جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

جای خالی امام صدر احساس می‌شود

يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب: 377908
سی و یکم ماه آگوست، سالروز ناپدید شدن امام بزرگوار و پیشوای ملی لبنان امام موسی صدر و همراهانش شیخ محمد یعقوب و استاد عباس بدرالدین، یکی از مصیبت بارترین خاطره های تلخ برای ملت لبنان و امت اسلامی است.
به گزارش جهان به نقل از العالم؛حزب الله لبنان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: سی و یکم ماه آگوست، سالروز ناپدید شدن امام بزرگوار و پیشوای ملی لبنان امام موسی صدر و همراهانش شیخ محمد یعقوب و استاد عباس بدرالدین، یکی از مصیبت بارترین خاطره های تلخ برای ملت لبنان و امت اسلامی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: سید موسی صدر، امام مقاومت، پیشوای گفت وگو و اعتدال بود و با توجه به شرایطِ کنونی که امت اسلامی با آن مواجه است، یاد ایشان که همواره مواضعی قاطع در جنگ با دشمن صهیونیست داشتند، گرامی است.

حزب الله، همچنین مواضع گفت وگو محور ایشان در برخورد با همه جریان های اجتماعی و دینی و سیاسی منطقه را یادآور شد و تاکید کرد: با توجه به هجمۀ تکفیر و تروریسمی که همگان را در منطقه هدف گرفته است، جای خالی رویکرد گفت وگو محور امام موسی صدر در تعامل با همه جریان های اجتماعی و دینی و سیاسی منطقه احساس می شود.

حزب الله لبنان، مسؤولیت ناپدید شدن امام موسی صدر را در درجه نخست متوجه جنایتکاری دانست که تاریخ، کتاب زندگی او را تا همیشه بست؛ اما در عین حال، پس از او، همه دولت های لیبی از زمان سقوط قذافی تا کنون را مسؤول دانست زیرا هیچ اقدامی در جهت مشخص شدن حقیقت انجام نداده اند.

حزب الله لبنان در این بیانیه همچنین جامعه جهانی و کشورهای عربی را شریک جرم ناپدید کردن امام موسی صدر دانست زیرا آنان به مسؤولیت خود برای آزادی او و همراهانش عمل نکردند.

حزب الله لبنان در ادامه با تاکید بر اینکه مساله امام موسی صدر را همچنان در راس اولویت های خود نگه می دارد، خاطر نشان کرد: ما بر ضرورت بذل همه تلاش های ممکن برای مشخص شدن حقیقت تاکید و یادآوری می کنیم که خط و راه امام موسی صدر راه ما باقی خواهد ماند و اندیشه های او، مشعل هدایت امت در مبارزه با خطر صهیونیسم، تروریسم و تکفیر باقی خواهد ماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *