جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

هنرهای سنتی صاحب دانشگاه می‌شوند

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب: 346155
مدیرکل دفتر توسعه‌، ترویج و آموزش معاونت هنرهای سنتی و صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی از تاسیس دانشگاه هنرهای سنتی در کشور خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، عبدالمجید شریف‌زاده‌ در همایش تجلیل از استاد محمدمهدی انوش‌فر اظهار داشت: متاسفانه به علت عدم توجه به هنرهای سنتی و صنایع دستی در سالیان اخیر به این دو حوزه لطمات جبران‌ناپذیری خورده است که در کنار آن باید با بی‌توجهی به هنرمندان و استادان صنایع دستی و هنرهای سنتی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: هنرمندانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند عمدتا نجیب و فروتن هستند و چنانچه سختی و مشکلی برایشان ایجاد شود عمدتا گوشه‌گیری می‌کنند و در فضای شخصی فعالیت خود را ادامه می‌دهند. لذا باید این استادان را از فضای شخصی بیرون آورد و هنر آنها را در عرصه آموزش به کار گرفت.

وی با بیان اینکه تجربیات ارزشمندی توسط این اساتید باید به نسل جوان منتقل شود از شکل‌گیری دانشگاه هنرهای سنتی خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم در کنار این دانشگاه بتوانیم خانه هنرهای سنتی ایران را نیز راه‌اندازی کنیم.

در ادامه محمدمهدی قان‌بیگی از اساتید سفال اظهار داشت: در کشور ما متاسفانه به هنرهای تجسمی بهای خاصی داده نمی‌شود و به عنوان مثال سفال در کشور حدود ۸ تا ۹ هزار سال قدمت دارد و شاید بعد از ادبیات دومین هنر ایرانی باشد اما این دولت‌ها هستند که باید به هنر بها بدهند و آن را پرورش دهند.

در ادامه بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی کشور یادآور شد: از راه‌هایی که می‌توان صنایع دستی را به جایگاه اصلی خود بازگرداند احترام به هنرمندان است و این کار جزء برنامه‌های اصلی ما محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: همیشه شکایت می‌کنیم که صنایع دستی دیده نمی‌شود در حالیکه دلیل آن این است که ما معرفی خوبی از هنرمندان و این هنر نداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *