جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲۱

جرم توهین به فائزه هاشمی؛ 2 ماه بیشتر از توهین به مسئولان نظام!

سه شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب: 209706
در حالیکه فائزه هاشمی رفسنجانی به دلیل توهین به مسئولان نظام به ۶ ماه حبس محکوم شده بود، سعید تاجیک به جرم توهین به هاشمی رفسنجانی و فائزه هاشمی به ۸ ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.
به گزارش  فارس، سعید تاجیک به جرم توهین و فحاشی و استعمال الفاظ رکیک به ‌هاشمی رفسنجانی و ایجاد مزاحمت برای دختر وی به ۸ ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

در حکم محکومیت تاجیک آمده است: در خصوص اعتراض و تجدیدنظر خواهی آقای سعید تاجیک فرزند حسین از دادنامه شماره ۱۲۲۰ مورخ ۲۷/۹/۹۰ صادره از شعبه ۱۰۸۹ دادگاه عمومی جزایی تهران که به موجب آن نامبرده به اتهام توهین و فحاشی و استعمال الفاظ رکیک به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عضو خبرگان رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و ایجاد مزاحمت نسبت به فائزه هاشمی با استعمال الفاظ رکیک و توهین و فحاشی در حرم عبدالعظیم(ع) شهر ری و اماکن اطراف آن که بابت توهین به آیت‌الله هاشمی به تحمل ۴ ماه حبس تعزیری و از بابت مزاحمت بانوان (برای فائزه هاشمی) به تحمل ۴ ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق تعزیری محکومیت یافته است. با ملاحظه محتویات پرونده و لایحه اعتراضیه تجدیدنظر خواه و اینکه از ناحیه ایشان ایراد و اشکال موجه و موثری که مسابق شقوق مندرج در ماده ۲۴۰ قانون آئین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری سبب بی‌اعتباری و در نتیجه نقض دادنامه صادره و رسیدگی بیشتر را فراهم نماید، مطرح نگردیده است. عمده مطالب آورده شده در لایحه اعتراضیه تکرار مطالب بدوی است بنابراین دادنامه بدوی از نظر رعایت اصول و تشریفات دادرسی و مبانی استدلال خالی از ایاد و نقص قانونی است. لذا دادگاه مستنداً به بند الف از ماده ۲۵۷ قانون مارالذکر ضمن رد تجدید نظرخواهی به عمل آمده دادنامه معترض عنه را عینا تایید می‌نماید. رای صادره به استناد ماده ۲۴۸ همین قانون قطعی است.

فائزه هاشمی دختر دوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز چندی قبل از سوی دادگاه انقلاب اسلامی تهران ‌به ۶ ماه حبس و ۵ سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی محکوم شد‌.

علت محکومیت دختر هاشمی رفسنجانی مصاحبه وی با یک سایت ضدانقلاب بود. فائزه هاشمی در این مصاحبه ضمن توهین به برخی مسئولان، آنان را ‌‌عده‌ای اراذل و اوباش و لات و رجاله خوانده بود.

فائزه هاشمی ‌در این گفت‌وگو مدعی شده بود: "در زمان شاه این شعبان بی‌مخ و دار و دسته‌اش بودند که مثل همین اراذل و اوباش با رفتار وحشیانه و جمع کردن رجاله‌ها و لات‌ها، با مخالفان خودشان برخورد می‌‌کردند. حالا هم متاسفانه همان ادبیات و همان روش با نام اسلام، انقلاب، دفاع از ارزش‌ها و این حرف‌ها انجام می‌شود. اداره مملکت الان با همین رجاله‌ها و اراذل و اوباش است."

‌بعد از این مصاحبه فائزه هاشمی رفسنجانی به دادگاه احضار شد و ‌قرار بود جلسه‌ رسیدگی به اتهامات ‌وی یکشنبه ۲۳ مرداد‌ماه برگزار شود اما این جلسه به دلیل درخواست استمهال وکیل پرونده برای تدارک دفاعیه و موافقت دادگاه، به‌ تاخیر افتاد.

‌‌شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی ۱۳ دی‌ماه سال جاری پس از گذشت حدود ۴ ماه از پایان استمهال یک‌ماهه فائزه هاشمی رفسنجانی، حکم محکومیت وی را ‌به ریاحی وکیل او ابلاغ کرد.

‌‌براساس این حکم فائزه هاشمی ‌به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام تنها به شش ماه حبس و ۵ سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شد که این حکم با اعتراض وکیل وی روبرو شد و به همین دلیل پرونده وی به دادگاه تجدیدنظر رفت.

‌غلامعلی ریاحی وکیل فائزه هاشمی رفسنجانی امروز در گفت‌وگو با ‌فارس گفته که ‌پرونده موکل خود ‌به دادگاه تجدیدنظر رفته اما هنوز ‌نتیجه آن معلوم نیست ‌و حکمی نیز ابلاغ نشده است.

‌فائزه هاشمی پرونده دیگری ‌نیز به اتهام حضور در اغتشاشات خیابانی در جریان فتنه ۸۸ دارد که ‌با اعلام جرم دادستانی تهران تشکیل شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یک بام ودوهواکه میگن یعنی همین!!!
United States
میخواهید اینطوری عدالت علی ع را اجرا کنید؟ اینطوری اعتماد مردم را جلب می کنید؟
تفاوت 2 حکم تا این حد.......؟
Iran, Islamic Republic of
همانطورکه خودتان نوشته اید 4 ماه برای توهین به فائزه وآن 4 ماه دیگر برای توهین به مسئولین است که میشود 2 جرم.درست است که خانواده هاشمی سالهاپیش ازملت جدا شده وخود را سرور ملت ایران میدانند ولی باید حتی درباره دشمن هم منصفانه صحبت کرد.
Iran, Islamic Republic of
ادم یاد برخورد با آفتابه دزدا و قسر در رفتن دانه درشتا می افته
Iran, Islamic Republic of
مگرمسئولان نظام دارای عصمت وتقدس هستند که توهین به آنهاگناه وجرم محسوب میشود ؟ مجازات فردهتاکی چون تاجیک بایدبیشترازاینهامیشد .
United States
مسئولان نظام عصمت ندارن ولی جایگاهشون دارای شان و مرتبتی هست که باید حفظ بشه و دست مایه هتاکی و دهن لقی کسی قرار نگیره
Iran, Islamic Republic of
قوه قضائیه اگه خیلی زرنگه این دزدا و فتنه گرها و 3000 میلیارد دزدا رو بگیره
متاسفانه وقتشون رو به چه پرونده هایی مشغول میکنن
United States
"همانطورکه خودتان نوشته اید 4 ماه برای توهین به فائزه وآن 4 ماه دیگر برای توهین به مسئولین است که میشود 2 جرم ... "


الان سمت و منصب فائزه خانم چیه که جزو مسئولان نظام دونستید ایشونو؟!!! آها فکر کنم شغل شریف براندازی و همیار استکبار رو دارن!
جهان نیوز

واقعا کار آقای تاجیک بسیار زشت بود و بنظرم این حکم در خصوص کلماتی که آقای تاجیک به یک زن مسلمان گذشته از مواضع فائزه هاشمی کم بود و حتی رهبری ومراجع این کار را تقبیح کردند ما نباید کار زشت را اگر از جانب افراد وابسته به جریان خودی باشند را بگذریم همانطور که رهبری کارهای صورت گرفته در کهریزک را جنایت دانستند
Iran, Islamic Republic of
اون دخترهاشميه كسي نميتونه چيزي بهش بگه ولي اون ميتونه هرچي بگه و...بابامملكت مال اوناست ازدانشگاه ازادگرفته تادهات خودشون
Iran, Islamic Republic of
نميدونم كي اين پدر و دختر دست از سرم بر ميدارند؟ ديگه اعصابمونو خرد كردند
Iran, Islamic Republic of
صبرکنید حکم فائزه نیز در سالهای آینده بصورت قطعی اعلام می شود
آری ! زیرا در نظر برخی قضات فرزندان هاشمی بیشتر از نظام و اسلام ارزش دارند!اگر یک نفر درمقابل فتنه گران بایستد باید شلاق بخورد !باید حبس شود !باید تهدید شود !اما فتنه گرانی همچون کسانی که جنگ جمل را راه انداختند اگر در روز عاشورا لشگری علیه نظام و اسلام به راه اندازد مشکلی ندارد !الفتنه اشد من القتل . خداوند در قران می فرماید فتنه ایجاد نمودن از قتل انسان گناهش بیشتر است
Russian Federation
اولا هیچ بعید نیست که این آدم رو دار و دسته خودشون تهیج و تحریک کرده باشند تا مظلوم نمایی کنند و افکار عمومی رو منحرف کنند .ثانیا جرم این آدم هر چه باشد از جرم خانم هاشمی که به افکار عمومی حداقل نیمی از مملکت مسلمان شیعه توهین کردند و فضای جامعه را نا امن کردند و علیه رهبر معظم موضع گرفتند و فتنه درست کردند کمتر است ثالثا آخر ضعف عدالته که جوان های مردم رو که توسط این خانم و امثال این خانم تحریک شدند و در قضایای فتنه و بعد از آن شرکت کردند دستگیر و زندانی کنند و خود این خانم و همراهانش و بستگان فتنه گرش راست راست راه برند و به ریش همه بخندند
Iran, Islamic Republic of
با سلام. خانم فائزه هاشمي بسيار خوب صحبت كردند. بنظرم صحبتهاي ايشان توهين نيست بلكه واقعيت است. بنده بعنوان يك كارمند بخش دولتي به جرأت مي گويم كه در دولت نهم و دهم ادبيات گفتاري و رفتاري بسيار بي ادبانه و توهين آميز است. ضمناً بنظر مي رسد حكم آقاي سعيد تاجيك هم با تخفيف صادر شده. مجازات ايشان بايد بيشتر از اينها باشد.
بنام خدا
اگر امثال احمدی نژاد به انقلاب اسلامی خدمت می کنند تکلیف تکلیف شرعی است و وظیفه در مقابل قانون است اما کوچترین خلاف نسبت به اسلام بزرگترین جنایت علیه اسلام است زیرا اگر عده ای منحرف شوند و اسلام را وارونه نشان بدهند اسلام در خطر است ؛قران در خطر است ؛کوچک ترین انحراف مساوی بزرگترین جنایات علیه اسلام جهانی است زیرا امروز بیداری اسلامی جهان چشم به انقلاب اسلامی ایران دوخته اند و ثروت اندوزان منحرف بدانند که خداوند مستضعفین را جانشین زمین خواهد کرد . امروز مسئله مسئله اسلام و کفر است . هر کس از صراط مستیقم منحرف شود حتما در سبیل شیطان قرار می گیرد زیرا شیطان دشمن قسم خورده انسان است و مانند خون در رگها جاری است و در یک لحظه غفلت وارد قلب انسان می گردد . بنده با سواد کم خودم و آنچه که به نظم می آید در مورد جریان انحرافی جمله ای را ذکر می نمایم : هر انسانی عقل دارد اما عقل بتنهایی برای هدایت بشر، شرط لازم هست اما کافی نیست . برخی از انسانها فقط می گویند آنچه که من می گویم چون در راستای عقل است باید همه بپذیرند اینها منحرفند . زیرا 124000 پیامبر و 12 امام برای هدایت عقل بشر در راستای اطاعت و عبادت خداوند مبعوث شده اند و اگر انسان بدون توجه به دین فقط از عقل استفاده نماید عقل بشر بیشتر منفعت جو است و با حقوق سایر بشر کاری ندارد اما دین اسلام می گوید عقل باید در خدمت به عبودیت باشد زیرا ان الدین عندالله الاسلام .
و دین اسلام هم توصیه به امامت و ولایت مداری دارد .
Netherlands
چرا مغلطه می کنید؟ چهار ماه برای توهین به مسئولان نظام و چهار ماه برای ایجاد مزاحمت برای بانوان و استفاده از الفاظ رکیک است. ولی فائزه از الفاظ رکیک استفاده نکرده و برای بانوان هم مزاحمت ایجاد نکرده و لذا فقط از باب توهین به ارکان نظام محکوم شده و البته محکومیتش کمتر است. لطفاً احساساتی نشوید و مطلب را دقیق بخوانید.
یا علی
توهین با آن الفاظ رکیک باید مجازات بیشتری هم داشته باشد
این خانواده خودشونو صاحب همه مملکت می دونن....اون از دختر بی ادبش اونم از پسرمتهمش اونم از خود آقای هاشمی که خودشون رو بالاتر از همه می دونن!
Iran, Islamic Republic of
خوشبختانه قضات شریف در دام این جوسازیها قرار نمی گیرند کار این قدر زشت وزننده بود که مراجع ورهبری عزیز هم تقبیح کردند و اتفاقا اگر دختر اقای هاشمی نمی بود حکم به مراتب سنگین تر بود ولی چه کنیم که برخی ندانسته در دام تازه به دوران رسیدها می افتند
United States
اولا توهین توهینه و فرقی بین زن و مرد نیست. ثانیا توهین به مظهار اعتقادی (ولایت فقیه و ارکن نظام اسلامی) از توهین هب شخص بدتره
ثالثا خطای وابستگان به قدرت بیشتر از و خطرناکتر از غیر وابستگان است لذا به نظرم جرم فائزه خانم بیشتره چون حرمت جایگاهشونو نگه نداشتن
رابعا فحش ها و بد وبیراه های خانم هاشمی بعد فرا ملی داره و ابزار سواستفاده دشمنان شده در حالیکه رفتار سعید تاجیک خیر