پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
رئیس شبکه هپاتیت کشور:

ایران کمترین شیوع هپاتیت B درمنطقه را دارد

سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۵۰
کد مطلب: 435507
رئیس شبکه هپاتیت کشور، تاکید کرد: امروز می توان ادعا کرد که ایران در منطقه دارای کمترین شیوع هپاتیت B است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر سیدموید علویان در آستانه روز جهانی هپاتیت، گفت: ایران در طی سال های متمادی با اجرای برنامه های مناسب پیشگیرانه توانسته از بار بیماری های کبدی ناشی از هپاتیت ویروسی بی و سی بکاهد و غربالگری خونها از نظر هپاتیت سی و انتخاب مناسب افراد و رعایت استانداردهای لازم در هنگام اهدای خون ایران را به الگوی سلامت خون در منطقه بدل کرده است .

مشاور سلامت مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، افزود: اجرای واکسیناسیون هپاتیت B از سال ۱۳۷۳ در نوزادان کشور با پوشش بیش از ۹۸ درصد خطر شیوع هپاتیت را کاهش داده است. همچنین درمان و واکسیناسیون افراد پر خطر سبب شده تا شیوع هپاتیت بی از میزان متوسط به کمتر از ۲ درصد در کشور کاهش یابد.

علویان ادامه داد: امروزه می توان ادعا کرد که ایران در منطقه دارای کمترین شیوع هپاتیت B است. از طرفی دیگر با غربالگری خون های تزریقی از سال ۱۳۷۵ در کشور و کاهش خطر انتقال از راه تزریق خون، شیوع هپاتیت C در بیماران هموفیلی و تالاسمی به کمترین حد خود رسیده است.

رئیس شبکه هپاتیت کشور همچنین از غربالگری خون ها از نظر هپاتیت C و انتخاب مناسب افراد و رعایت استانداردهای لازم در هنگام اهدای خون خبر داد و گفت: این فرایند سبب شده است سلامت خون اهدایی به بیماران تا حد زیادی افزایش یابد و ایران به عنوان یک الگوی مناسب در منطقه برای سلامت خون به شمار می رود.

وی افزود: مطالعات متعدد نشان می دهد که شیوع هپاتیت C در بیماران خاص و جمعیت عادی ایران کمتر از تمام کشورهای منطقه است و این مرهون تلاش شبکه بهداشت و درمان و سازمان انتقال خون ایران است.

علویان در پایان ابراز امیدواری کرد تا با همکاری یکدیگر بتوانیم به هدف اصلی و نهایی که همان ایران بدون هپاتیت C در سال ۱۴۱۵ است، نایل شویم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *