چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

عجیب‌ترین پیش‌بینی نفتی از یک مسئول

پنجشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۰
کد مطلب: 441104
رئیس فدراسیون صادرکنندگان انرژی و صنایع وابسته به بیان دلایل افت مجدد قیمت نفت در روزهای اخیر پرداخت و پیش‌بینی کرد که در شرایط فعلی بازار، قیمت نفت تا ۲۰ دلار هم کاهش یابد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، در روزهای افت‌های پی‌درپی قیمت نفت تاکنون ارزان‌ترین قیمتی که برای این محصول پیش‌بینی شده بود ۳۰ دلار بود اما امروز یک فعال بخش خصوصی ایران قیمتی پایین‌تر از این میزان را پیش‌بینی کرده است.

محمد پارسا در گفت‌وگو با ایسنا، پیش‌بینی کرد که در شرایط فعلی بازار، قیمت نفت تا ۲۰ دلار هم کاهش یابد.

وی در همین مورد توضیح داده است:نباید این موضوع را فراموش کنیم که در وضعیت فعلی با مسئله اشباع بازار نفت روبرو هستیم. در حال حاضر روزانه سه میلیون بشکه نفت مازاد تولید وجود دارد و با افزایش تولید نفت ایران، یک میلیون بشکه دیگر به این مازاد تولید اضافه خواهد شد که باعث می‌شود قیمت نفت از ۴۳ دلار به ۲۰ دلار کاهش یابد.

رئیس فدراسیون صادرکنندگان انرژی و صنایع وابسته عنوان کرد: اگر فروش نفت‌ ما به دو برابر برسد، درآمد نفتی‌ ما دو برابر نخواهد شد و ثابت می‌ماند. درصورتی که قیمت نفت به ۲۰ دلار برسد می‌تواند باعث شود بعضی تولید‌کننده‌های متفرقه و کوچک از بازار خارج شوند و در نتیجه عرضه و تقاضا به تعادل برسد تا قیمت نفت افزایش یابد.

نایب رئیس سابق کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران درباره دلیل افت مجدد قیمت نفت در روزهای اخیر تصریح کرد: افت قیمت نفت با توجه به اینکه رشد اقتصادی چین کاهش یافته و مصرف نفت در بازار به اشباع رسیده باعث شده است با مازاد عرضه روبرو شویم. اگر شرکت‌های نفتی کوچک از چرخه بازار خارج شوند این امکان وجود خواهد داشت که مازاد تولید عربستان و همچنین یک میلیون بشکه تولید مازاد ایران جذب بازار و منجر به افزایش قیمت نفت شود اما به نظر می‌رسد تا چند ماه آینده شاهد ادامه افت قیمت نفت باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دولت تبیر وامید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
وزیرنفت خواب تشریف دارن ؟