پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۲

جهانگیری، اظهارات ترکان را تکذیب کرد

چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۵۱
کد مطلب: 415004
راجع به حرفی که دوستان می‌زنند از خودشان توضیح بخواهید. چه صحبت آقای ترکان یا صحبت آقای رحمانی فضلی درباره پول کثیف.
به گزارش جهان به نقل از فارس، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور روحانی در گفت‌وگو با ویژه‌نامه نوروزی روزنامه اعتماد در پاسخ به این سؤال خبرنگار که از وی می‌پرسد: «آقای ترکان گفته‌اند سال آینده سال افشاگری است. آیا قرار است مصادیق تازه (از فساد)! رو شود»؟! جواب داده است: راجع به حرفی که دوستان می‌زنند از خودشان توضیح بخواهید. چه صحبت آقای ترکان یا صحبت آقای رحمانی فضلی درباره پول کثیف.

خبرنگار اعتماد در این لحظه از جهانگیری می‌پرسد: «سیاست دولت در این حوزه چیست»؟! و معاون اول رئیس جمهور پاسخ می‌دهد: سیاست دولت اصلاً افشاگری و پرده‌دری نیست.اطلاع‌رسانی شفاف به مردم است تا در جریان اوضاع کشور قرار بگیرند.

*اکبر ترکان، مشاور ارشد رئیس جمهور، اواخر سال گذشته در گفت‌وگو با روزنامه ایران تهدید کرده بود که سال آینده سال افشاگری است! و در اظهاراتی با مزاج انتخاباتی و مسبوق به سابقه گفته بود عده‌ای می‌خواهند در سال ۹۴ با پول‌های کثیف وارد بازی سیاسی شوند ولی ما سکوت نخواهیم کرد!

صحبت‌ها و تأکید جهانگیری مبنی بر اینکه سیاست دولت افشاگری نیست در اشاره مستقیم به همین اظهارات بیان شده‌اند.

در عین حال باید دانست که بازی مفسدنمایی نیز راه به جایی نخواهد برد زیرا متأسفانه صداهایی از درون دولت محترم، بدترین فسادهای مالی ممکن و حتی بزرگترین فسادهای قرن! و یا حیف و میل شدن ۷۰۰ میلیارد دلار را نیز بی هیچ سند و مدرک متقنی و با اظهاراتی نظیر «اگر این ادعا غلط است، حاضرم حرفم را پس بگیرم» و «دوستان می‌گویند اینطور است»! به دولت قبل ربط داده‌اند و لذا متصور نیست که در زیر این پیراهن، آستین دیگری هم باشد!

در اینجا باید اشاره کرد که وقوع فساد در هر دولتی محتمل است، کما اینکه در همین دولت نیز ماجرای رانت ۶۵۰ میلیون یورویی رخ داد و لذا اینکه عده‌ای بخواهند به بهانه یک دستمال قیصریه را به آتش بکشند و اینطور القا کنند که در مقامات دولت (و یا یک دولت خاص) عزم فساد وجود داشته است کاری ناصواب به نظر می‌رسد.

اکبر ترکان و علی یونسی، دو مشاور و دستیار رئیس جمهور روحانی هستند که هرازگاهی برخی اظهارات آنها سبب ایجاد حاشیه‌هایی برای دولت محترم شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عباس
بالاخره هر دوره مشایی خوش را باید داشته باشد دراین دولت به لطف تدبیر صورت گرفته دو مشایی موجود است !!!!
Finland
اگه اينطوره ، چرا در رابطه با ادعاي پاكترين دولت ، انچنان روشنگري لازم مثل نصف موارد ذكر شده در اين مطلب نكرديد ؟