جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
سردار نقدی:

بسیج هم نوعی وقف است

سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب: 432159
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم معارفه فرمانده جدید مرکز مقاومت بسیج سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: همکاری مشترک بسیج و اوقاف میتواند آثار معجزه آسایی را برای پیشبرد امور وقف و کشور به ارمغان آورد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم معارفه فرمانده جدید مرکز مقاومت بسیج سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه همکاری بسیج و اوقاف و استفاده از ظرفیت های عظیم این دو سازمان می تواند آثار مفید و موثری را در پیشبرد اهداف نظام و گسترش سنت حسنه وقف بدنبال داشته باشد اظهار داشت: بسیج هم یک نوع وقف است و در واقع وقف جان برای اسلام است که اوج و عظمت آن امیرالمومنین علی (ع) و مومنانی هستند که در این مکتب تعلیم وتربیت یافته اند و و عاشقانه و داوطلبانه جان و مال خود را وقف اسلام کرده و برای خدمت به اسلام به میدان آمده اند.

سردار نقدی که در مراسم سوگواری مولای متقیان علی(ع) در جمع نمازگزاران سازمان اوقاف سخن می گفت، افزود: باید در این شب های معنوی از خدا بخواهیم که امت اسلام را از شر دشمنان و اشرار نجات دهد و منجی آنها را به ظهور برساند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نقش و جایگاه بسیج در کشور متذکر شد: اگر بخواهیم در مورد بسیج تعریف درستی را ارائه دهیم همانا سخن مقام معظم رهبری است که فرمودند بسیجی یعنی امام علی(ع) و این ظرفیت مهمی است که همه باید به آن توجه کنیم.

سردار نقدی با اشاره به جایگاه مکتب اهل بیت(ع) برای پرورش انسانها در طول تاریخ اسلام یادآور شد: منطق صحیح ایجاب می کند که هر دستگاه و مدیریتی از ظرفیتهای این چنینی که در اختیار دارد به نحو شایسته ای استفاده و بهره برداری کند.

وی با تشبیه کارکرد مشترک بسیج و اوقاف درتشویق مردم به امر انفاق و وقف ادامه داد:به برکت اهل بیت، پیامبر(ص) و درس هایی که به ما در طول تاریخ داده اند ما باید از ظرفیتهای بزرگی که داریم استفاده کنیم و آن وقف و جان و مال خود است.

سردار نقدی با اشاره به برگزاری مراسم سوگواری امیرالمومنین(ع) در ماه مبارک رمضان حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب را کارگشا و سرنوشت ساز دانست و تصریح کرد: رئیس جمهور در گزارش خود اعلام کرد بیشتراز آن که دولت مدرسه ساخته باشد مردم مسجد ساخته اند" و بسیاری از مساجد و حسینیه ها را مردم ساخته اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین متذکر شد:مردم در همه جای کشور انفاق می کنند و در این روزهای عزیز شاهد هستیم که مراسم سوگواری مولای متقیان در جای جای کشور برپا شده است و مردم میلیاردها ریال برای آن هزینه می کنند.

سردار نقدی ظرفیت بزرگ بسیج و اوقاف را در همکاری و گسترش فرهنگ انفاق در کشور یادآور شد و اضافه کرد:عقل حکم می کند که این ظرفیت را قدر بدانیم و از آن استفاده کنیم. در شرایط امروز اگر ولایت لب تر کند میلیون ها جوان به میدان خواهند آمد و آماده دفاع ازاسلام هستند و ما هر روز شاهد این هستیم که بسیاری از جوانان با اصرارآمادگی خود را برای دفاع اعلام می کنند.

سردار نقدی با یادآوری حضور مردم در صحنه متذکر شد: این ظرفیتهای عظیم را باید شناخت و از آنها باید استفاده کرد و نباید چشم ما به دست دیگران باشد، چرا که با این انرژی بزرگ می توان کوه ها را از جا کند و کارهای بزرگی کرد.

وی ظرفیتهای موجود در بسیج و اوقاف برای گره گشایی از مشکلات کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود:این مجموعه نورانی که با این تفکر و استفاده از ظرفیت های الهی تاسیس شده است جا دارد که پیوند قوی تری با سازمان بسیج که مسئولیت جبهه دیگری را دارد داشته باشد تا بتوان با همکاری با یکدیگر کارهای بزرگی انجام داد. ترکیب و همکاری مشترک بسیج و اوقاف می تواند آثار معجزه آسایی برای گسترش فرهنگ انفاق و گسترش خیرات در کشور داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به دیدار و گفت و گوهای خود با نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یادآورشد: امیدوارم با همکاری بسیج و اوقاف بتوانیم سنت حسنه وقف را گسترش دهیم و از ظرفیت های بزرگ امامزادگان در ترویج این سنت الهی استفاده کنیم.

سردارنقدی با اشاره به معرفی فرمانده جدید پایگاه بسیج سازمان اوقاف اظهار داشت:امیدواریم با توجهی که در بسیج برای توسعه و ترویج وقف می شود با همکاری سازمان اوقاف شاهد پیشرفتهای بزرگی در آینده باشیم و مطالبه ولایت را درباره ایجاد بسیج ۲۰ میلیونی جامه عمل بپوشانیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *