جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱
المیادین فاش کرد

طرح تعدیل‌شده ایران برای حل بحران سوریه

سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۰
کد مطلب: 437000
شبکه خبری المیادین به‌نقل از یک مقام ایرانی از طرح تعدیل‌شده تهران برای حل بحران سوریه خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، شبکه خبری المیادین به نقل از یک مقام بلندپایه ایرانی جزئیات طرح تعدیل شده تهران برای حل بحران سوریه را فاش کرد.

براساس این طرح، بند اول آن خواستار توقف فوری جنگ و آتش‌بس در این کشور است.

به‌گفته این منبع، بند دوم خواستار تشکیل دولت وحدت ملی در سوریه است.

بر اساس جزئیات فاش‌شده طرح ایران، بند سوم نیز شامل اصلاح قانون اساسی بر مبنای توافق و اطمینان بخشیدن به مجموعه‌های طائفه‌ای در سوریه است.

بند چهارم از طرح ایران شامل درخواست برای اجرای انتخابات تحت نظارت بین‌المللی در سوریه است.

این مقام ایرانی افزود که این طرح به بررسی و رایزنی به ترکیه، قطر و مصر و کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل ارائه شده است.

وی گفت که تاکید داریم هرگونه ائتلاف علیه داعش باید با هدف کمک به ملت و حکومت عراق و سوریه تحت نظارت بین المللی باشد.

این مقام ایرانی در ادامه مصاحبه با المیادین اضافه کرد: قدرت‌های بین‌المللی در جنگ خود علیه تروریسم پس از ۱۱ سپتامبر مرتکب خطای استراتژیک شد.

وی تاکید کرد: تنها راه حل برای به زانو درآوردن داعش و غیر آن جلوگیری از انتقال مال و سلاح و جنگجو به منطقه است.

"حسین امیرعبداللهیان" معاون وزیر امور خارجه در مصاحبه با شبکه العالم از طرح به‌روز رسانی شده ایران درباره سوریه خبر داده بود.

وی بدون اشاره به جزئیات این طرح گفته بود: طرح سیاسی چهارماده‌ای جمهوری اسلامی ایران که توسط آقای ظریف ارائه شده در زمان حاضر یکی از کاراترین و جدی‌ترین طرحهایی است که در دستور کار سازمان ملل و بازیگران بین المللی قرار دارد چون طرحی است مبتنی بر واقعیت‌های موجود، این طرح توسط جمهوری اسلامی ایران به‌روز رسانی شده و ما در سفر آقای ولید المعلم، رایزنی‌های بیشتری را با ایشان درباره طرح خواهیم داشت، در سفر آقای بوگدانف جزییات این طرح را مورد بررسی قرار خواهیم داد و معتقدیم که آنچه به‌عنوان طرح سیاسی روسیه مطرح شده در واقع نقاط مشترکی است که بین طرح تهران و مسکو قرار دارد.

وی همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران قویاً به حمایت از متحدینش ادامه خواهد داد و در مسیر راهکار دموکراتیک بحران‌های منطقه مانند بحران سوریه را با جدیت در یک برنامه سیاسی در چارچوب مشورت‌های منطقه‌ای دنبال خواهد نمود و ان‌شاءالله نسبت به آینده حل سیاسی بحران در سوریه خوش‌بین هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کشورهای آزدیخواه ودلسوز ملت سوریه باید تلاش کنند دست تروریستها از سرزمین سوریه قطع بشه. والله ملت سوریه گناه دارند.