جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۵
۴
فیلم های اکران عید فطررا بیشتر بشناسید؛

4 فیلم جدید روی پرده سینماها در اکران عید فطر/ میرکریمی با "امروز" می‌آید

شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب: 372255
با آغاز اکران عید فطر و از چهارشنبه اول مرداد ماه، چهار فیلم سینمایی "کلاشینکف"، "آذر، شهدخت، پرویز و دیگران"، "فرشته ها با هم می‌آیند" و "امروز" در سینماهای کشور اکران شدند و "رد کارپت" رضا عطاران هم به اکران خود ادامه می دهد.
4 فیلم جدید روی پرده سینماها در اکران عید فطر/ میرکریمی با "امروز" می‌آید
گروه فرهنگی جهان نيوز: سال سینمایی ایران را اگر به دو اکران قابل توجه تقسیم کنیم، اکران نوروز و عید فطر از قابل توجه ترین اکران ها در بین سینماگران است، به گونه ای که پس از اکران عید نوروز، بسیاری از سینماگران علاقمندند تا آثارشان در اکران عید فطر قرار بگیرد، چرا که امید به فروش قابل توجه در گیشه های سینما، بعد از نوروز، متعلق به اکران عید فطراست. 

امسال در اکران عید فطر که از چهارشنبه هفته پیش اکران خود را آغاز کرده است شاهد نمایش ۵ فیلم سینمایی هستیم؛ "امروز" به کارگردانی رضا میرکریمی، ، "کلاشینکف" به کارگردانی سعید سهیلی، "آذر، شهدخت، پرویز و دیگران" به کارگردانی بهروز افخمی، "امروز" رضا میرکریمی ، "فرشته ها با هم می آیند"به کارگردانی حامد محمدی و "ردکاپت" به کارگردانی رضا عطاران که همچنان به نمایش خود در سینما ها ادامه می دهد و اکران خود را از ۳ هفته پیش آغاز کرده است. 

"آذر، شهدخت، پرویز و دیگران"

فیلم سینمایی "آذر، شهدخت، پرویز و دیگران" به کارگردانی بهروز افخمی که در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم شد. این فیلم سینمایی براساس رمانی از مرجان شیرمحمدی نوشته شده است، البته از ابتدا قرار بود شیرمحمدی این فیلم سینمایی را جلوی دوربین ببرد اما در نهایت بهروز افخمی کارگردانی آن را برعهده دارد.


در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون مهدی فخیم زاده، گوهر خیراندیش، رامبد جوان، مانی حقیقی، علیرضا خمسه، مرجان شیرمحمدی، امیرعلی دانایی، آزاده اسماعیل خانی، نعیمه نظام دوست، شهین تسلیمی و ناهید مسلمی حضور دارند. این فیلم سینمایی در گروه سینمایی فرهنگ اکران می شود.


در خلاصه داستان "آذر، شهدخت، پرویز و دیگران" آمده است: همسر خانه ‌دار یک بازیگر مشهور سینما در آخرین فیلم او با وی همبازی می‌ شود و آنچنان مورد توجه منتقدان قرار می ‌گیرد که منجر به حسادت او می ‌شود. روابط صمیمانه آنها تیره شده، زن قهر می‌ کند و به باغچه خانوادگی دماوند می ‌رود. با بازگشت دخترشان به ایران روابط آنها دستخوش تحولاتی می ‌شود.

"کلاشینکف"
فیلم سینمایی "کلاشینکف" به کارگردانی سعید سهیلی نیز از چهارشنبه در گروه سینمایی آفریقا به اکران پیوسته‌ است. 

"کلاشینکف" جدیدترین ساخته سهیلی، در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر برای اولین بار به نمایش درآمد؛ که البته آخرین ساخته این کارگردان فیلم سینمایی "گشت ارشاد" بود. در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون ساعد سهیلی، رضاعطاران، فرهاد اصلانی، جمشید هاشم پور، شهرام حقیقت دوست، جواد عزتی، شقایق فرهانی، اندیشه فولادوند و مختار سائقی حضور دارند.


در خلاصه داستان "کلاشینکف" آمده است: یک شهر شلوغ... یک مرد تنها... هزار کوچه بن بست... اسلحه کلاش، یک خشاب خالی و هزار بغض فروخفته.... اسد: آدم بدبخت، آدم ناشکرِ .... عادل: کدوم ناشکری، ما از اونائیم که به دنیا اومدیم ولی دنیا به ما نیومد... 

"فرشته ها با هم می آیند"

فیلم سینمایی "فرشته ها با هم می آیند" به کارگردانی حامد محمدی یکی دیگر از فیلم های  اکران عید فطر است و در گروه سینمایی آزادی اکران می شود. این فیلم سینمایی اولین تجربه سینمایی این کارگردان است. جواد عزتی، نازنین بیاتی، الهام کردا و رضا ناجی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

"فرشته ها با هم می آیند" داستان یک روحانی جوان به نام احمد است که با همسرش لیلا در حالی با تنگدستی روزگار سپری می‌کنند که صاحب سه فرزند همزمان می ‌شوند. 

"امروز"

اما آخرین فیلم سینمایی در جدول اکران اول عید فطر، فیلم سینمایی "امروز" به کارگردانی رضا میرکریمی است که در گروه سینمایی استقلال اکران می شود.

در خلاصه داستان "امروز" آمده است: یونس راننده‌ تاکسی کهنه ‌کار، در پایان یک روز کاری به زن جوانی کمک می‌ کند تا به بیمارستان برسد. غافل از اینکه در بیمارستان اتفاقات زیادی در انتظار اوست.


پرویز پرستویی، سهیلا گلستانی، شبنم مقدمی، حسام محمودی، اشکان جنابی، آسیه ضیایی، آوا شریفی، مدیا ذاکری، روزبه حصاری، امیر کربلایی، مرتضی آقا حسینی، مهتاب کُرکوندی، امین میری، شهلا ندری، شیرین فرخنده‌ نژاد، سجاد تابش، مرجان قمری، مهناز میرزایی، نیوشا گودرزی، علی‌اصغر کردبچه و .... 

"رد کارپت" 

فیلم سینمایی "رد کارپت" به کارگردانی رضا عطاران که در حال حاضر بیش از ۲۰ روز از اکران آن می گذرد ، با بدست آوردن کف اکران، بر پرده سینماها باقی ماند؛ فیلمی که اکثر تماشاگرانی که آن را دیده اند به عنوان ثری "فوق‌العاده ضعیف" از آن یاد می‌کنند.


در این فیلم سینمایی که به جهت ساختر ضعیف و محتوای کم ارزش، انتقادات بسیاری را نیز برانگیخته، بازیگرانی چون رضا عطاران، امیر نوری، سوسن پرور، علی سرتیپی، مارک انصاری، جمال هاشمی، ماجین موسوی، ماریلو مینگ لانا، کریستین بی‌فورد، حسین یاریار، حسین سلیمانی، تینا نجفی، سارا مقصودی، عبدا... صالحی، راد پورجبار، هانی صالحی، اندی کروک، فرشاد نجفی اسدالهی، محمد جواد علی‌نقیان، عبدلیا صالح، امیر فلاحت نژاد، ملیحه خسروانی، مطهره کثیری بازیگران حضور دارند.

در خلاصه داستان "رد کارپت" آمده است: شما که غریبه نیستی، من ۳۸ سال از خدا عمر گرفتم، ۱۳ سال تئاتر کار کردم، هنوز وضعیتم اینه، هیچی به هیچی، بالاخره باید کاری می‌ کردم دیگه، اون ‌ور فکر می‌ کنم می ‌تونم کار کنم، می‌ تونم شکوفا بشم ...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


باز هم عطاران؟
میلاد
فقط می تونم بگم خدا آخر و عاقبتمونو با این فیلم های جدید ختم به خیر کنه
من توصیه می کنم برین فیلم امروزو ببینین...من تو جشنواره دیدمش...
با بقیه فیلمای ایرانی فرق داره...
به آدم یه حس آرامش خوبر از مفهوم هایی می ده در عین حالی که پ اخلاقی است...
ازون فیلم هایی که سینمای ایران باید بهش افتخار کنه که پر از روح انسان شرقیه...نه رد کارپت که لوده بازی و تقلید از غرب و عشق به غرب در اون موج می زنه...
توصیه می کنم الکی وقت و پولتون و دور نریزین فیلم امروز حتا عاشقان پروپاقرص میرکریمی و راضی نکرده بسیار بسیار ضعیفه.....