چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

اعلام دارایی جب بوش درآستانه انتخابات

پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 431204
جب دومین نفر از میان انبوه دوستداران رؤیای ورود به کاخ سفید است که تاکنون حاضر به اعلام گزارش دارایی‌های خود شده است. نفر اول، "کارلی فیورینا" بود.
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران به نقل از سی‌ان‌ان خبر داد، دستیاران فعالیت‌ انتخاباتی جب‌بوش، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، روز گذشته از دارایی ۲۲ میلیون دلاری این عضو کوچکتر خانوادۀ بوش خبر دادند.

دستیاران فرماندار سابق ایالت فلوریدا دیروز ضمن اشاره به انتشار اظهارنامه‌های مالیاتی جب بوش در ۳۳ سال اخیر، اعلام کردند دارایی خالص بوش چیزی بین ۱۹ تا ۲۲ میلیون دلار است.

بوشِ ۶۲ ساله توانسته به لطف درآمدی که از ارائه سخنرانی‌ها و مشاوره‌ها در سالهای پس از فرمانداری فلوریدا کسب می‌کرد، به ثروتی ۷۷۲ درصدی نسبت به سال پیش از بازنشستگی خود دست یابد.

درآمد بوش طی این سالها فقط سیر صعودی داشته است. از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ چیزی حدود ۲۸.۵ میلیون دلار نصیب رقیب جمهوری‌خواه هیلاری کلینتون شده است. ۷.۴ میلیون دلار از این مبلغ تنها در سال ۲۰۱۳ به دارایی جِب اضافه شد.

مرسوم است که سیاستمداران برای برانگیختن جوّ شفاف‌سازی اقتصادی در جریان فعالیت‌های انتخاباتی خود معمولاً اقدام به ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی و فهرست دارایی خود می‌کنند. این کار در برخی موارد و در مورد بعضی از اشخاص جواب می‌دهد، اما همیشه هم کارساز نیست.

آنچه از اعلام دارایی‌های جِب بر مبنای اوراق مالیاتی‌اش در طول سه دهۀ کاری او برمی‌آید، مؤید این است که با وجود نقش غالب درآمدهای او در مناصب دولتی، بخش قابل توجهی از دارایی او حاصل فعالیت‌های اقتصادی او در نقش مشاور مؤسسه مالی بین‌المللی "بارکلِیز" است، بطوری که در طول ۶ سال، ۱۲ میلیون دلار عاید او شده است.

زمانی که بوش، پیش از ورشکستگی بانک سرمایه‌گذاری "لیمن برادرز"، در این نهاد مشغول ارائه مشاوره‌هایش بود نیز حدود ۱.۵ میلیون دلار سود کرد.

جب تنها دومین نفر از میان انبوه دوستداران رؤیای ورود به کاخ سفید است که تاکنون حاضر به اعلام گزارش دارایی‌های خود شده است. نفر اول، "کارلی فیورینا" بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *