پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

" مهارت های زندگی " جایگزین درس پرورشی

شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب: 130550
معاون پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت : کتاب " مهارت های زندگی " جایگزین درس پرورشی مدارس در مقاطع راهنمایی و متوسطه می شود.

علی اصغر یزدانی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود :محتوای این کتاب مبتنی بر آموزه های دین مبین اسلام و ثمره ماه ها فعالیت مشترک صاحبنظران مسائل تربیتی و استادان دانشگاه است که تا پیش از مهر امسال توزیع می شود.

وی گفت : در مقطع ابتدایی نگاه ما بسیار ویژه تر است و در پی تعامل قوی تر با آموزگاران این مقطع هستیم.

یزدانی افزود : بر این اساس در پی آن هستیم که برنامه هایی مانند طرح " کرامت" و دیگر برنامه های مبتنی بر آداب و مهارت های زندگی را تعمیق دهیم.

طرح کرامت با هدف تکریم شخصیت دانش‌آموزان بر اساس بند" ج " اصل دوم قانون اساسی در سال 79 در 20 درصد از مدارس اجرا شد.

این طرح با مشارکت معلمان در چارچوب مقابله با چالش های تربیتی اجرا شده است.

یزدانی رویکرد جدید معاونت پرورشی را فراهم کردن مشارکت همه عوامل مدرسه در عرصه تربیتی مقاطع سه گانه تحصیلی دانست و افزود :برای آموزش نقش هر یک از عوامل مدرسه در عرصه تربیتی ، کارگاه ها و نشست های تخصصی ویژه ای ایجاد و این موضوع تبیین شده است.

وی رویکرد دیگر معاونت پرورشی را نقش جدید مدارس به عنوان کانون فرهنگی محله عنوان و اضافه کرد : بر اساس این رویکرد همه عوامل محله مانند والدین ، امام جماعت ، بسیج و دیگر مجموعه های اجتماعی در عرصه های تربیتی ایفای نقش و مشارکت می کنند.

یزدانی ابراز امیدواری کرد با گسیل امکانات پایگاه های ورزشی ،کانون های فرهنگی تربیتی و مراکز دارالقرآن بتوانیم مدارس را برای اثرگذاری بیشتر در محله ساماندهی کنیم .

وی طرح استفاده از طلاب جوان در مدارس به ویژه برای ترویج نماز با همکاری حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم را از دیگر برنامه های معاونت پرورشی دانست .

یزدانی گفت : در چارچوب این همکاری ها با ایجاد جلسات پرسش و پاسخ دانش آموزی ،زمینه پاسخ گویی به شبهات آنان بیش از پیش فراهم می شود.

وی افزود: اکنون حدود 16 هزار امام جماعت در مدارس کشور با آموزش و پرورش همکاری می کنند که از خدمات آنان در مناسبت ها ، اقامه نماز و همایش ها استفاده می شود و برای ارتباط بهتر این طلاب با مخاطبان در مدارس دوره های آموزشی نیز برگزار شده است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش اجرای ویژه برنامه های تربیتی برای الگوسازی از شخصیت شهدا ،حضرت امام خمینی (ره) و نیز زمینه سازی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی را از دیگر برنامه های این معاونت در سال جدید تحصیلی بیان کرد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *