جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ادعای معاون‌ظریف درباره پولهای مسدود ایران

چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب: 355308
معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه تاکنون ۴ قسط از درآمدهای ارزی نفتی بر اساس توافق ژنو آزاد و دریافت شده است، گفت: بانک مرکزی مشکلی برای دسترسی به این اموال ندارد و پول ها کاملا آزاد شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مجید تخت‌روانچی معاون وزیر امور خارجه عصر امروز در حاشیه مراسم ختم پدر همسر محمد خاتمی که در مسجدجامع شهرک غرب برگزار شد،درباره تمدید شدن تحریم تعدادی از مقامات کشورمان همزمان با ادامه مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ گفت: گزارش حقوق بشر منتشر شده از سوی انگلیسی ها ازنظر ما گزارشی یک سویه، مغرضانه و از دید ما کاملا مردود و سیاسی است.

معاون وزیر امور خارجه در عین حال افزود: ما مسیر خود را برای مذاکرات طی می کنیم تا به نتیجه برسیم البته نسبت به اقداماتی از این دست، پیش ازاین نیز واکنش نشان داده ایم.

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که اگر در جریان مذاکرات به غیر از مسئله هسته‌ای، موضوع حقوق بشر مطرح شود موضع ایران چه خواهد بود، گفت:‌ در ارتباط با موضوع حقوق بشر ما موضع‌گیری کردیم و نظرمان را گفتیم؛ یک سری گزارشاتی وجود دارد که یک سویه و مغرضانه است و از دید ما کاملا مردود و سیاسی است، اما مذاکرات هسته‌ای مسیر خود را دارد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا به جای آقای ابوطالبی گزینه دیگری معرفی می‌شود، تصریح کرد: ما در حال حاضر از طریق سازمان ملل متحد مسیر را طی می‌کنیم و به دبیرکل سازمان ملل نامه نوشتیم و خواستیم نظر حقوقی‌اش را اعلام کند و از کمیته روابط با کشور میزبان هم خواستیم که خیلی فوری تشکیل جلسه دهد، در حال حاضر از طریق سازمان ملل پیگیر این موضوع هستیم اما هنوز این کمیته تشکیل نشده است.

تخت‌روانچی همچنین درباره اعزام سفیر غیردائم ایران به انگلیس گفت: این مراحل قدم به قدم پیش می‌رود و کاردار موقت هفته دیگر به انگلیس خواهد رفت و ما در حال طی مسیر هستیم.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا کاردار موقت انگلستان در ایران است، یادآور شد: خیر می‌آید و می‌رود و آقای حبیب‌الله‌زاده هم می‌آید و می‌رود، در واقع در دو پایتخت مستقر هستند ولی سفر می‌کنند.

معاون وزیر خارجه درباره برخی از اظهارات نمایندگان درباره ظریف و مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: نظرات نمایندگان محترم است، وقتی در یک جامعه مردم سالار هستیم هر کس نظر خود را می‌دهد ولی مذاکرات همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴ قسط از درآمدهای ارزی نفتی محدود شده ایران بر اساس توافق ژنو آزاد و دریافت شده است، گفت: بانک مرکزی مشکلی برای دسترسی به این اموال ندارد و پول ها کاملا آزاد شده است.

تخت در پاسخ به سوالی درباره واریز شدن قسط پنجم نیز اظهار داشت که تاکنون چهار قسط نقد شده و قرار بود امروز قسط پنجم آزاد شود که باید بررسی شود که این اقدام صورت گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *