جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

مراقد شیعیان زیر نظر اوقاف اهل سنت!

شنبه ۱۳ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 56335
یک منبع آگاه عراقی فاش کرد که 3 نماینده شیعه از حزب "فضیلت" عراق، لایحه‌ای را که توسط سازمان اوقاف اهل سنت این کشور به پارلمان ارائه شد و به موجب آن، نظارت بر مرقد مطهر دو تن از ائمه و یکی از امام زادگان شیعه، به این سازمان سپرده می‌شود را تأیید کرده‌اند.
این منبع آگاه عراقی در این باره به پایگاه خبری "شیعه آنلاین" گفت: به موجب این لایحه مدیریت مرقد مطهر امام حسن عسکری و امام هادی(علیهما السلام) در شهر سامراء و مقام "سید محمد" که از امام زادگان سرشناس شیعیان است و در منطقه "بلد" قرار دارد، به سازمان اوقاف اهل سنت سپرده خواهد شد.

این منبع آگاه در ادامه افزود: کمیته ریاست پارلمان عراق چهارشنبه گذشته (17/6/2009) لایحه واگذاری مدیریت این اماکن مقدس شیعی به سازمان اوقاف اهل سنت را مورد بحث و بررسی قرار داد و این 3 نماینده شیعی که جاسم حسنی، بشری کنانی، زهرا هاشمی هستند، موافقت خود را با تصویب این لایحه اعلام کردند.

گفتنی است به دلیل اینکه در کشور عراق شیعیان و اهل سنت مراقد، مساجد و اماکن مقدس بسیار زیادی دارند، دو سازمان وقف، یکی برای شیعیان و یکی برای اهل سنت تأسیس شده و هر کدام از آنها مدیریت اماکن مقدس مربوط به مذهب خود را بر عهده دارند. این اولین باری است که مدیریت چنین اماکنی که وابسته شیعیان است، قرار است زیر نظر سازمان اوقاف اهل سنت قرار گیرد.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *