پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نظامیان آمریکایی به جنگ ابولا می روند

سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۳
کد مطلب: 380607
دولت آمریکا از اعزام سه هزار نظامی و نیروی امدادگر برای مبارزه با ویروس مرگبار ابولا به کشور لیبریا خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در پی گسترش نگران کننده ویروس کشنده ابولا در کشورهای غرب آفریقا، آمریکا به فکر افتاده از این واقعه جلوگیری کند. خبرگزاری رویترز اعلام کرد واشنگتن با ایجاد ۱۷ مرکز درمانی در لیبریا با دولت این کشور برای درمان و مراقبت بهداشتی از هزاران شهروند در معرض ابتلا به این بیماری همکاری می کند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا با اعلام این مطلب گفت "باراک اوباما" امروز جزئیات این طرح را اعلام می کند. رئیس جمهوری آمریکا قرار است امروز از مرکز کنترل بیماری ها در آتلانتا دیدار کند. به گفته این مقام آمریکایی حدود سه هزار نظامی و نیروهای امدادگر در راستای تلاش بین المللی برای جلوگیری از شیوع ابولا به مونروویا پایتخت لیبریا اعزام می شوند.

اوباما پیش از این فراگیر شدن بیماری ها را از جمله چالش های امنیت ملی کشورها دانسته و خواستار تلاش سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با ابولا شده است. این بیماری مهلک تا کنون جان دو هزار و ۴۰۰ نفر را در غرب آفریقا گرفته و بیش از چهار هزار و ۷۰۰ نفر را نیز مبتلا کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *