پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

بیشترین افزایش قیمت‌ در بنزین و گازوئیل

سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب: 355209
معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه شرایط کنونی بورس ارتباطی به چگونگی اجرای هدفمندی یارانه‌ها ندارد، گفت: بیشترین افزایش قیمت نسبت به سایر حامل‌ها مربوط به گازوئیل و بنزین است که نسبت به مرحله اول خیلی کمتر خواهد بود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شاپور محمدی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در همایش راهکارهای خروج اقتصاد ایران از شرایط رکود تورمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی نرخ حامل‌های انرژی افزایش خواهد یافت و فاز دوم اجرایی می‌شود، اظهار داشت: این موضوع برعهده ستاد اجرایی هدفمندی یارانه‌ها بوده و وزارت اقتصاد مباحث کلان آن را دنبال می‌کند.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد افزود: شیب افزایش‌ قیمتها ملایم و تورم آن ناچیز خواهد بود و نگرانی خاصی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

محمدی در پاسخ به این سوال که حامل‌های انرژی با چه قیمتی ارائه می‌شود و شامل چه حامل‌هایی خواهد بود، تصریح کرد: بنزین، نفت و گاز و سایر حامل‌ها است و همچنین برق افزایش پیدا نمی‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که به تازگی قیمت آب، برق، گاز افزایش یافته است، گفت: اکنون موضوع افزایش قیمت بنزین و گازوئیل مطرح بوده که باید جزئیات آن را از ستاد اجرایی هدفمندی پرسید و دیگر حامل‌ها نیز افزایش پیدا نمی‌کند.

به گفته محمدی دولت سعی کرده که همه افزایش‌ قمت مربوط به حامل‌ها ی انرژی اندک باشد.

معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افزایش قیمت بنزین و گازوئیل نسبت به مرحله اول چند درصد خواهد بود، بیان داشت: خیلی کمتر از مرحله اول خواهد بود و جای نگرانی در این راستا وجود ندارد.

محمدی در مورد شاخص‌های بورس نیز گفت: اثر حامل‌های انرژی روی شاخص‌های بورس اندک است و نباید روی بورس اثر بگذارد و در دوره طولانی مدت خواهد بود و اثرات آن می‌تواند خیلی کم باشد.

وی افزود: دولت سیاست‌های مکمل اجرا خواهد کرد و اثرات ناشی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها را تا حد زیادی جبران کند.

معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به سوال مبنی بر علت افت شاخص بورس چیست و اینکه گفته می‌شود، به دلیل عدم شفافیت هدفمندی یارانه‌ها است، بیان داشت: بازار سرمایه یک تصحیحی در خود انجام داده و قطعا ارزش‌گذاری مجدد و بازده‌ها و سود‌آوری شرکت‌ها از نو انجام شود، می‌بینیم که این بازار فرصت سرمایه‌گذاری خوبی است.

وی در پاسخ به اینکه چه زمانی به سودآوری بازخواهد گشت گفت: اکنون یا بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها تفاوت آنچنانی در سودآ‌وری شرکت‌ها نخواهد داشت و سودآ‌وری شرکت‌ها در ۲ ماه اخیر برایشان اتفاق نیفتاده، به جز شرکت‌های پتروشیمی‌ها که قیمت خوراک داشتند و آن اثر در بلند‌مدت نیز جبران خواهد شد و سودآوری شرکت‌های ایرانی بیش از این حرف‌ها بوده که بخواهد تحت تاثیر این تغییرات قرار گیرد.

معاون وزیر اقتصاد یادآور شد: وزارت اقتصاد برنامه‌ای برای رونق بازار بورس دارد و بخشی از تغییرات طبیعی بوده و باید به بازار واگذار کر، اما اگر اتفاق خاصی بیفتد، شفاف‌سازی خواهد کرد و از تولید حمایت می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *