پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
بروجردی در گفتگو با «سی ان ان» تأکید کرد؛

همه تحریم‌ها باید به یکباره برداشته شود

سه شنبه ۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب: 430908
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه تمام تحریم‌ها باید یکباره برداشته شود، گفت: ایران، به این مذاکرات به چشم آزمونی تاریخی برای آمریکا نگاه می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علاءالدین بروجردی در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان در تهران، در پاسخ به این سؤال که احتمال رسیدن به توافق هسته‌ای چقدر است و ایران می‌خواهد به چه توافقی دست پیدا کند، اظهار داشت: معتقدم همه تحریم‌ها باید به یکباره برداشته شود؛ این، شرط ضروری است، البته روند اجرای برداشته شدن تحریم‌ها زمان می‌برد.

وی افزود: هم اعمال محدودیت ها بر ایران بر اساس این توافق و هم برداشته شدن تحریم‌ها احتمالا زمان می‌برد، اما باید از روز نخست اعلام شود که تحریم ها برداشته خواهد شد.

بروجردی تصریح کرد: باید تحریم‌ها برداشته شود، اما این کار زمان می‌برد و آمریکا باید نشان بدهد که واقعا می‌خواهد دیوار بی‌اعتمادی بین دو طرف از بین برود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بازرسی از مراکز نظامی، خط قرمز مسلم ایران است.

عزم دو طرف باید معطوف به توافق باشد


بروجردی در ادامه و در پاسخ به این سؤال که «تا چه اندازه اطمینان خاطر دارید که توافق حاصل شود؟ »، گفت: هر دو طرف باید عزم جدی برای رسیدن به توافق نشان بدهند. با عنایت به اینکه ما حاضر شده‌ایم، بر اساس گفتگوهای لوزان محدودیت‌هایی را بپذیریم، جمهوری اسلامی ایران سهم خودش را انجام داده است. حالا نوبت طرف مقابل است که تصمیم بگیرد. طرف دیگر، به ویژه آمریکا باید خودش را نشان بدهد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این توافق می‌تواند به بهبود روابط با آمریکا منجر شود و ایران و آمریکا در زمینه‌هایی از قبیل مبارزه با تروریسم و مبارزه با داعش با یکدیگر همکاری کنند؟، تصریح کرد: ما شاهد فضایی جدید هستیم که دربرگیرنده بحث‌های طولانی بی‌سابقه است. با آن که مذاکرات فقط درباره مسئله هسته‌ای است، ایران به این مذاکرات به چشم آزمونی تاریخی برای آمریکا نگاه می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *