سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۵
جودو ضعیف ترین فدراسیون

جامعه ورزش منتظر واکنش وزیر ورزش

شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب: 385152
بدون تردید جودو ضعیف ترین فدراسیونی بود که در بازی‌های آسیایی حضور داشت و حتی یک مدال برنز نیز در کارنامه این تیم به ثبت نرسید و این رشته با ناکامی مطلق بازگشت.
جامعه ورزش منتظر واکنش وزیر ورزش
سرویس ورزشی جهان نيوز - مسعود پاشنا : پیش از آغاز بازی‌های آسیایی اینچوان کره ، محمود گودرزی و کیومرث هاشمی ، وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک در نشستی خصوصی تصمیم گرفتند؛ در کارگروهی متشکل از کارشناسان و صاحبنظران ویژه و خبره ورزشی، عملکرد فدراسیونهای اعزامی به بازی‌های آسیایی را به دقت مورد ارزیابی قرار دهند تا نتیجه این بررسی‌ها در اعزامهای بعدی ملاک باشد و رشته‌های ناکام ورزشی از برخی امتیازها محروم شوند و روسای فدراسیونهای ضعیف برکنار شوند .

جودو ضعیف ترین فدراسیون

بدون تردید جودو ضعیف ترین فدراسیونی بود که در بازی‌های آسیایی حضور داشت و حتی یک مدال برنز نیز در کارنامه این تیم به ثبت نرسید و این رشته با ناکامی مطلق بازگشت. این در حالی است که جودوی ایران در پنج دوره گذشته بازی‌های آسیایی همیشه موفق به مدال آوری بوده است و جودوکاران حداقل مدال برنز را کسب کرده‌ بودند.

جالب این که این ناکامی در جودو تنها در بازی‌های آسیایی خلاصه نمی‌شود بلکه در سال گذشته جودوکاران ایران در رقابت‌هایی که شرکت داشته‌اند رنگ مدال را اصلا ندیده‌اند و دست خالی به ایران بازگشته‌اند. این رشته المپیکی چهار سال قبل با اتکا به توانایی های محمدرضا رودکی دو مدال نقره و برنز اوزان آزاد و ۱۰۰+ آسیایی گوانگجو را به عنوان کارنامه ای قابل دفاع روی میز ورزش ایران گذاشت؛ در حالی که همان موقع آگاهان به امر، نگرانی خود را از آینده این رشته اعلام کردند. جودو بعد از تغییرات گسترده در راس تشکیلات مدیریتی و کادر فنی خود این بار با ۵ نماینده روی تاتامی حاضر شد اما دریغ از همان دو مدال چهار سال قبل!

در واقع این رشته المپیکی با نمره ۵ درجه زیر صفر خود تنها فدراسیون رزمی بود که با عملکرد منفی خود هیچ کمکی به ارتقا جایگاه در بازی های آسیایی اینچئون نکرد.

فوتبال رشته همیشه ناکام !

ناکامی فوتبال مثل همیشه دیگر عادی شده است و متاسفانه پیش بینی ما درست از آب در آمد! تا این مسئولین ناکارآمد در راس فدراسیون فوتبال قرار دارند مطمئن باشید فوتبال ما ره به جایی نمی برد.
در ضمن امروز تیم ملی فوتبال جوانان ایران با قبول شکست مقابل یمن در رقابت‌های قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا - ۲۰۱۴ میانمار در همان مرحله گروهی حذف شد!

دو و میدانی : فقط دو مدال قابل پیش بینی

رشته دوومیدانی نیز در این دوره از بازی‌های آسیایی با وجود کسب مدال طلا توسط احسان حدادی در پرتاب دیسک و نقره لیلا رجبی در پرتاب وزنه، که قابل پیش بینی بود، عملکرد قابل قبولی نداشت .

جامعه ورزش منتظر واکنش وزیر ورزش

با توجه به این که محمود گودرزی ، وزیر ورزش و جوانان در نشست خبری وعده داده بود که فدراسیونهایی که عملکرد قابل قبولی در بازیهای آسیایی داشته اند حتما مورد تشویق قرار می گیرند و با فدراسیونهای ضعیف برکنار می شوند ، حال جامعه ورزش منتظر واکنش منطقی وزیر ورزش می باشند تا به وعده خود عمل کند .

البته شنیدیم مسؤولان ورزش ایران با پایان بازی‌های آسیایی و مشخص شدن عملکرد کاروان اعزامی ایران در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی، فدراسیونهای که در فهرست فدراسیونهای ناکام قرار گرفته را زیر ذره بین بردند .

امیدواریم وزارت ورزش هر چه زودتر به وعده هایش عمل کند و به فدراسیونها و ورزشکارانی که درخشش داشتند نگاه ویژه ای داشته باشد و کم کارها را از ورزش دور کند .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *