جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تشدید درگیری‌ها در آمریکا و بازداشت ۱۸۰ نفر

پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 393450
در ادامه تظاهرات خشونت‌آمیز در شهرهای مختلف آمریکا در اعتراض به رای دادگاه ایالات میسوری در تبرئه پلیس عامل قتل یک جوان سیاه‌پوست در «فرگوسن»، پلیس آمریکا، روز چهارشنبه حدود ۱۸۰ معترض را در لس‌انجلس بازداشت کرد.
به گزارش جهان؛ تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه خبر داد، بیش از ۱۸۰ معترض در شهر لس‌آنجلس، بزرگ‌ترین شهر ایالت کالیفرنیا در جریان تظاهرات اعتراضی به رای هیئت منصفه دادگاه ایالات میسوری که مامور پلیس عامل قتل «مایکل براون» جوان سیاه‌پوست را تبرئه کرده است، توسط نیروهای پلیس بازداشت شدند.

تظاهرات دیروز شهر لس‌آنجلس که حدود ۵۰۰ معترض در آن شرکت داشتند، از جنوب شهر آغاز و به سمت مرکز پلیس در محله «داونتان» مرکز لس‌انجلس ادامه یافت.

«چارلی بک» رئیس پلیس شهر لس‌آنجلس، چهارشنبه در کنفرانسی خبری اعلام کرد حدود ۱۸۳ معترض از جمله ۱۶۷ نفر به اتهام اخلال در نظم عمومی بازداشت شدند.

براساس این گزارش، از زمانی که مایکل براون، نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی در نهم اوت گذشته توسط یک مامور پلیس سفید‌پوست آمریکایی به نام «دارن ویلسون» در فرگوسن کشته شد، این منطقه پیوسته صحنه تظاهرات اعتراض‌آمیزی بوده که با صدور رای هیئت منصفه دادگاه ایالت فرگوسن مبنی بر تبرئه شدن ویلسون، خشونت در این تظاهرات تشدید و دامنه آن به دیگر شهرهای آمریکا کشیده شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *