جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶
۲۴
تحلیل پرویز سروری از هدفگیری غربی‌ها؛

علت دخالت اروپایی‌ها در ریز و درشت مسائل ایران چیست؟/ هشدار به کشورهای متوهم غربی

سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 404105
فرصت طلایی مذاکرات مستقیم که ایران در اختیار آنان قرار داده است تا گذشته جنایت بار خود را اصلاح نمایند، در عوض با زیاده خواهی و دخالت در امور داخلی کشورمان پاداش داده شد!
علت دخالت اروپایی‌ها در ریز و درشت مسائل ایران چیست؟/ هشدار به کشورهای متوهم غربی
گروه سیاسی جهان نيوز - پرویز سروری: «کلودیا روت» نایب‌رئیس مجلس قانون‌گذاری آلمان در دیداری با محمدرضا عارف که با حضور مسئولینی از وزارت خارجه صورت گرفت با بیان اینکه آمده است تا از تحلیل‌های عارف در زمینه مسائل داخلی استفاده کند، در دخالتی آشکار در مسائل داخلی کشورمان گفت: من آمده‌ام تا یک سال مانده به انتخابات مجلس بدانم که در سفر بعدی خود شما از من در چه جایگاهی دعوت خواهید کرد!

وی همچنین ضمن حمایت از فتنه‌گران سال ۸۸ خواستار رفع حصر سران فتنه شده و مدعی شد در این صورت مردم ایران نیز خوشحال می‌شوند! «روت» پا را از این فراتر گذاشت و در مورد نقش شورای نگهبان در انتخابات، حضور زنان در ورزشگاه ها و ادعای نقض حقوق بشر در ایران به اظهار نظر پرداخت. ریشه چنین اظهاراتی را باید در رویکرد نه چندان سنجیده جریانی دانست که نیم‌نگاهی به بیرون دارد؛ به نحوی که پیش از این نیز، کاترین اشتون به خود اجازه داد به ایران بیاید و اظهاراتی مشابه را بر زبان جاری کند.پیش بینی می شد هر قدمی که پس بگذاریم، دشمن کینه توز چندین گام رو به جلو برخواهد داشت و این در حالی است که ما صادقانه در میدان‌هایی مانند مذاکرات حضور پیدا کردیم. سال ها بود که غرب و آمریکا از مقامات کشورمان برای مذاکره مستقیم، التماس می کردند و ما با این تحلیل که آنان در اصل مذاکرات هسته ای و دستیابی به یک راه جامع، صادق نیستند، مهلتی برای جولان به آنان نمی‌دادیم. اما در نهایت فرصتی به وجود آمد تا غرب و آمریکا چهره واقعی خود را به نمایش بگذارند.

فرصت طلایی مذاکرات مستقیم که ایران در اختیار آنان قرار داده است تا گذشته جنایت بار خود را اصلاح نمایند، در عوض با زیاده خواهی و دخالت در امور داخلی کشورمان پاداش داده شد! از سوی دیگر، این روزها شاهد برگزاری تظاهرات نژادپرستانه گروه «پگیدا» علیه مسلمانان در آلمان هستیم است و دولت این کشور، هیچ رفتار جدّی در جهت مقابله با این رفتار آپارتایدی به عمل نیاورده است. هنوز فراموش نکرده ایم که بانو «مروه شربینی» در سال ۲۰۰۹ به علت داشتن حجاب توسط یک افراطی آلمانی با ۱۸ ضربه چاقو مقابل چشمان قاضی و ماموران دادگاهی در آلمان به شهادت رسید و این ماجرا با واکنش سرد مسئولین آلمانی مواجه شد.

بسیار عجیب است دولتی که یکی از متهمین اصلی فروش مواد شیمیایی کشنده مانند گاز خردل به رژیم جنایتکار صدام است و با بعضی استانداردهای دوگانه موجب قتل و غارت در جهان گردید که داعش، جبهه النصره و جریان تکفیری تندرو مولود حمایت های مستقیم و غیرمستقیم آنان و هم پیمانانشان است، امروز جمهوری اسلامی را مورد خطاب و تذکر درباره حقوق شهروندی قرار می دهد. جای تعجب است دولتی با این پیشینه نامطلوب در زمینه حقوق بشر، در بزرگترین و کوچکترین مسائل کشورمان دخالت کرده و آن را تحت بهانه حمایت از حقوق شهروندی توجیه می نماید. ما از مسئولین آلمانی سؤال می کنیم آیا شاخک های اطلاعاتی شما از عربستان و کشورهای مرتجع منطقه هیچ اخباری از نقض حقوق شهروندی و نادیده گرفتن ابتدایی ترین اصول دموکراسی دریافت نمی‌کند؟!

آیا شکنجه، تعقیب قضایی و زندانی کردن هواداران دموکراسی در کشورهای نزدیک مرزهای ما، دل شما را به درد نمی آورد؟ چگونه است که جمهوری اسلامی با برگزاری ده ها انتخابات موفق و پرشور با مشارکت همه جانبه مردم، امروز مورد انتقاد و عتاب و خطاب شما قرار می گیرد و مهد دموکراسی منطقه را به نقض حقوق بشر محکوم می کنید؟ معلوم نیست که این روند مداخله جویانه بناست تا چه زمانی ادامه پیدا کند. امروز ایران مقتدر با کارشکنی غرب در مذاکرات هسته ای آنهم به سبب ترس واهی از دستیابی به سلاح هسته ای مواجه است و از سوی دیگر غرب و آمریکا با فروش و تامین سلاح از جمله موشک و زیردریایی، دست رژیم کودک کش صهیونیستی را برای هرگونه جنایت در غزه باز می گذارند. سریال تکراری نقض حقوق بشر در زندان های آمریکا و اروپا تا بدانجاست که صدای دادگاه این اتحادیه را هم در آورده است اما هیچ ندای حقوق بشری از سوی دولتمردان آنان به گوش نمی رسد.

سوال اساسی ما اینجاست که آلمان با چه مجوزی این اجازه را به خود می‌دهد که در مسائل داخلی کشوری مستقل دخالت کند؟ لازم است در اینجا،‌ این مداخله هشداری برای برخی باشد و از آنان سوال شود که چه عملی انجام داده و چه رفتاری از خود بروز داده اند که امروز مورد طمع دشمنان این مرز و بوم قرار گرفته اند؟

چه رفتار ساختارشکنانه‌ای از سوی آنان دیده شده – به خصوص در جریان فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸ – که ذائقه دشمنان ما و کسانی که در صف مقابل ما قرار دارند را شیرین کرده اند؟ کشورهای به اصطلاح دموکرات غربی، آشکارا در امور داخلی ما دخالت کرده و بدون هیچ پرده ای، صریح و شفاف از پیروزی جریانی خاص در انتخابات مجلس سال آینده اظهار خوشنودی می کنند.

آنان با بیانی مداخله‌جویانه از هم اکنون کلید دخالت را در انتخابات زده اند، همانطور که در فتنه ۸۸ اینگونه عمل کردند و در ۲۰ خرداد آن سال اعلام نمودند فلانی-بخوانید یکی از سران فتنه- روز شنبه آتی، پیروز انتخابات خواهد بود. این مداخلات که به نوعی یادآور مواضع برخی جریانات سیاسی در کشور در جریان آن روزهای پرآشوب است، همه و همه نمایانگر این واقعیت است که دشمنان ما از رأفت و همراهی دستگاه دیپلماسی برای دستیابی به یک نتیجه منطقی و منصفانه سوء استفاده کرده و رفتار منعطف ما را به ضعف، درماندگی و ناچاری تعبیر می کنند. همین رفتارهای نسنجیده باعث شده است که یک مسئول نه چندان مطرح اروپایی، در ریز و درشت مسائل داخلی ورود پیدا کرده و دخالت نماید.

ما به کشورهای متوهم غربی هشدار می دهیم که با آتش بازی نکنند. پر واضح است که در جهان پر از ظلم کنونی، کشورهای زرق و برقدار اروپایی در میان ملت های مستضعف جهان منفورند. مداخله و امر و نهی در امور داخلی ما از همه کشورهای مستکبر نامطلوب است و از آلمان که مدعی حقوق بشر است، نامطلوب تر می نماید. لذا دخالتی که غرب به آن لباس دلسوزی برای پیشرفت ایران پوشانده است باید وجدان های خفته را بیدار کند، زیرا سلام گرگ بی طمع نیست.
منبع:حمایت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اين كه يك بيگانه بياد و هرچه به دهنش بياد به اسم آزادي بيان بگه و هيچ كس هم چيزي بهش نگه ،ازترس اينكه فرداروز نگند درايران آزادي بيان نيست با گروه خوني ما ايراني ها سازگار نيست اين موضوع يك نوع از كاپيتولاسيون است وايشان بايد به اتهام دروغ پردازي وتوهين محاكمه شوند.
امان از طاغوت
United Kingdom
فقط ما باید اجازه داشته باشیم بدون سند و مدرک در مورد غرب هر چی خواستیم بگیم؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف داشت این اصلاح طلب ها همینن دیگه
Iran, Islamic Republic of
جالب مهمانان دخالت کننده...
آزاده
Iran, Islamic Republic of
دخالت نیست یک اظهار نظر است....
سوری
با سلام مسئولین محترم ودلسوز همان لحظه که این جور افراد در تما مسائل ریز ودرشت ایران اسلامی دخالت می کنند آیا برای آنها جوابی ندارند هرکس هر حرفی که داره می زنه بعدش تازه ما به خودمان می آییم
امیرشوکتی نیکو
United States
یادش بخیر . زمانی یکی بود به اسم احمدی نژاد. یکی هم بود به اسم امیر کبیر. زمان این دوتا هیچ بنی بشری جرات نمیکرد چپ به ایران نگاه کنه . یکی بود به اسم میرزا آقا خان نوری . ی چن تایی هم زمان احمدی نژاد به اسم اصولگرایان الانم هستن.
بقیه قصه هم که ...
مجید مجد
United States
یادش به خیر یه زمانی یکی بود مثل احمدی نژاد تحریم ها رو کاغذ پاره می دونست حسابی برای کشور چالش درست می کرد دلار زمانش شده بود 3900 وغیره...
یادش بخیر چه روزایه خوبی داشتیم با ریس جمهور عزیزمون دکتر محمود احمدی نژاد. اروپاییا جرئت نداشتن از این حرفا بزنند.
توفیقی از قزوین
یادش بخیر اگر در فشار بودیم که نیودیم اگر بی خانمان بودیم که با غیرت کابینه احمدی نژاد ومسکن مهر همه صاحب خانه شدیم اگر موبایل اثاث فخر ثروتمندان بود که اسباب بازی بچه ها شداگر و اگر داشتیم یا نداشتیم ایرانی بودیم با قدرت و دستاوردهای روزافزون هسته ای با تحقیقات و رشد فضایی با قدرت منطقه ای که امروز عراق و سوریه و لبنان و...از همان همیت و همان توانایی ایرانی در مقابل راهزنان بین اللملی ایستاده‌اند و افسوس بازماندگان نسل همت و باکری و بابایی و جهان ارا و ابوترابی به بهانه رفع تحریم‌ها ی در حال افزایش باید ناز بانوی فتنه چاق کن غربی را بکشند
Indonesia
یادش بخیر یک زمانی بود فردی کلید دستش گرفته بود می گفت من صد روزه اقتصاد درست می کنم می گفت صد روزه نشدشش ماه تحریم تخریب می کنم می گفت تورم رانه آمارها بلکه جیب مردم مشخص می کند یه زمانی یه نفر کلید دستش گرفته بود و می گفت اگر ما لبخند بزنیم و قهوه بخوریم همه حرفهایمان را باور می کنند راستی شمااین یه نفر را می شناسید؟؟؟؟
علی فر
Iran, Islamic Republic of
الان هم این دولت همچین بدش نمیاد دلار گرون تر هم بشه . باز اون موقعه این قدر سرشکسته و حقیر نبودیم . که از هر کوره دهاتی بیان تو کارهامون دخالت کنند. یا ظریف جون رو ببرند بگردوند. (خودتون تو آمریکا هستید آین ضرب المثل رو باید خوب بدوندید. )
مصطفی
تن امیرکبیر رفت رو ویبره با این مقایست
Australia
احمدی نژاد کجا و امیر کبیر کجا؟!!!!! البته هر دو کشور و متحول کردن، امیرکبیر ساخت و احمدی نژاد نابود کردً
امان از طاغوت
United Kingdom
کسی جرات نمی کرد چپ به ایران نگاه کنه؟! بنده فکر نمی کنم شما اصولگرا باشی، به نظرم قصدت از گذاشتن این کامنت فریب مردم و ایجاد زمینه ی توهین به اصولگراهاست.
دخالت در امور داخلی ایران محکوم است و وزیر امور خارجه باید پاسخگوی افکار عمومی باشد.
من موندم اینا چجوری به راحتی در درون ایران میان براحتی بر علیه منافع کشور حرف میزنند !
Germany
اينها رو در آلمان كسي آدم حساب نميكنه.
بيچاره عارف كه فكر ميكنه اين براي خودش كسي هست!!!!!
مجیداعتمادی
بحث این خانم حامی فتنه گران یک اظهار نظر نیست بلکه گرم نگه داشتن تنور فتنه است و توطئه ای است که تادر انتخابات آینده بهره برداری کنندو مسائل هسته ای راتحت تاثیرقراردهند
میدانید توافق ژنو یعنی چه یعنی شکست قدرتهای بزرگ در برابر ایران.
نتیجه همینه دیگه دخالت میکنن
... برید رحیمی رو جمعش کنید
توفیقی از قزوین
خدایا ما را چه شده ؟چرا عهدمان با شهدا فراموش کرده ایم چرا تفنگ امثال سردار سلیمانی را نشانه می روند چرا ایمان نهادی را ندید می گیرند چرا اینده انان را بسوی فساد می خوانند چرا بجه های انقلاب ذبح میشوند زیر پای کلودیاها انان با سلام و سر سلامتی می ایند و برای کشور ما خط و مشی تعیین می,کنند مگر همین المانی ها در جنگ تحمیلی بمب شیمیایی برای صدام تیه نکرده اند؟،چرا برخی از این دیدار به وجد امده اند؟
آره می بینم الان از چالش دراومدیم !
تحریم ها هر روز بیشتر میشه اون هیچ توهین ها هم بیشتر شده و می شه ، تهدید ها هم بیشتر شده و می شه ، گروه مذاکره کننده به بن بست رسیده
پسر شجاع !؟
ديدن چراغ سبز از دولت تدبير ! واميد !!!!!!!!