جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

چالش‌های مهم وزیر دفاع جدید آمریکا

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۵۰
کد مطلب: 404907
یک خبرگزاری آمریکایی در گزارشی درباره «اشتون کارتر» نامزد وزارت دفاع این کشور، داعش، کسری بودجه،‌ چین و روسیه را از چالش‌های مهم داخلی و خارجی رئیس آتی پنتاگون برشمرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس،‌ یک خبرگزاری آمریکایی در گزارشی به بررسی چالش‌های پیش روی وزیر دفاع جدید این کشور پرداخت که در بین آنها،‌ کسری بودجه این وزارتخانه، داعش، روسیه و چین به چشم می‌خورد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: «اشتون کارتر در صورت تایید به عنوان وزیر دفاع جدید آمریکا که تحقق آن مورد انتظار است، با چالش‌هایی در داخل و خارج آمریکا مواجه خواهد بود».

در این گزارش «داعش،‌ کسری بودجه وزارت دفاع آمریکا، چین، روسیه و وضعیت سلامتی جسمی و روانی نظامیان آمریکایی حاضر در جنگ‌های مختلف» مهمترین چالشهای داخلی و خارجی رئیس جدید پنتاگون عنوان شده است.

داعش

در این گزارش آمده است: «اگرچه رئیس‌جمهور باراک اوباما از ملت و مردم انتظار دارد که از جنگ در سال ۲۰۱۵ دور باشند، یکی از رنج آورترین مشکلات کارتر مسائل به ارث مانده از جنگ ضد داعش در عراق و سوریه خواهد بود. کارتر شاید طی ماه‌های آینده در این باره تصمیم بگیرد به اوباما توصیه کند که او مجوز اجرای نقش پیکار نظامیان آمریکایی در عراق را صادر کند».

مساله بودجه

«مساله کاهش بودجه یکی از اولویتهای کارتر خواهد بود چرا که هر آنچه ارتش انجام می‌دهد بر اساس دادن منابع مالی،‌تجهیزات،‌سلاح و آموزش به نظامیان است. رهبران نظامی و دفاعی تاکید کرده‌اند که کاهش شدید بودجه، به کاهش بیشتر اندازه نیرو به ویژه ارتش نیاز خواهد بود و این موضوع که نظامیان را آماده پاسخ به تهدیدات یا آشوبهای مناطق مختلف جهان حفظ کنیم، سخت تر می‌کند».

افغانستان

«اوباما دستور داده که ماموریت جنگی آمریکا در افغانستان پایان یابد، اما بیش از ۱۰۵۰۰ نظامی آمریکایی در این کشور حضور دارند و بسیاری نیز همچنان در حال انجام عملیات ضدتروریسم ضد طالبان و دیگر گروه‌ها هستند. کارتر باید درباره این سوالات مبنی بر سرعت خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان پاسخ دهد که طبق طرح‌های کنونی همه نظامیان آمریکایی تا پایان ۲۰۱۶ از افغانستان خارج خواهند شد».

روسیه

«آمریکا برای کمک به فشار بر روسیه برای انصراف از کمک‌ها به شورشیان ضددولتی در شرق اوکراین، در حال اتکا به شرکایش در ناتو است. انتظار می‌رود کارتر به این سوال بیشتر بپردازد که آیا آمریکا کمک‌های خود به اوکراین را بیشتر کند یا نه که این مساله کمک تسلیحاتی را نیز شامل می‌شود».

چین

«بهبود روابط دفاعی با چین شاید اولویت کارتر باشد که تاحدی این موضوع به علت تنش‌ها بر سر توان رو به گسترش نظامی پکن، تاثیر منطقه‌ای آن و افزایش توانمندی جنگ سایبری آن خواهد بود. کارتر همچنین باید به چالش‌های دیگری موجود در آسیا هم نگاه کند و آن برنامه سلاح‌های اتمی کره شمالی است».

وضعیت سلامتی نیروهای نظامی

«پس از بیش از ده‌ها سال در جنگ، اعضای سرویس نظامیان آمریکا بسیار بیشتر از نیروهای جنگجوی دشمن جنگیده‌اند. در خانه (آمریکا) خودکشی‌ها، تجاوزهای جنسی، صدمات مغزی و استرسها ناشی از ادامه جنگ افزایش یافته است. در مقایسه با سال ۲۰۱۳ این موارد در سال ۲۰۱۴ افز ایش یافت».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *