پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

حمله‌به‌دانشگاه‌امام‌صادق‌به‌بهانه‌گروگانگیری

پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 396952
شاید بهتر آن بود که این رسانه ها به جای برجسته کردن امام صادقی بودن منطقی، افکار عمومی را با این سوال آشنا می کردند که چرا پلیس کانادا طی این سال ها از تحویل منطقی به پلیس ایران امتناع کرده است
به گزارش جهان به نقل از خبرنامه صادق، هنوز چند روزی از ماجرای عجیب و غریب گروگان گیری در شهر سیدنی نمی گذرد که بسیاری از رسانه های بیگانه و برخی رسانه های داخلی، به بهانه اینکه هارون مونس(یا همان آقای منطقی) روزی و روزگاری در دانشگاه بوده است، حمله همه جانبه ای را به دانشگاه و آیت الله مهدوی کنی ترتیب داده اند.

گذشته از اینکه اصل داستان گروگان گیری تا چه میزان واقعی است و سرویس های اطلاعاتی غرب در پشت پرده آن چه نقشی دارند، این بداخلاقی رسانه ای و حمله به آیت الله مهدوی کنی(ره) و میراث معنوی ایشان از سوی رسانه های داخلی هیچ جای توجیهی ندارد.

حمله به دانشگاه و ریاست آن با چه هدفی صورت می پذیرد؟

آن چیزی که از ابتدا به وضوح مشخص می باشد از این قرار است که دانشگاه امام صادق(ع) آن چنان با اهمیت و موفق در رسیدن به اهداف خود می باشد که رسانه های بیگانه و برخی رسانه های داخلی از هر فرصتی برای حمله کردن به آن بهره می برند؛ چرا که بسیاری از دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاه های دیگر کشور نیز مبتلا به چنین آسیب هایی(آن هم با تعداد بیشتر) هستند اما همه ی افراد و رسانه ها به راحتی از آن عبور می کنند.

علاوه بر این متزلزل نمودن جایگاه آیت الله مهدوی کنی نیز از دیگر اهداف این رسانه ها ارزیابی می شود که با تمسک به این فرد می خواهند وجهه استادی ایشان را زیر سوال ببرند.

دستاویز قرار دادن یک دانشجوی اخراجی برای خدشه در وجهه دانشگاه

این رسانه ها در حالی از منطقی به عنوان یک امام صادقی نام می برند که به گفته حجت الاسلام محدحسین میرلوحی در صفحه اجتماعی خود، آقای منطقی چند سالی قبل از اتمام تحصیل از دانشگاه اخراج شده و به سراغ دیگر کارهای خود رفت.

علاوه بر این با یکی از هم دوره ای های ایشان در گفتگو با خبرنامه صادق در رابطه با خصوصیات وی گفته است که آقای منطقی یک دانشجوی منزوی و درون گرا بوده اند و ارتباط چندانی با اطرافیان نداشته است.

ضمن آنکه اصل اخراج وی از تحصیل و خروج از دانشگاه قبل از اتمام دوران ۷ ساله، نشان از عدم سازگاری روحیات و خلقیات وی با جو قالب دانشجویان (که جوی مذهبی، سالم و انقلابی) بوده است را نشان می دهد.
مهم تر از همه آنکه، اگرچه که این فرد در دانشگاه امام صادق(ع) به تحصیل مشغول بوده است اما این انتظار که همه دانشجویان این دانشگاه بدون استثنا دارای یک تفکر باشند و همه آنها با یک طرز فکر خاص از دانشگاه خارج شوند اندکی دور از انتظار و بی انصافی است.

این موضوع حتی دررابطه با شاگردان و صحابه معصومین(ع) نیز دیده شده است که در بعضی موارد نزدک ترین آنها جزء مخالفین می شدند و این موضوع چیزی جز منش آزادانه اهل بیت را نمی رساند.

کما اینکه آن طور که واضح است، سردمداران چهار مذهب بزرگ تسنن از جمله شاگردان امام صادق(ع) محسوب می شدند و کسی نمی تواند، انتصاب آنها به امام صادق را دلیلی برای خدشه وارد کردن در وجهه امام(ع) بداند.

مهم تر از همه اینها باید منتظر بمانیم که اسناد این سناریو هر چه زودتر منشر شود تا اهداف پشت پرده آن برای همگان برملا شود.

شاید بهتر آن بود که این رسانه ها به جای برجسته کردن امام صادقی بودن منطقی، افکار عمومی را با این سوال آشنا می کردند که چرا پلیس کانادا طی این سال ها از تحویل منطقی به پلیس ایران امتناع کرده است و کتاب های وی در سایتی چون آمازون به فروش رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
France
به نظرم اين خبر اصلا جنبه اطلاع رساني نداشت و همينكه شما اون را منتشر كرديد به تخريب بي اساس يكي از پايگاه هاي مهم انقلاب يعني دانشگاه امام صادق پرداختيد. اصولا مگه لازمه كه جواب هر بي سر و پايي را در قالب پست خبري بديد؟؟؟