جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

ركود در بازار خودرو

هر چه بازار بيشتر رنگ و بوي عيد را به خود مي‌گيرد، ولي گويا مردم خريد خودرو را در اولويت‌هاي پايين‌ قرار داده‌اند.
جمعه ۹ اسفند ۱۳۸۷ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب: 43320
به گزارش ايسنا، تقريبا مي‌توان گفت كه خودروهاي داخلي از هرگونه افزايش قيمتي بي‌بهره بوده‌اند و كاهش قيمت‌هاي اين هفته مربوط به پژو 206 در مدل‌هاي اتوماتيك بوده است.
يك فعال بازار خودرو درباره روند فعلي بازار گفت: يكي از دلايل ركود اخير بازار خودرو مربوط به تبعات كاهش جهاني قيمت و اين امر تاثير زيادي بر ذهنيت مردم گذاشته است؛ ضمن اين‌كه مديران گروه‌هاي خودروسازي نيز اعلام كرده‌اند كه قيمت خودرو تا پايان سال كاهش نخواهد يافت و آنها خريدهاي خود را از پيش انجام داده‌اند.
وي با اشاره به دليل ديگر اين موضوع گفت: بازار تا حد زيادي اشباع شده است. البته وضعيت اقتصادي مردم نيز در اين امر بي‌تاثير نبوده است، چرا كه آنها خريد خودرو را با توجه به كاهش نقدينگي به اولويت‌هاي چهارم و پنجم انتقال داده‌اند.
پورحسني درباره دليل افزايش فروش خودروهاي كارخانه‌اي با توجه به شرايط موجود، گفت: اگر خودروسازان اعلام مي‌كنند كه رشد فروش 16 درصدي داشته‌اند، اين امر بايد با توجه به رشد توليد 30 درصدي آنها ديده شود. در كشور ما خودروسازان توليد انحصاري دارند و رقابت يك خودرو وارداتي 70 ميليون توماني با پرايد حدود 7 ميليون توماني كاملا بي‌معني است.  
نگاهي به قيمت‌هاي بازار اين هفته مويد صحبت‌هاي اين فعال بازار است، چرا كه عمده قيمت‌ها يا با ثبات يا با كاهش قيمت همراه بوده‌اند.
در حال حاضر پرايد بنزيني صبا در مدل پايه با قيمتي معادل هفت ميليون و 800 هزار تومان به فروش مي‌رود. مدل گازسوز آن نيز هشت ميليون و 200 هزار تومان به فروش رفته است.
البته قيمت ريو ديگر محصول سايپا دچار كاهش شده است؛ به طوري كه اين خودرو به قيمتي معادل 13 ميليون و 150 هزار تومان رسيده است.
قيمت زانتيا نيز در همان مرز 27 ميليون و 200 هزار تومان باقي ماند و با توجه به عرضه مدل‌هاي سال 1388 اين خودرو، قيمت آن در اسفند ماه ديگر كاهش نيافت.
از بازار محصولات ايران خودرو نيز اين هفته پژو 206 در مدل‌هاي اتوماتيك مشمول كاهش قيمت شد. اين خودرو در مدل تيپ2 حدود 13 ميليون و 700 هزار تومان به فروش رفت. مدل V20 اين خودرو كاهش چشم‌گيري در قيمت داشت، به طوري كه هم اكنون اين مدل در بازار 13 ميليون و 800 هزار تومان به فروش مي‌رسد كه كاهش 700 هزار توماني را نسبت به قيمت‌هاي گذشته خود نشان مي‌دهد.
در مدل تيپ6 نيز اين خودرو با 300 هزار تومان كاهش قيمت روبه‌رو بود و 18.5 ميليون تومان فروخته شد. قيمت مدل V9 نيز كه در بازار ناياب است، به 19 ميليون تومان نزديك شده است.
سمند معمولي نيز در بازار به 13 ميليون و 200 هزار تومان رسيده است. البته اين مدل از سمند در بازار بسيار كم شده و در مدل گازسوز نيز اين خودرو 13 ميليون و 600 هزار تومان فروخته شده است.
سمند LX سال نيز اين هفته 15 ميليون و 400 هزار تومان و سورن با همان قيمت 16 ميليون و 900 هزار تومان هفته قبل خود به فروش رفت.
همچنين پژو 405 در مدل‌ بنزيني و گازسوز 13 ميليون و 13 ميليون و 400 هزار تومان فروخته شده است.
در خصوص بازار تندر90 نيز با توجه به اين‌كه در حال حاضر تاكيد خودروسازان بر توليد سه مدل از هفت مدل گذشته است، قيمت E0 كولردار اين خودرو به 10 ميليون و 300 هزار تومان رسيده است. E1CP با قيمت 11 ميليون و 400 هزار تومان و E2 فول آپشن 13 ميليون و 900 هزار تومان فروخته مي‌شود.
درباره ماكسيما نيز بايد گفت كه تخفيف 575 هزار توماني مدل اتوماتيك آن از سوي پارس خودرو حذف شده، ولي به جاي آن سال دوم نيز براي آن بيمه بدنه رايگان قرار داده‌ شده كه البته در مجموع بايد گفت ميزان اين تخفيف بيشتر شده است، ولي اين شركت نيز چون با بيمه ملت قرارداد دارد، تخفيف 20 درصدي از اين شركت دريافت مي‌كند.
در خصوص قيمت مدل دنده‌اي اين خودرو نيز تخفيف يك ميليون‌ توماني گذاشته است كه به اين ترتيب قيمت كارخانه‌اي اين خودرو در مدل اتوماتيك و دنده‌اي به 39 ميليون و 850 هزار تومان و 35.5 ميليون تومان رسيده است، اما اين قيمت در بازار براي مدل اتوماتيك در بازار به 37 ميليون تومان و در مدل دنده‌اي به 34.5 ميليون تومان رسيده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *