جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اظهارات تهیه‌کننده «رستاخیز» در تبریز

جمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب: 431303
تهیه کننده فیلم «رستاخیز» گفت: نگاه شیعه به نقش بازیگران شخصیت‌های دینی در سریال‌ها و فیلم‌ها، نگاه نمادگرایانه نیست بلکه تلاش می‌کند که همیشه نگاه واقع گرایانه به این حوزه داشته باشد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، تقی علی‌قلی‌زاده در نشست عوامل فیلم «رستاخیز» با ریاست حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: برکت فعالیت در کارهای مذهبی را در زندگی روزمره خود حس می‌کنم.

وی افزود: باید در حوزه سینمای دینی بیش از پیش فعالیت و از ورود به عناوین مذهبی و اطلاعات مربوط به شخصیت‌ها نهراسیم.

وی اظهار کرد: نگاه شیعه به نقش بازیگران شخصیت‌های دینی در فیلم های سریالی و سینمایی، نگاه نمادگرایانه نیست بلکه تلاش می‌کند که همیشه نگاه واقع گرایانه به این حوزه داشته باشد.

تهیه کننده فیلم سینمایی رستاخیز با بیان اینکه برخی از انتقادات به این فیلم، مورد قبول من است ادامه داد: طبیعی است که هر کار و اثری، کامل کامل نبوده و نقاط ضعفی نیز داشته باشد و ما سعی می‌کنیم با شنیدن انتقادات، ضعف‌های خود را برطرف کرده و بیش از پیش فیلم هایی با مضمون مذهبی بسازیم.

به گفته تقی علی‌قلی‌زاده، ساخت فیلم هایی همچون رستاخیز می تواند نقش بسیار مهمی در شکل گیری شخصیت نوجوانان و جوانان و آشنایی هر چه بیشتر آنان با میراث فرهنگی و تاریخ اسلام ایفا کند.

رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی هم گفت: ظلم ستیزی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهم ترین نقطه قوت فیلم رستاخیز است.

حسن میلانی با بیان اینکه باید بیش از پیش از زبان هنر برای انتقال مفاهیم معنوی و تاریخ اسلام استفاده کرد گفت: فیلم رستاخیز یکی از بهترین آثار در زمینه آثار دینی – مذهبی است و امیدوارم با اکران این فیلم در آذربایجان شرقی، بتوانیم مخاطب بسیاری بخصوص جوانان را به مشاهده این فیلم جذب کنیم.

وی افزود: آرزو دارم این فیلم به دلیل برخورداری از مفاهیم عمیق اخلاقی، تربیتی و دینی یکی از پرمخاطب‌ترین فیلم های اکران شده در تبریز باشد.

وی قوت فیلم عنوان و اظهار کرد: در خلق آثار هنری و نمایشنامه نویسی و ساخت فیلم های سینمایی نباید تنها به بعد ظلم به حضرت اباعبدالله الحسین و خانواده ایشان اکتفا شود، بلکه باید پیام حقیقی نهضت عاشورا و یا همان ظلم ستیزی را به بهترین شکل ممکن به نسل جوان منتق کنیم.

رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی در بخشی از سخنان خود به ارائه انتقادات خود بر این فیلم سینمایی پرداخت که از آن میان می‌توان به نقش کم رنگ حضرت زینب (س) در جریان این فیلم اشاره کرد

میلانی از آمادگی حوزه هنری آذربایجان شرقی برای همکاری با تمامی ادارات و نهادهایی همچون بسیج و سپاه و تعیین تایم اختصاصی اکران فیلم رستاخیز برای آنان خبر داد.

فرهاد قائمیان بازیگر نقش حر بن یزید ریاحی در فیلم رستاخیز هم در این نشست در سخنانی گفت: افتخار می کنم که آذری هستم و به خاطر ایفای نقش حر بن یزید ریاحی در فیلم سینمایی رستاخیز به خود می بالم.

وی افزود: من در این فیلم، ساخته شدم و اثرات معنوی آن را در زندگی روزمره خود فراموش نمی کنم و تمامی همت خودم را به کار می گیرم که شخصیتی را که در این نقش به دست آوردم حفظ کنم.

قائمیان ابراز کرد: امیدوارم هر کسی به اندازه وسع و توان خود بتواند گام های استواری را در راستای ترویج فرهنگ عاشورا و رسالت اصلی امام حسین(ع) بردارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *