جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

قیمت نفت به‌بالاترین‌سطح۱۰هفته اخیررسید

سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب: 293604
بهای نفت برنت در بازارهای جهانی به دلیل افزایش تنش ها در خاورمیانه به بالاترین نرخ ۱۰ هفته اخیر و مرز ۱۰۷ دلار در هر بشکه رسید.
به گزارش جهان، ایسنا به نقل از رویترز نوشت: بهای نفت آمریکا در شرایطی به ۹۹ دلار در هر بشکه نردیک شد (بالاترین رقم ۹ ماه اخیر) که سرمایه گذاران منتظر شروع نشست دو روزه کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا در روز سه شنبه هستند. در این جلسه اطلاعات بیشتری از زمان کاهش برنامه محرک اقتصادی بانک مرکزی آمریکا مشخص خواهد شد.

بهای نفت برنت با ۴۶ سنت کاهش به ۱۰۵ دلار و ۴۷ سنت و نفت آمریکا با هشت سنت کاهش ۹۷ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه معامله شد.

مارک واگونر تحلیلگر نفتی گفت: مردم منتظر نتیجه نشست جی هشت و نشست بانک مرکزی آمریکا هستند.

بازار همچنین نظاره گر تحولات سوریه همزمان با دیدار اوباما و پوتین برای پیدا کردن راهی برای این ناآرامی ها در نشست جی هشت در ایرلند شمالی است.

سوریه برای تامین جهانی نفت عامل چندان کلیدی نیست اما سرمایه گذاران نگران این هستند که جنگ داخلی در این کشور روی کشورهای تولیدکنندگان در خاورمیانه تاثیر بگذارد.بهای نفت آمریکا از شروع ماه ژوئن حدود ۷.۵ درصد افزایش یافته است.

نفت برنت نیز از ماه آوریل که قیمت آن به ۹۶ دلار و ۷۵ سنت رسیده بود ۹ درصد افزایش قیمت داشته است.

نفت برنت از شروع ماه می بین ۹۹ دلار تا ۱۰۵ دلار معامله شده است.

انتخابات ریاست جمهوری ایران در روز جمعه که در پی آن حسن روحانی در آن پیروز شد باعث کاهش نگرانی‌های بازار نفت شده است.

سرمایه گذاران منتظر این هستند که ببینند آیا روحانی که در انتخابات رقبای خود را شکست داد می تواند به حل مسئله هسته‌یی ایران کمک کند یا خیر.

ناظران همچنین به دقت نظاره گر اخبار میدان نفتی اوزبرگ نروژ و چند میدان دیگر در دریای شمال هستند که روز دوشنبه تعطیل شدند شرکت استات اویل به عنوان مجری این میدان اعلام کرد که مشخص نیست که فعالیت این میادین از چه از زمان از سرگیری خواهد شد. این میادین روزانه حدود ۱۲۰ هزار بشکه نفت تولید می کنند.

بررسی‌های رویترز در روز دوشنبه نشان داد موجودی نفت آمریکا هفته گذشته به دلیل کاهش واردات کاهش یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *