جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

پخش جديدترين فيلم‌هاي اسكورسيزي و پولانسكي از تلويزيون

پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب: 100102
فيلم برگزيده برلين و برنده خرس طلاي اين جشنواره، از تلويزيون ايران پخش مي‌شود.
به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، فيلم سينمايي «عسل» كه توسط سميح كاپلان اوغلو كارگرداني شده‌است، قرار است پس از اكراني محدود در سينماهاي ايران، از تلويزيون پخش شود.


ورايتي طي روزهاي اخير از توافق بنياد سينمايي فارابي با كمپاني مچ فكتوري براي خريد امتياز پخش «عسل» خبر داده بود و به نظر مي‌رسد مسوولان سينمايي كشورمان نيز با صدا و سيما براي پخش تلويزيوني اين فيلم به توافق رسيده‌اند.
«عسل» محصول مشترک ترکيه و آلمان است و قسمت سوم از سه‌گانه «يوسف» است كه پس از كسب جايزه معتبر از برلين، بلافاصله مورد توجه كمپاني‌هاي فيلم از كشور‌هاي مختلف براي نمايش قرار گرفت.

دو قسمت اول اين سه گانه به نامهاي «شير» و «تخم مرغ» پيش از اين در قالب برنامه «سينما چهار» از تلويزيون پخش شده‌است.
كمپاني «مچ‌ فكتوري» كه حق پخش كلي فيلم «عسل» را در اختيار دارد، همچنين قرار‌داد‌هايي را براي نمايش اين فيلم در كشورهاي فرانسه، اسپانيا، اتريش، سوئيس، يوگسلاوي، يونان و پرتغال به امضا رسانده‌است. كشورهاي ديگري از آسيا، آفريقا و آمريكاي لاتين نيز به‌دنبال نمايش برنده‌ خرس طلاي برلين هستند.


به گزارش ايسنا، تلويزيون ايران براي خريد فيلم‌هاي جديد پولانسکي و اسكورسيزي نيز رايزني‌هايي را انجام داده‌است و مي‌توان پخش فيلم‌هاي «نويسنده ناشناس» و «جزيره شاتر» را در آينده‌ انتظار كشيد.
هر دوي اين فيلم‌ها در شصتمين جشنواره برلين حضور داشتند؛ خرس نقره‌اي بهترين كارگرداني به رومن پولانسكي براي فيلم «نويسنده ناشناس» تعلق گرفت. فيلم «جزيره شاتر» ساخته جديد «مارتين اسکورسيزي» نيز با نمايش‌ جهاني در جشنواره برلين، مورد استقبال گرم منتقدان و تماشاگران در برليناله 2010 قرار گرفت. اسکورسيزي در اين فيلم بارديگر از بازيگر مورد علاقه‌اش، لئوناردو دي‌کاپريو بازي گرفته است.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *