پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۲

درخواست اعراب از حماس برای آتش‌بس

سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 371508
اتحادیه عرب از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین درخواست کرد تا با طرح پیشنهادی مصر برای آتش‌بس با رژیم صهیونیستی موافقت کند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، اتحادیه عرب از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین درخواست کرد تا با طرح پیشنهادی مصر برای آتش‌بس با رژیم صهیونیستی موافقت کند.

شبکه خبری العربیه طی خبری اعلام کرد که اتحادیه عرب از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" خواسته تا با طرح پیشنهادی مصر برای آتش‌بس با اسرائیل موافقت کند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که خبرگزاری رویترز ساعاتی پیش به نقل از یک مقام مسئول خبر داد که مصر قصد دارد برخی از بندهای طرح آتش‌بس خود را اصلاح کند تا مورد قبول تمامی طرف‌ها قرار بگیرد.

رویترز همچنین به نقل از منابع مصری خبر داد که قاهره بخش‌هایی از بندهای طرح خود را اصلاح می‌کند تا خواسته‌های جنبش حماس نیز اجابت شود.

جنبش مقاومت اسلامی حماس برای قبول آتش بس شرایط پنج گانه‌ای را تعیین کرده است.

از جمله مهمترین این شرایط، بازگشایی همیشگی گذرگاه رفح و آزادی تمام اسرای معامله آزادی شالیط و ایجاد گذرگاه آبی برای غزه عنوان کردند.

در این شرایط همچنین حماس خواستار آزادی تمام اسرای آزاد شده و سپس به اسارت مجدد در آمده در چارچوب تفاهم نامه آزادی گلعاد شالیط شده است همچنین باید شرایط نگهداری اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی براساس تفاهم به عمل آمده در سال ۲۰۱۲ با مقامات مصری اجرا شود.

این در حالی است که ارتش رژیم اسرائیل طی روزهای گذشته صدها بار به نوار غزه حمله کرده است، در این حملات، چند صد منزل مسکونی نیز مورد هدف قرار گرفتند، که بر اثر آن ۵۴۷ فلسطینی شهید و بیش از ۳۳۰۰ فلسطینی دیگر هم زخمی شدند.

ارتش رژیم اسرائیل بامداد یکشنبه محله الشجاعیه شهر غزه را با واحدهای توپخانه خود هدف قرار داد که در جریان آن ۷۲ نفر شهید و ۴۰۰ نفر زخمی شدند.

برای اولین بار مقاومت فلسطین درگیری‌ها را به عمق سرزمین‌های اشغالی کشانده است و منابع خبری از نفوذ نیروهای مقاومت به شهرک‌های صهیونیست نشین و درگیری با ارتش اسرائیل خبر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
اتش بس پس از این همه جنایت وحشیانه!حقوق بشر جوک سال!!
خاک برسر این اعراب حامی اسرائیل