سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۲

شیخ نعیم قاسم: نبرد قلمون در راه است

سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۴
کد مطلب: 421106
معاون دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به نزدیک بودن نبرد جرود قلمون تاکید کرد که این نبرد برای حمایت از روستاهای لبنان است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه خبری المنار خبرداد:  شیخ نعیم قاسم طی اظهاراتی درباره سوریه گفت که متاسفانه در حال حاضر راه حل سیاسی در سوریه وجود ندارد و کشورهای بزرگ و در رأس آن آمریکا به امور دیگر سرگرم هستند و می خواهند راه حل سیاسی را یک یا دو سال و یا حتی بیشتر به تاخیر بیاندازد و هر تلاشی که مشاهده می کنید تنها برای بهبود موقعیتشان است.

وی افزود: در هر صورت نبرد جرود قلمون در راه است، این نبرد سر بیرون آورده و بار دیگر ثابت می کند که تکفیری ها آنگونه که می خواهند قادر به گسترش نیستند و این نبرد، نبرد حمایت از روستاهای لبنان و ممانعت از گسترش تکفیری ها برای جلوگیری از تحقق اهداف آنهاست.

شیخ نعیم قاسم همچنین اظهار داشت که اگر لبنانی ها به دنبال راه حل و برون رفت از بحران کنونی نباشند ما با بحران سیاسی نامحدود مواجه خواهیم شد.

وی درباره اوضاع یمن نیز این سوال را مطرح کرد که چه فرقی بین عربستان و داعش وجود دارد؟ داعش اعراب و مسلمانان را به قتل رسانده و سرشان را از بدنشان جدا می کند و عربستان نیز با هواپیماهای خود ده ها و صدها کودک، زن و سالخورده را می کشد و هر دوی آنها با دشمن نمی جنگند بلکه اعراب و مسلمانان را به قتل می رسانند.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به ضرورت راه حل سیاسی در یمن، تاکید کرد که حل و فصل امور بدون این شیوه میسر نیست بلکه تنها فجایع را بیشتر کرده و این فجایع نیز نه تنها بر یمن بلکه بر همه کشورهای حوزه خلیج فارس به خصوص عربستان تاثیر خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *