پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

بیمه 11 قلم داروی بیماران صعب العلاج

پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب: 404556
شورای عالی بیمه خدمات درمانی در پنجاه و هفتمین جلسه خود برای بیماران خاص ، صعب العلاج و سرطانی خدمات جدیدی را زیر پوشش بیمه های پایه قرار داد .
به گزارش جهان به نقل از مهر، در این جلسه که شب گذشته در ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد آزمایش ژنتیک تشخیص پیش از تولد برای بیماران هموفیلی و تعویض مفاصل بزرگ برای این گروه از بیماران رایگان شد.
 
براساس مصوبه شورای عالی بیمه، اخذ هرگونه فرانشیز برای عمل جراحی پیوند کلیه و تزریق داروی شیمی درمانی و رادیوتراپی ممنوع شد.
 
علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه مقرر شد 11 داروی جدید مورد نیاز بیماران خاص، صعب العلاج و سرطانی تحت پوشش بیمه های پایه قرار گیرد.
 
وی افزود: اعضای شورای عالی بیمه خدمات درمانی تاکید کردند از این پس داروهای جدید به فهرست داروهای بیماران تالاسمی ، ام اس و پیوندی اضافه شود.
 
ربیعی از موافقت شورای عالی بیمه با تسری پوشش بیمه ای برای خدمات تعویض مفاصل خبر داد و گفت: عفونت، شکستگی و تومور نزدیک مفصل از مهمترین شرایط استفاده از تسهیلات بیمه ای است .
 
وی همچنین پرداخت هزینه تعویض مفصل را منوط به پنج سال سابقه بیمه پردازی دانست .
 
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد : براساس این دستورالعمل بازنشستگان لشکری و کشوری ، مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی ، بیماران خاص و مددجویان کمیته امداد امام خمینی ( ره ) از دوره انتظار مستثنی هستند .
 
دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت نیز در این مراسم مهمترین تصمیم اعضای شورای عالی بیمه خدمات درمانی را تصویب ویرایش دوم کتاب ارزش نسبی خدمات و مراقبت های سلامت دانست و گفت :
 
براساس این مصوبه اشکالاتی که در ویرایش نخست کتاب در بخش تعرفه ها ایجاد شده بود با هماهنگی سازمان نظام پزشکی و وزارتخانه های تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و همچنین بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برطرف شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *