پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

کسر امتیاز ایران بدلیل بدهی زیاد باشگاهها!

يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب: 232656
کارشناس صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها تاکید کرد اگر تعداد باشگاه‌های بدهکار زیاد باشد امتیاز ایران در ساختار مالی کم می‌شود.
به گزارش جهان سهیل مهدی در گفت‌وگو با فارس درباره جلسه مسئولان فدراسیون فوتبال در ای اف سی و ارتباط آن با مدارک ارسالی باشگاه‌ها برای تعیین سهمیه لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: این جلسه به صورت دوره‌ای همواره در کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار می‌شود و البته بی‌ارتباط با امتیاز‌دهی نیست. با توجه به اینکه کشورهای عربی برای امتیاز‌دهی شیطنت می‌کنند و به دنبال این هستند امتیاز‌های لازم را برای خودشان کسب کنند بهتر است مسئولان فدراسیون با دست پر به این جلسه بروند چون فدراسیون‌های عربی دست از شیطنت بر نمی‌دارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا همه باشگاه‌ها مدارک خود را به فدراسیون تحویل داده‌اند یا خیر گفت: همه باشگاه‌ها شب گذشته مدارک خود را به فدراسیون دادند. برخی باشگاه‌ها اشکالاتی در نگارش مدارک خود داشتند که ما به آنها کمک کردیم تا این نواقص برطرف شود.

 کارشناس صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها تاکید کرد: آخرین باشگاهی که مدارک خود را داد استقلال بود و البته مدارک این باشگاه کامل بود. باشگاه‌های پرسپولیس، سایپا و سپاهان نیز مدارک خود را کامل به ما دادند. باید یادی هم از باشگاه ملوان کنم که با مدیریت جدید و تلاش آقای درودگر در 7_ 8 روز همه مدارک خود را به ما داد در حالی که با توجه به تغییر و تحول مدیریتی انتظار نداشتم به این زودی مدارکشان را تحویل دهند.

مهدی یادآور شد: باشگاه راه‌آهن با توجه به تجربه سال گذشته مدارک خود را تقریبا کامل به ما داده است. برخی مدارک نواقصی دارد که تا آخر امشب باشگاه‌ها فرصت دارند آن را تکمیل کنند چون فردا باید همه مدارک را به ای اف سی ارسال کنیم.

کارشناس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها در ارتباط با اینکه این مدارک آیا همان مدارکی است که برای صدور مجوز حرفه‌ای لازم است عنوان کرد: این مدارک برای امتیاز‌دهی به ایران به ای اف سی ارسال می‌شود و ای اف سی برای صدور مجوز حرفه‌ای این مدارک را بررسی می‌کند. امسال با توجه به اینکه قرار است باشگاه‌ها مدرک حرفه‌ای بگیرند تهیه این مدارک با تهیه مدارک برای امتیاز‌دهی موازی شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته فقط سیستم امتیاز‌دهی داشتیم. در واقع ای اف سی بر اساس ارزیابی از فوتبال ایران چه با حضور نمایندگان خود در ایران و چه با بررسی مدارک ارسال شده به ما نمره داد. سپس معدل نمره ما با دیگر کشورهای غرب آسیا مقایسه شد اما با توجه به اینکه از سال گذشته بحث مجوز حرفه‌ای الزامی شده سیستم جدید با سیستم امتیاز‌دهی به طور موازی جلو رفت. برای مشخص شدن سهمیه خود در لیگ قهرمانان آسیا باید از ای اف سی امتیاز بگیریم و تمام باشگاه‌ها برای مجوز حضور در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا باید مجوز صدور حرفه‌ای را کسب کنند. از سال آینده سیستم امتیاز‌دهی و صدور حرفه‌ای یکی می‌شود.

وی گفت: خیلی از باشگاه‌های لیگ برتری مدارک خود برای صدور حرفه‌ای را به ما ارائه کردند اما جمع‌آوری مدارک برای بحث حرفه‌ای شدن الزامات خودش را دارد و نظام آن با سیستم امتیاز‌دهی فرق می‌کند. باشگاه‌ها تا آخر مرداد سال جاری فرصت دارند مدارک خود را برای صدور مجوز حرفه‌ای به فدراسیون ارسال کنند.

مهدی در پاسخ به این سوال که بحث بدهی باشگاه‌ها در کدام سیستم اهمیت دارد اظهار داشت: در سیستم امتیاز‌دهی اگر باشگاهی بدهی داشته باشد امتیاز ایران در آیتم ساختار مالی کم می‌شود. در واقع هرچه تعداد باشگاه‌های بدهکار زیاد باشد امتیاز بیشتری از ایران کسر می‌شود اما در سیستم مجوز حرفه‌ای اگر باشگاهی بدهی داشته باشد و برای حل این بدهی راه‌حلی پیدا نکرده باشد و در کمیته انضباطی پرونده باز داشته باشد به طور کلی نمی‌تواند مجوز حرفه‌ای بگیرد. تاکید می‌کنم که بحث کمیته انضباطی با باشگاه‌های بدهکار مجزا از سیستم مجوز حرفه‌ای است چرا که کمیته انضباطی بر اساس تعهداتی که باشگاه‌ها به فدراسیون داده‌ وارد عمل می‌شود.

کارشناس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها در پاسخ به این سوال که نسبت به سال گذشته تا چه اندازه می‌توان امیدوار بود که امتیاز ایران بیشتر شود به فارس گفت: هیچ چیز مشخص نیست. نسبت به سال گذشته باشگاه‌ها در ارسال مدارک دقت بیشتری داشتند و تا امروز 70 درصد مدارک درست بوده اما تا روزی که قرار است امتیاز‌دهی کنند این نگرانی وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *