جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

بیمه محصولات کشاورزی توسط بنیاد‌برکت

سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۵۰
کد مطلب: 449700
با توجه به خشکسالی و سرما زدگی های اخیر، بیمه برکت در آینده نزدیک محصولات کشاورزان را زیر پوشش قرار می‌دهد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، خشکسالی، سرمازدگی، سیل و حوادث غیرمترقبه، طی سالیان اخیر زندگی کشاورزان خراسان شمالی را دچار بحران‌ کرده، به‌گونه‌ای که به گفته‌ یک مقام مسئول از مهر سال 93 تاکنون حوادث یادشده، 1480 میلیارد ریال به کشاورزان این استان خسارت وارد ‌کرده است.
 
این آماری است که حیدر نامور، دبیر کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی جهاد کشاورزی خراسان شمالی می‌دهد و می‌گوید: این میزان خسارت بر اثر خشکسالی، سرمازدگی، توفان، بارندگی و سیل بوده است.
 
زمین که خشک و ترک خورده باشد، بارش یک باران کافی است که سیل خانمان‌برانداز راه باز کند و زندگی را با خود ببرد.
 
هم‌چنان که سیل هفته‌ اخیر در خراسان شمالی یکباره 950 میلیارد ریال خسارت وارد کرد و به گفته‌ مدیرکل مدیریت بحران استانداری این استان، خسارت‌ها مربوط به بخش کشاورزی، کانال‌های آبیاری، تأسیسات زیربنایی، اماکن دامی، منازل مسکونی و تجاری بوده است.
 
در چنین شرایطی «بنیاد برکت» وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به منظور محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی، ارایه‌ خدمات زیربنایی و حمایت از کشاورزان خسارت‌دیده، بیمه‌ کشاورزی را‌ در برنامه‌ آتی خود دارد.
 
مسعود سعادت، مدیرعامل شرکت خدمات بیمه‌ بنیاد برکت در مورد بیمه‌ محصولات کشاورزی و دامی در استان‌های محروم کشور می‌گوید: بیمه‌ برکت به منظور حمایت از کشاورزان در مناطق محروم کشور و جبران خسارات وارده به محصولات آنان در اثر وقوع بلایای طبیعی، هم‌چنین ترویج بیمه‌نامه‌های کشاورزی و دامی، درصدد اخذ کارگزاری از طریق صندوق بیمه‌ محصولات کشاورزی است.
 
وی می افزاید: بیمه‌ محصولات کشاورزی موضوعی تخصصی است که برای انجام آن باید بررسی دقیق محصولات زراعی و باغی در هر استان توسط کارشناسان کشاورزی انجام شود.
 
به گفته‌ مدیرعامل شرکت خدمات بیمه‌ بنیاد برکت، تحت پوشش قرار دادن محصولات کشاورزی و دامی روستاییان در مناطق محروم کشور در برنامه‌های آینده‌ بیمه‌ برکت قرار دارد، اما تحقق این امر در گرو حمایت بیمه‌ پشتیبان است که بسته‌های خدماتی در این زمینه را آماده کند.
 
 از سوی دیگر ناصر ولی‌پور، مسئول بیمه‌ برکت استان خراسان شمالی نیز در این‌باره می‌گوید: با توجه به امرار معاش ساکنان محروم در استان از طریق کشاورزی و دامپروری و ورود خسارات ناشی از بلایای طبیعی به محصولات زراعی و باغی، تحقق بیمه‌ محصولات کشاورزی از سوی «بنیاد برکت» امری ضروری است.
 
 وی می‌افزاید: خدمات بیمه‌ای این بنیاد در مناطق محروم استان خراسان شمالی به بیمه‌گذاران روستایی پرداخت می‌شود و طی جلساتی که با بخشداری‌ها و دهداری‌های مناطق مختلف استان برگزار شده، با شناسایی نیازهای بیمه‌ای هم‌اکنون خدمات بیمه‌ درمانی، آتش‌سوزی و خودرو به متقاضیان ارایه می‌شود.
 
 مسئول بیمه‌ برکت استان خراسان شمالی تمامی مناطق خراسان شمالی را جزو مناطق محروم خوانده و می‌گوید: در حال حاضر مناطق شمال و شمال غرب استان تحت پوشش خدمات بیمه‌ای هستند و در آینده‌ نزدیک این خدمات مناطق شرقی استان نظیر فاروج و شیروان را نیز در بر خواهد گرفت.
 
وی می‌افزاید: با توجه به ضعف بهداشت در مناطق محروم استان خراسان شمالی، ارایه‌ تخفیف‌های بیمه‌ای برای بیمه‌گذاران در این مناطق سبب شده تا روستاییان بیش‌تری برای اخذ خدمات بیمه‌ای مراجعه کنند.
 
 ولی‌پور تأکید می‌کند: امرار معاش خانوارهای روستایی ساکن مناطق محروم استان از طریق کشاورزی و دامداری است؛ لذا تمرکز بر روی بیمه‌های کشاورزی امری حایز اهمیت است که بیمه‌‌ برکت در ارایه‌ خدمات‌رسانی بیمه‌ای به این بخش به صورت جدی‌تر وارد عمل خواهد شد.
 
به گفته‌ وی محولات زراعی کشاورزان در مناطق محروم استان خراسان شمالی هم‌چون گندم، جو و عدس همواره در معرض خسارت‌های ناشی از وقوع سیل و یا خشکسالی قرار دارد. از سوی دیگر، باغات گردو و یا گیلاس بسیاری از باغداران در این مناطق با بروز تگرگ و سیل و نیز خشکسالی‌ها از بین می‌رود و تأمین معاش ساکنان را تهدید می‌کند، لذا جبران خسارت کشاورزان بسیاراهمیت دارد.
 
 مدیرعامل شرکت خدمات بیمه‌ برکت می‌گوید: با تهیه‌ بسته‌های خدماتی از سوی بیمه‌ میهن، در آینده محصولات زراعی و دامی در استان‌های محروم نظیر خراسان شمالی، تحت پوشش خدمات ارایه شده در این زمینه قرار خواهند گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *