پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آغاز بکار بانک مرکزی ژنتیک در سال جاری

چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 457701
رییس سازمان پزشکی‌قانونی کشور گفت: فعالیت بانک مرکزی ژنتیک در سال جاری آغاز خواهد شد.
آغاز بکار بانک مرکزی ژنتیک در سال جاری
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، دکتر"احمد شجاعی" صبح امروز چهارشنبه چهارم آذرماه ۹۴ در نشست شورای قضایی استان کرمان که در محل پزشکی قانونی کرمان برگزار شد اظهار کرد: در وضعیت فعلی بودجه که زود تمام شدن پروژه‌ها را با مشکل مواجه می‌سازد اما تلاش خواهیم کرد در تمامی استان‌های کشور ظرف امسال و سال آینده، پروژه‌ها افتتاح و همگی دارای ساختمان‌های مناسب شوند.

معاون قوه قضائیه با بیان اینکه در مواقع بروزحوادث بخش بسیاری زیادی از کار بر عهده پزشکی قانونی است، افزود: ما در بحث بودجه حتی رشد ۴۰۰ درصدی را شاهد بوده‌ایم و پروژه‌ها را از این طریق به پایان رساندیم ضمن اینکه در زمینه رویه علمی نیز سازمان یک جهش خوب داشته است.

شجاعی با اشاره به اینکه ما فعالیت‌ها را از روش سنتی کاملا تغییر خواهیم داد اظهار کرد: فعالیت بانک مرکزی ژنتیک در سال جاری آغاز خواهد شد، به علاوه منتظر تصویب طرح دادپزشک در مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی ادامه داد: سازمان پزشکی قانونی کشور در منطقه رتبه نخست را داشته و در دنیا نیز چیزی کم ندارد و خوشبختانه سازمان روز به روز به جایگاه واقعی خود نزدیک‌تر می‌شود.

رییس سازمان پزشکی‌قانونی کشور گفت: سیستم قضایی هم در اعتبارات و هم در نیرو مظلوم واقع شده است و از سوی دیگر انتظارات از آن خیلی بالا می‌باشد و گاهی مواقع به دلیل حساسیت‌ها، حملات به دستگاه قضایی بسیار بالا می‌گیرد.

شجاعی یادآور شد: در بحث تامین نیروی انسانی، امسال مجوز استخدام ۵۰ نیرو در اردیبهشت‌ماه و ۱۱۰ نفر نیز تا پایان سال گرفته شد و کرمان هم سه سهمیه دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه دولت نمی‌تواند یکباره کمبود نیروی انسانی را جبران کند تاکید کرد: باید آرام‌آرام این امر تحقق یابد ضمن اینکه حقوق پزشکان پزشکی قانونی نیر باید متناسب باشد.

معاون قوه قضاییه در پایان خاطرنشان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم و تلاش کنیم تا کمبودها جبران شود و امیدواریم سازمان پزشکی قانونی ظرف چند سال آینده بتواند به حد مطلوب خود برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *