جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۶

اجازه نمی‌دهیم دستور کار برای ما تهیه کنند

دوشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 175353
رییس‌جمهور معتقد است: عده‌ای با ماجراسازی پوچ به دولت حمله می‌کنند.

به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر رییس‌جمهور با بیان اینکه عده‌ای بدون آن‌که بتوانند از سیاست‌های اصلی دولت ایراد بگیرند با ماجراسازی‌های فرعی و پوچ به دولت حمله می‌کنند، گفت: محور کار دولت تلاش صادقانه و مخلصانه برای مردم در جهت عدالت و آرمان‌های انقلاب بدون توجه به جوسازی‌هاست.

محمود احمدی‌نژاد عصر یکشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به این‌که مخالفان تا به حال نتوانستند به سیاست‌های دولت در زمینه‌های اقتصاد، عمران، علمی، پژوهشی، خارجی،‌ صنعتی، کشاورزی و زیربنایی ایراد جدی وارد کنند، گفت: البته این حرف به معنای آن نیست که بعضا اشکالی در کار دولت وجود نداشته باشد اما ایرادات آنقدر کوچک است که کسی نتوانسته روی آنها مانور بدهد چرا که اگر ایراد بزرگی وجود داشت مخالفان حتماً با تمسک به آن به میدان می‌آمدند.

رییس‌جمهور با اشاره به شعار دولت مبنی بر کار، نوکری مردم، خدمت و ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی‌ها تاکید کرد: دولت تا آخرین ثانیه‌های فرصت خدمت‌گزاری این شعارها را به طور جدی پیگیری خواهد کرد. اعضای دولت بدون ادعا و منتی به دنبال کار و خدمت به مردم هستند و فقط به دنبال نوکری مردم هستند و هر وقت زمان نوکری تمام شود هم، بی‌ادعا کنار می‌کشند ولی تا وقتی هستند یک ثانیه را برای کار از دست نخواهند داد.

احمدی‌نژاد خطاب به اعضای دولت اظهار کرد: فضای کار و تلاش صادقانه و مخلصانه را حفظ کنید چرا که صلاح دنیا و آخرت ما در همین امر است که به مردم خدمت کنیم تا از دعای خیر آنها بهره‌مند شویم.

رییس‌جمهور از اعضای هیات دولت خواست تا کارها و برنامه‌های تحولی را محکم به پیش ببرند و تصریح کرد: آنچه از ما باقی می‌ماند نتیجه تلاش‌ها و فعالیت‌های ماست.

وی افزود: همانگونه که بارها تاکید کرده‌ام هیات وزیران و اعضای ستادی دولت اجازه نمی‌دهند که دیگرانی بنشینند و با فضاسازی و غوغاسالاری برای آنان دستور کار روزانه تهیه کنند؛ دولت بر اساس دستور کار روشن خود یعنی برنامه پنجم، قانون بودجه، سیاست‌های کلی دولت حرکت می‌کند و به فضل الهی هم همه شرایط برای ساختن کشور مهیاست.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: البته این به معنای آن نیست که اگر مسأله‌ای مربوط به مصالح ملت مطرح شود از طرف دولت مورد بی‌توجهی قرار گیرد و روابط عمومی‌ها باید مواردی از این دست را جدا کرده و اگر نظر سازنده، تحلیل درست و یا پیشنهاد خوبی ارائه داده شده است را به مسئولان منتقل کنند تا به آن رسیدگی شود و خواسته‌ها و مطالبات مردم روی زمین نماند.

رییس‌جمهور با ارائه آمار ضریب جینی که نشان‌دهنده فاصله دهک‌های درآمدی در کشور است، گفت: این عدد در ابتدای روی کار آمدن دولت نهم ۴۲ درصد بود که سال قبل به ۳۸ درصد رسیده و پیش‌بینی مرکز آمار این است که اگر با همین شرایط کارها ادامه پیدا کند، این عدد تا پایان تابستان به ۳۴ درصد برسد در حالی که هدف نهایی برنامه پنجم رسیدن این عدد به ۳۵ درصد بوده است و رسیدن به ۳۰ درصد دور از دسترس نیست که یک مطلوبیت نسبی در زمینه فاصله طبقاتی نیز محسوب می‌شود.

احمدی‌نژاد کاهش فاصله طبقاتی را ناشی از تلاش‌های هیات دولت دانست و افزود: ایجاد اشتغال، فاصله طبقاتی را کم می‌کند و وقتی با همت مجموعه دولت امکانات و سرمایه‌گذاری‌ها به صورت عادلانه در سطح کشور توزیع شد به طور طبیعی فاصله طبقاتی کاهش یافت اما عده‌ای بدون آنکه توجه و دقت کنند مرتب ایراد می‌گیرند که دولت به دنبال توزیع فقر است در حالی که دولت در حال توزیع ثروت است.

رییس‌جمهور با بیان این‌که در نتیجه تلاش دولت نهم و دهم تولید ثروت ملی رشد مطلوبی یافته است و تلاش وافری برای توزیع عادلانه آن صورت می‌گیرد به افزایش ۱۳ درصدی تولید فولاد، لوازم خانگی، سیمان و نیز افزایش قابل توجه بودجه‌های عمرانی و بخش مسکن، افزایش ۲۷ درصدی صادرات غیرنفتی و نیز افزایش ۱۴ درصدی تولیدات بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: وقتی آمار افزایش تولیدات در همه بخش‌ها بیش از ۱۰ درصد است، بر چه مبنایی رشد اقتصادی کشور را ۴ درصد اعلام می‌کنند، این موضوع نشان می‌دهد که عده‌ای می‌ترسند، اعلام کنند رشد اقتصادی ایران بالای ۱۰ درصد بوده در حالی که این اتفاق در واقعیت رخ داده است و می‌تواند چند سال متوالی ادامه یابد.

احمدی‌نژاد رشد صادرات غیرنفتی در سه ماهه گذشته را ۴۲ درصد عنوان کرد و ادامه داد: در صورت حفظ روند افزایش تولید تا پایان سال ارزش صادرات غیرنفتی به بیش از ۴۵ میلیارد دلار خواهد رسید و این اتفاقی بزرگ است که خیلی‌ها آرزوی آن را داشتند.

رییس‌جمهور روند پیشرفت کشور را شتابان توصیف و اظهار کرد: در حوزه بهداشت و سلامت متخصصان کشورمان به دانش یک روش بسیار پیشرفت سلول‌ درمانی دست یافته‌اند که با تزریق سلول‌های بنیادین اندام‌های بدن را اصلاح می‌کند و این دستاورد بسیار بزرگی است که ان‌شاءالله به زودی از آن رونمایی خواهد شد.

احمدی‌نژاد همچنین به سیاست‌های فرهنگی دولت اشاره و تصریح کرد: در حالی که مخالفان درباره سیاست‌های فرهنگی دولت حرف‌های کلی می‌زنند تصمیمات بسیار پخته و عالمانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خیلی دقیق اجرایی شده و کارها در مسیر درست به پیش می‌رود. تولید فیلم، کتاب، تئاتر و انواع مختلف دیگر تولیدات فرهنگی و هنری در فضایی سالم در حال گسترش یافتن است و هر روز شاهد جوشش‌های فرهنگی و هنری هستیم.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود کانون تمرکز شیاطین را انحراف توجه دولت و ملت از کار و سازندگی دانست و خاطرنشان کرد: هر یک لحظه‌ای که از کار غفلت شود از کسانی که با سرعت روزافزون به جلو می‌روند و با آنها رقابتی شانه به شانه و ثانیه‌ای داریم، عقب‌ خواهیم ماند.

وی با بیان اینکه با ابلاغ بودجه فرصت‌های بسیار خوبی پیش روی بخش‌های اجرایی قرار گرفته است، گفت: پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی و اصلاحات ساختاری باید مورد توجه خاص قرار گرفته و کارها به نحوی جلو برود که روزانه خبرهای خوش واقعی، سازنده و ماندگار به مردم داده شود.

رییس‌جمهور تداوم اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را همچنان جزو کارهای مهم دولت دانست و تصریح کرد: در طرح تحول اقتصادی فقط دو سه مورد از برنامه‌های پیش‌بینی شده اجرا و به پیش‌ برده شده است و باید امسال طرح‌های اصلاح نظام مالیاتی و سیستم بانکی را نهایی کرده و اجرای آن را آغاز کنیم.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: باید همه هفت محور طرح تحول اقتصادی در دولت دهم اجرا شود و به نقطه مطلوب و غیرقابل برگشت برسد و این کار شدنی است.

رییس‌جمهور عملکرد دولت در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی را قابل توجه و افتخارآمیز دانست و اظهار کرد: دولت پروسه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی را که ۲۰ سال زمان می‌طلبید طی ۵ الی ۶ سال اجرا کرد و حجم واگذاری‌های این دولت ۲۵ تا ۳۰ برابر کل دولت‌های قبل از خود است و هیچ‌کس فکر نمی‌کرد دولت بتواند این حجم از سهام را بدون اینکه حقی از بیت‌المال و حقوق مردم تضییع شود، واگذار کند و بعضی‌ها که از جزئیات اقدامات دولت در این زمینه اطلاعی ندارند، مرتب علیه دولت مطالبی مطرح می‌کنند که البته اهمیتی هم ندارد.

احمدی‌نژاد از وزیر اقتصاد خواست واگذاری سهام عدالت تا تکمیل همه حلقه‌های طرح ادامه یابد و تصریح کرد: واگذاری سهام عدالت اقدام بزرگی بود که باعث شد حدود ۴۲ میلیون نفر در منافع و سرمایه‌گذاری‌هایی که سال‌های سال در کشور انجام شده است، سهیم باشند.

رییس‌جمهور به ادغام وزارتخانه‌ها و کوچک و چابک‌سازی ساختار و بدنه دولت اشاره کرد و با بیان اینکه بعد از پایان تعطیلات تابستانی مجلس وزرای جدید را معرفی خواهیم کرد، گفت:‌ به طور جد پیگیر اصلاح تشکیلاتی ساختار وزارتخانه‌ها و دولت هستیم و وزارتخانه‌ها باید نیروهای خود را به قسمت صف بفرستند و عده کمتری را در ستادها نگهدارند تا ستادها کوچک و چابک شده و نیروها نیز در قسمت صف وارد میادین عملیاتی کار شوند.

احمدی‌نژاد افزود: در حال حاضر ساختمان وزارت جهادکشاورزی تخلیه شده در حالی که هیچ‌کس باور نمی‌کرد که بشود این ساختمان را تخلیه کرد و آقای نیکزاد هم اعلام آمادگی کردند که ساختمان اصلی وزارت مسکن را تخلیه کنند که اینها کارهای بزرگی برای کوچک کردن بخش‌های ستادی دستگاه‌های دولتی است و حتی وزارت کشور هم می‌تواند این کار را بکند چرا که اگر به لحاظ شکلی و ظاهری کوچک نشویم به لحاظ عملکردی نمی‌توانیم چابک و بزرگ شویم.

رییس‌جمهور خطاب به اعضای هیات دولت تصریح کرد: عملکرد خود را برای مردم تشریح کنید و بدانید مردم با آگاهی یافتن از تلاش‌ها و اقدامات شما نهایت همراهی و همکاری را با دولت خواهند داشت، توان ملت ایران را در انجام کارهای بزرگ همواره مد نظر داشته باشید. اگر کارها را برای آنها توضیح دهید و کمک بخواهید خواهید دید که چه طوفانی از همراهی و همدلی در کشور بپا می‌کنند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر معاون اول رییس‌جمهور به عراق آن را سفری ارزشمند توصیف کرد که آثار درازمدتی خواهد داشت و گفت: ایران و عراق علاوه بر اشتراکات فرهنگی بسیار، مردمی دارند که به یکدیگر علاقمند بوده و می‌خواهند روی پای خود بایستند و هنر دولت این است که راه همکاری مردم دو کشور را باز کند.

رییس‌جمهور پروژه‌های راه، راه‌آهن، انتقال انرژی و ارتباطات را از جمله زمینه‌های مساعد توسعه همکاری بین ایران و عراق عنوان و خاطرنشان کرد: از کارهای بسیار مهمی که باید در روابط بین دو کشور ایران و عراق پیگیری شود، تثبیت شن‌ها و چشمه‌های ایجاد گرد و غبار است که زندگی مردم دو کشور را مختل کرده و اگر چه کار مهار آنها آغاز شده اما لازم است سرعت کارها افزایش یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


زنده و پاینده باد رئیس جمهور عزیز مان دکتر احمدی نژاد که مایه مباهات دوستداران نظام اسلامی است.
کمی منصفانه به خدمات دولت نگاه کنیم و نیز به عزت و اقتدار ایران در صحنه بین المللی، خواهیم دانست که دولت ایشان خدمتگزار و نوکر مردم است با حفظ اقتدار جمهوری اسلامی ایران. خداوند حافظ و یاورت باشد احمدی دلاور
United States
آینده او را خواهد شناخت به قول یه بزرگی کسی که درست عمل میکند پشت او سخن ها و شایعات فراوان است و الا کسی که کار درست انجام نمی دهد کسی پشت او صحبت نمی کند .مثل خیلی از مسئولین
United States
ما تا آخر از رییس جمهور مکتبی و پرتلاشمان حمایت می کنیم
Iran, Islamic Republic of
ایرادات آنقدر کوچک است که کسی نتوانسته روی آن مانور بدهد!!!! چی بگیم؟!
Iran, Islamic Republic of
خدمت بدون پرداختن به حاشیه سازی ها نمونه یک مدیر ولایتمدار است
Iran, Islamic Republic of
آقاي رئيس جمهور ظاهراً قانون را با دستور كار اشتباه گرفته اند. دستور كار ايشان قانون است. بنابراين ايشان موظف به اجراي قانون هستند. ضمناً خدا مي داند اين آمارهاي عجيب و غريب را چه كساني تهيه و به آقاي رئيس جمهور داده اند.
Iran, Islamic Republic of
درود بر رییس جمهور محبوب مرگ بر باند قدرت وثروت
Iran, Islamic Republic of
به آقاي رئيس جمهور خدا قوت ميگم دست خدا بر سرتان و ما قدردان خدمات شبانه روزي شما هستيم
Iran, Islamic Republic of
سیاست‌های کلی دولت !!?آقاي احمدي نژاد اگر خاطر مباركتان باشد در زمان راي اعتماد به دولت دهم يكي از ايرادات نمايندگان فقدان برنامه دولت دهم بود ولي بجهت فضاي حاكم بر كشور مصلحت اولي اعمال گرديد.
شما هيچ برنامه اي نداريد اگر راست مي گوئيد و صادق هستيد برنامه خودتان را در دولت دهم منتشر كنيد و بعد قضاوت كنيد كه نقد پذير هست يا نه؟
Iran, Islamic Republic of
احمدی دوستت داریم...
ایرانی جماعت قدر ناشناسه همین
Latvia
آقاي احمدي نژاد قطعا اجراي ناقص به شكل كنوني طرح هدفمندي يارانه ها تمام زحمات شما را بر باد خواهد داد. لطفا مواظب پوست خربزه ها باشيد!
United Kingdom
امروز دشمنان واقعی نظام و ایران، چه داخلی و چه خارجیها از‌ این شکاف خانوادگی مسرورند. البته و بدون شک در زمان مناسب و به لطف خدا و در صورت
هر گونه تهدید دشمن، اتحاد بصورت کامل حفظ خواهد شد.
بنده در دو دوره به اقای احمدی نژاد رای داده ام ولی با بعضی از تصمیمات ایشان مخالفم. مثلا در مورد یارانه، که بگونه ای هزینه‌ای غیر اقتصادی بوده و صرفا جهت کمک به قشر مستضعف طراحی نشده است. چرا که امروز قریب ۲ میلیون ایرانی خارج نشین نیز از یارانه بهره میبرند، حال قشر مرفه داخل بکنار.
ایا اساسی تر این نبود که بجای هزینه کلان یارانه دولت بیمارستانهای رایگان جهت امداد به قشر ضعیف را در ایران پایه گذاری میکرد و کلنگ بهداشت ملی را میزد؟ به هر حال امید انست که حرکت بسوی ساختن ایرانی پایدارتر باشد ضمن اینکه اتحاد را حفظ نموده و شنواییمان را بیشتر کنیم چرا که خداوند به ما دو گوش و اما یک زبان داده است. 
Iran, Islamic Republic of
آقاي رئيس جمهور محترم ، انتقادهاراباجان ودل گوش كنيد وبپذيريد وازخودمحوري پرهيزكنيد كه مردم ومسئولين خيرخواه شماهستند .
طبق فرمايشات ريس جمهور محترم وهمچنين آمار وارقام ارائه شده توسط ايشان همه چيز خوب وبا پيشرفت همراه بوده فقط من نمي دانم چرا وضع من كارمند سال به سال بدتر وقدرت خريدم كمتر شده است
Iran, Islamic Republic of
حاج محمود سلام و عرض ارادت فراوان . خدا قوت . با همه درد سر هات دوستت داريم .فقط محبت كن با رهبري و مجلس خصوصا مقام معظم رهبري تعامل بيشتري داشته باش .