جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تطهير يك دين ستيز در روزنامه شرق!

پنجشنبه ۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب: 229650
روزنامه ليبرال مسلك شرق كه چندي پيش به تطهير يك عنصر مشهور بهايي پرداخته بود اين بار تلاش كرد تا چهره اي استعمارستيز از يك شبه روشنفكر ضد دين، ارائه دهد!
به گزارش جهان به نقل از کیهان،‌ روزنامه زنجيره اي شرق در شماره ديروز خود و در صفحه موسوم به انديشه، طالبوف تبريزي را يك روشنفكر ضد استعمار معرفي كرد.

اين در حالي است كه ميرزا عبدالرحيم طالب زاده تبريزي مشهور به طالبوف، تحت تأثير روشنفكر نمايان غربي سكولار، مانند ژان ژاك روسو، ارنست رنان و ولتر، به ليبراليسم انگليسي و مكتب اصالت فرد فرانسوي اعتقاد داشت.

وي برخلاف ادعاي روزنامه شرق، نه تنها ضداستعمار نبود بلكه مفتون آمريكا، انگليس، فرانسه و ژاپن بود و مشروطه انگليسي را «جقه تاج افتخار ملت انگليس» توصيف مي كرد!

برعكس تلاش روزنامه شرق مبني بر آزادي خواه بودن طالبوف، وي از نمونه افراد شاهپرست توصيف مي شد كه به نوشته يكي از مورخين، درباره مظفرالدين شاه از القاب حيرت برانگيز استفاده مي كرد.

او خواهان تغيير خط فارسي بود. شيخ فضل ا... نوري برخلاف تظاهر طالبوف به مسلماني، وي را در كفر معرفي نمود!
https://jahannews.com/vdcbs9b5grhb50p.uiur.html
jahannews.com/vdcbs9b5grhb50p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *