جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

قیمت هر خودرو وارداتی به 20 هزار و 413 دلار رسید

يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب: 144258
براساس آمار اعلام شده از سوی گمرک، میانگین قیمت هر خودرو سواری وارداتی در هفت ماه سال جاری برابر با 20 هزار و 413 دلار بوده که این رقم 3.35 برابر قیمت هر خودروی صادراتی است.
رشد سه برابری قیمت خودروهای وارداتی در قبال صادراتی ها در حالی است که در هفت ماه سال جاری وارداتی ها رشد 24 صدم درصدی قیمت را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نیز تجربه کردند.

رانه نیوز: رشد قیمت خودروهای وارداتی در شرایطی است که براساس آمار گمرک صادراتی ها در مدت زمان مذکور برخلاف وارداتی ها افت یک درصدی قیمت را تجربه کردند.

بر همین اساس در هفت ماه ابتدای سال جاری میانگین قیمت هر خودرو صادراتی شش هزار و 97 هزار دلار بوده است.

از سوی دیگر هرچند هنوز سایت ثبت سفارش خودروهای وارداتی به طور رسمی باز نشده اما آمار اعلام شده از سوی گمرک از رشد 54.58 درصدی واردات خودرو به لحاظ وزن حکایت دارد.

طبق آمار اعلام شده از سوی گمرک در مهر ماه در مجموع 3 هزار و 912 دستگاه خودرو وارد کشور شده است.

از سوی دیگر هرچند آمار اعلام شده از سوی گمرک از رشد واردات خودرو حکایت دارد، اما به گفته برخی کارشناسان خودروهای وارد شده به کشور در روزهای آخر سال گذشته ثبت سفارش شده اند و در سال جاری هنوز خودرو جدیدی ثبت سفارش نشده است.

توقف ثبت سفارش در سال جاری در حالی است که به گفته برخی مسوولان وزارت صنایع و معادن هم اکنون ثبت سفارش به صورت موردی انجام می شود روشی که وزارت بازرگانی هنوز آن را نپذیرفته است.

رشد واردات خودرو

همچنین براساس آمار گمرک در هفت ماه ابتدای سال جاری در مجموع 27 هزار و 670 دستگاه انواع خودروسواری به ارزش 564 میلیون و 83 هزار دلار وارد کشور شده که آمار مذکور از رشد 54.58 درصدی واردات خودرو به لحاظ تعداد و رشد 54.95 درصدی به لحاظ ارزش حکایت دارد.

بر اساس آمار مذکور در مدت زمان مشابه سال قبل در مجموع 17 هزار و 900 دستگاه خودرو به ارزش 364 میلیون و 52 هزار دلار وارد کشور شده بود.

رشد واردات خودرو در هفتیمن ماه سال جاری در حالی همچنان ادامه دارد که با مقایسه روند واردات خودرو در ابتدای سال جاری می توان گفت واردات با روند نزولی همراه بوده و با ادامه دار شدن مشکلاتی که در ثبت سفارش خودرو وجود دارد در ماههای آینده روند نزولی چشمگیرتر خواهد شد.

رشد نسبی صادرات خودرو 

رشد واردات در هفت ماه ابتدای سال جاری در حالی است که در مدت زمان مذکور خودروسازان نیز رشدی هرچند محدود را تجربه کردند، به طوری که بر اساس آمار اعلام شده از سوی گمرک در هفت ماه سال جاری خودروسازان در مجموع موفق به صادرات 24 هزار و 366 دستگاه انواع خودرو صادراتی به ارزش 148 میلیون و 58 هزار دلار شدند که آمار مذکور حاکی از رشد 20.21 درصدی صادرات به لحاظ تعداد و رشد 19.06 درصدی به لحاظ ارزش کل صادرات خودرو در هفت ماه ابتدایی سال جاری است.

از سوی دیگر اکثر خودروهای صادراتی در هفت ماه سال جاری به کشورهای عراق، سوریه و ونزوئلا صادر شده اند، به طوری که از مجموع خودروهای صادراتی 20هزار و 578 دستگاه انواع خودرو به عراق، دو هزار و 488 دستگاه به سوریه و 841 دستگاه نیز به ونزوئلا صادر شده است.

ادامه صدر نشینی کره

از سوی دیگر براساس آمار اعلام شده از سوی گمرک صدر نشینی کره در جدول در حالی وارد دومین سال خود می شود که چندی پیش دو شرکت کره ای کیا و هیوندایی از توقف واردات خودرو به ایران خبر داده بودند.اقدامی که ظاهرا هنوز کره موفق به اعمال آن نشده اند چرا که این کشور همچنان در صدر قرار دارد.

براساس آمار گمرک، خودروسازان کره ، ژاپن و آلمان در مدت زمان مذکور بیشترین حجم از بازار واردات کشورمان را به خود اختصاص داده اند، به نحوی که از مجموع خودروهای وارد شده به کشور، 17 هزار و 971دستگاه خودرو معادل 64.95 درصد کل خودروهای وارد شده به لحاظ تعداد از کره جنوبی، پنج هزار و 607 دستگاه معادل 20.26 درصد وارداتی ها از ژاپن و هزار و 213 دستگاه نیز معادل 4.38 درصد از کل خودروهای وارداتی نیز از کشور آلمان تامین شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *