چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

افزایش ۱۳۰ درصدی سالمندان کشور

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب: 383505
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، با ضرورت تقویت بیمه‌ درمانی سالمندان از افزایش ۱۳۰ درصدی سالمندان کشور خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، فرج‌الله عارفی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در چهارمین همایش ملی تجلیل از مددجویان سالمند کمیته امداد، اظهار داشت: مطابق آمار از سال ۱۳۷۵ تا ۱۴۰۴ حدود ۴۳ درصد به جمعیت کشور اضافه می‌شود که در این مدت زمان ۱۳۰ درصد به جمعیت سالمندی کشور اضافه می‌شود.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: همچنین، مطابق آمار از سال ۷۵ تا ۹۵ حدود ۱۰ سال به میانه سنی جمعیت اضافه می‌شود و متاسفانه هرم جمعیتی ایران به سمت سالمندی پیش می‌رود.

عارفی تصریح کرد: در حال حاضر که جمعیت کشور به سمت سالمندی پیش می‌رود لازم و ضروری است تا اقداماتی در این راستا انجام شود از جمله اینکه نهادهای مسئول برای دهه نخست ۱۴۰۰ که بیشترین سالمند را در کشور خواهیم داشت از هم‌اکنون برنامه‌ریزی کنند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، یادآور شد: باید دانشگاه‌های کشور جوانان را به گونه‌ای آموزش دهند که بتوانند به سالمندان خدمات مطلوب را ارائه دهند تا بتوانیم بهترین شرایط را برای زندگی سالمندان فراهم کنیم، البته برای ارائه خدمات نیازمند ورود و همکاری صدا و سیما، آموزش و پرورش، مجلس و دولت نیز هستیم.

عارفی ادامه داد: باید در سراسر کشور سالمندان و خانواده‌های آنها آموزش‌های لازم را ببینند چون بسیاری از خانواده‌های سالمندان برای ارتباط برقرار کردن با آنها مشکل دارند و آگاهی و اطلاعات کافی در این زمینه ندارند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم بیمه‌ درمانی سالمندان را تقویت کنیم و در راستای افزایش مستمری آنها که هم‌اکنون بسیار کم بوده و کفاف زندگیشان را نمی‌دهد اقداماتی انجام دهیم تا شرایط زندگی سالمندان بهبود یابد.
https://jahannews.com/vdcbgfbfsrhbwsp.uiur.html
jahannews.com/vdcbgfbfsrhbwsp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *