارد به دليل بيان نارس و همراه با شيک گويي غلط آقاي مشايي، برداشت نوعي التقاط هم از بياناتش مي‌شود نمونه‌اش همين نظر ترويج مکتب ايران به جاي مکتب اسلام! 

*  آقاي مشايي مي‌خواهد حرف نو بزند براي همين دائما اصطلاح خلق مي‌کند، اما بعد مجبور است بدود دنبال همين اصطلاحاتي که خلق کرده تا از آنها برداشت ديگري نشود! خب کدام عاقلي اين کار را مي‌کند؟ از طرفي به عقيده من چون اطلاعات ديني دارد، نظرات خودش را مبتني بر دين مي‌داند و هر نظري مي‌دهد مي‌گويد اين عين قرآن است! 

* من شايد از صريح‌ترين منتقدان آقاي مشايي هستم و بارها به او گفته‌ام که اگر ولايت‌پذير هستي به توصيه آقا عمل کن که به شما گفت «اتقوا مواضع التهم» ولي ايشان همواره سعي مي‌کند در موضع تهمت خودش را قرار دهد و همين هم به ما هزينه وارد مي‌کند. به اضافه اين که برخي سئوالاتم درباره او و رفتارهاي جريان فتنه نسبت به او برايم حل نشده است.مثلا  در دوره انتخابات دهم يک سي‌دي بين مردم توزيع شد با نام 90 سياسي. اين سي‌دي ملغمه‌اي بود از راست و دروغ که سعي کرده بود به اشکالات و نقطه ضعف‌هاي آقاي احمدي‌نژاد بپردازد. شما در 90 سياسي هر موضوعي را الا يک موضوع و آن هم موضوع مشايي! در 90 سياسي به همه چيز پرداخته شده بود الا موضوع مشايي در حالي که نسبت به اين موضوع حساسيت بالايي در جامعه وجود داشت و طرح و يادآوري آن مي‌توانست براي جريان فتنه ثمر داشته باشد. 

*نمي‌توانم باور کنم که جريان مخالف دولت همه همت خود را براي تخريب احمدي‌نژاد در 90 سياسي به کار گرفت اما شخص مورد نظرمان را نديد و يادش رفت!؟ اين در حالي است که اين آقا اکنون نقش مؤثري را در عزل و نصب‌ها بازي مي‌کند و عمدتا کساني که با توصيه او نصب مي‌شوند از حاشيه‌هايي برخوردارند! همين که ما مي‌بينيم برخي از معاونين وي در دوره ميراث فرهنگي رابطه محکمي با دانشگاه آزاد دارند در حالي که مديريت آن سايه احمدي نژاد را با تير مي‌زند! 

* ما مشايي را در دوره دوم خرداد نديديم، هيچ تحرکي، تلاشي و هيچ اثري، حداقل من که با بسياري از فعالان جبهه ولايي آن دوره ارتباط داشتم، اسم مشايي را هم نشنيدم، آن وقت امروز که مي‌بينم آقاي مشايي نسبت به حاج حسين شريعتمداري تعرض مي‌کند و او را کسي مي‌داند که در آينده معلوم مي‌شود که از ابتدا با جريان اصولگرايي نبوده، برايم شنيدن اين حرف سخت خواهد بود! حاج حسين شريعتمداري با اين سابقه ديروز و عمار بودن امروز کجا، مشايي با اين سابقه پر ابهام ديروز و علامت سوال‌هاي امروز کجا!؟ 

*  از همان ابتدا که حرف‌هاي چندپهلوي ديني مي‌زد نسبت به مواضع ايشان علامت سئوال داشتيم اما بد نيست بدانيد يک سال بعد از تشکيل دولت نهم، آيت‌الله مصباح از بحران آفريني مشايي براي جريان عدالت طلبي و احمدي‌نژاد خبر داد و ما را هوشيار کرد و براي ما به تجربه ثابت شده حساسيت‌هاي آيت‌الله مصباح نسبت به يک نفر مانند حساسيت يک پزشک نسبت به يک بيماري است که جامعه علائم آن را نمي‌فهمد اما آن پزشک تشخيص مي‌دهد. شما دقت کنيد مشايي هر وقت آبي ريخته در جوب دشمنان احمدي نژاد ريخته... 

*پاسخ رسائی به این سوال که "چرا مشائی هميشه مورد حمايت احمدي نژاد است؟": چون حبّ الشيء يعمي و يصم! مگر شهيد رجايي به کشميري تا حد اقامه نماز جماعت اعتقاد نداشت؟ به همين دليل هم ما بين احمدي نژاد و مشايي تفکيک مي‌کنيم، شايد در مواقعي باعث رنجش احمدي نژاد هم شود اما چه کنيم نگاه ما به ايشان مطلق نيست. 

*  به نظرم آقاي احمدي نژاد در مواردي در خصوص مثال‌هايي که مي‌زند دقت نمي‌کند، در مصاحبه مربوط به حجاب هم اين بي دقتي صورت گرفت. اخيرا در ملاقاتي که با رييس جمهور داشتيم در خصوص اين موارد هم بحث کرديم. ايشان هم پذيرفت که در ادبيات و مثال‌هايي که مي‌زند تجديد نظر کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اخه اقای مشائی مثل همین اقای رسایی ..........................زیاد نمی خواهد گوش بدهید واحساساتی شوید.......
Iran, Islamic Republic of
جناب رسایی مشکل شما وهمفکرانتان این است که همیشه خود را مطلق می دانید ..................
Iran, Islamic Republic of
jتو رو خدا این همه دروغ و تحلیلهای آبکی ننویسید. فتنه آینده توسط کاندیدای جبهه دوم خرداد یعنی ............ رقم می خورد به محوریت مشاوران کاملا اصولگرا!! و............... ایشان!! همچون .................... این کامنتو حذف نکنید. اگرمردید مواضع مهندس را نقد کنید نه محکوم یا تحریف.
Iran, Islamic Republic of
در کل نباید به یک حزب و جریان تعصب داشت ...............
Iran, Islamic Republic of
حاج حسين شريعتمداري با اين سابقه ديروز و عمار بودن امروز کجا، مشايي با اين سابقه پر ابهام ديروز و علامت سوال‌هاي امروز کجا!؟
ای ولا آقا حمید خیلی قشنگ گفتی . واقعا این آقای مشایی در دوران انقلاب و بعد از اون کجاها بوده؟!! میشه جهان سابقه ی این آدمو رو کنه؟ واقعا به عنوان یه جوان از جهان اینو می خوام .ممنون
Iran, Islamic Republic of
مشایی برای دکتر باعث مشکلات ودرد سر شده . دکتر با اینکه نامبرده را خیلی دوست دارد . ولی اگر یک تاملی هم به این همه انتقاداتی که به مشایی میشود میکرد .انصافا می دید که منتقدین بغض وکینه ای نسبت به دکتر ندارند .وفقط می خواهند که این همه تلاشی کرده در اثر ندانم کاری مشایی پوچ ونابود نشود.
شاید عده ای به دکتر سیگنال هایی غلط میفرستند که فشار به مشایی یک پروژه است . ولی انصافا دکتر یک نگاهی به منتقدین مشایی بیاندارد خواهد دید که اینها انسانهای مغرضی نیستند. مانند علامه مصباح یزدی ودیگران .
Iran, Islamic Republic of
گل گفتي رسايي. خدا حفظت كند
United States
" ارتباط راس فتنه انتخابات با مشائی "
سیدمحمدخاتمی : فتنه واقعی دورغ های ناشیانه ای ست که گفته می شود و پای نظام می نویسند.
خداوندا در آستانه ماه مبارک رمضان دلها را به هم نزدیک فرما.
Iran, Islamic Republic of
مشکل ما این است که آدمهای کوچک را بدون دانستن سابقه قبلیشان بزرگ می کنیم.آنها هم همین کارها را می کنند و احساس می کنند از دماغ فیل افتاده اند.
Iran, Islamic Republic of
چه کسی گفته همیشه فتنه در جریان اصلاح طلب است.برخی از افراد در جریان اصولگرا هم با کارها و حرفهایشان باعث می شوند فتنه شکل بگیرد و به نظام ضربه بزند.
Iran, Islamic Republic of
اگر آقای احمدی نژاد حرفهای مشائی را تایید نمی کرد او جرات نمی کرد دوباره از این حرفها بزند .
Iran, Islamic Republic of
ما را رها کنید از این رنج بی حساب
با قلب پاره پاره و با سینه ای خراب
Iran, Islamic Republic of
چطور در زمان آقای خاتمی مثلا اگر نویسنده ای مثل اکبر گنجی مطلبی می نوشت به پای خاتمی و دولت اصلاحات می گذاشتید ................
Iran, Islamic Republic of
از رسایی خوشم آمد . باید آنقدر مشایی را بکوبیم که د یگر جرات نکند از این افاضات بی ربط بگوید .
Iran, Islamic Republic of
سلام . ضمن تشکر از دیدگاه کارشناسی حاج آقا رسایی خواهشمنداست بیوگرافی سیاسی ؛ علمی و اعتقادی آقای مشایی مطرح نمایید .
Iran, Islamic Republic of
جاب آقای رسائی مواظب باشید که مشائی از شما هم شکایت خواهد کرد!!!
مردم اگر از مشائی شکایت داشته باشند به کجا باید مراجعه کنند؟
Iran, Islamic Republic of
جای تعجب است که عده ای بعد از این همه هزینه وبار منفی که روی دوش دولت گذاشته شده. نمی خواهند قبول کنند که عمده آن به علت اعمال مشایی بوده . واین همه انتقادات مشفقانه را که با صراحت بیان میشود را کینه توزانه می دانند.از خیل عظیم این منتقدان وقتی بزرگانی مانند آیت الله مصباح یزدی ؛آیت الله یزدی را می بینیم که پشتیبا نان دکتر احمدی نژاد بودند. وحالا با دیدن انحراف هشدار صریح می دهند دیگر نمی توان به آنها انگ توطئه بر علیه رییس جمهور را زد. در هر حال دکتر کافی است این انبوه انتقادات را کمی از نظر بگذراند .
Iran, Islamic Republic of
همه باید ولایت پذیری را از آقای رسایی یاد بگیریم . خدا ایشان را برای مردم تهران حفظ کند .(یک شهرستانی)
Iran, Islamic Republic of
امت حزب ا.. با مشايي كنار نخواهند آمد.
Australia
در این شرایط فعلی باید از هرگونه تهدید و یا جملات تخریب کننده خودداری کنیم در واقع قبل از اینگونه جبهه گیریها باید فرد را به مناظره و گفتگو دعوت کنیم و با بوجود آوردن جوی سالم با ارائه استدلالهای منطقی‌ در چهار چوب احترام صحبتهای او را محکوم کنیم. به نظر من ترساندن و یا تهدید افراد از اظهار نظر به جز تخریب چیزی نداره، برای من خیلی‌ جالب که آقایان از طریق رسانه‌ها و گفتگو با خبرنگاران با فردی به صورت غیر مستقیم بحث میکنند در صورتی‌ که تمامی‌ شرایط گفتمان حضوری فراهم و مردم هم مشتاق دیدن و شنیدن اینگونه مناظرات هستند همانطوری که شاهد گفتمان انتخابات ریاست جمهوری بودیم.
Iran, Islamic Republic of
اقاي مشايي از سرنوشت ....... درس عبرت بگير .به اعتماد صادقانه مردم به احمدي نزاد سوء استفده نكن
Iran, Islamic Republic of
.........
اینا همش دعواهاهای سیاسی بین خودتونه
..............
Iran, Islamic Republic of
.سیاست آنقدر پیچیده است که...... فقط شما می توانید با خط مقام معظم رهبری حرکت کنید ودر این مورد دچار تردید نشوید. اگر می خواهید به سلامت راه طی کنید....وگر نه بقیه از دم سیاسی کاریست .(محمد رضا& فوق لیسانس مدیریت اقتصاد)از بوشهر