پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۱۳

قیمت شیر باز هم افزایش یافت/ لبنیات در آستانه موج جدید گرانی

يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 382704
صنایع لبنی که تا پیش از این شیر خام را کیلویی ۱۲۵۰ تومان از دامداران می‌خریدند، از این پس و با تصویب یارانه ۴۵۰ میلیارد تومانی شیر خام، باید هر کیلوگرم شیر خام را ۱۳۰۰ تومان بخرند تا قیمت شیر خام به ۱۴۴۰ تومان مصوب ستاد تنظیم بازار برسد.
قیمت شیر باز هم افزایش یافت/ لبنیات در آستانه موج جدید گرانی
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، معاون اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی روز گذشته - پنجم مهر - از اختصاص یارانه ۱۴۰ تومانی به هر کیلوگرم شیر خام برای شش ماهه دوم امسال خبر داد و گفت: براین اساس کارخانه‌ها باید هر کیلوگرم شیر خام را ۱۳۰۰ تومان از دامداران بخرند تا نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار محقق شود.

البته صنایع لبنی پیش از این اعلام کرده بودند که هر کیلوگرم شیر خام را بیش از ۱۲۵۰ تومان نمی‌توانند از دامداران بخرند.

صنایع لبنی در همان روزهای نخست تیرماه که دولت صنایع لبنی را مکلف به خرید شیر خام به قیمت کیلویی ۱۴۴۰ تومان کرده بود، اعلام کردند" با توجه به شرایط موجود کارخانه‌های لبنی توانایی خرید این محصول بیش از کیلویی ۱۲۵۰ تومان را ندارند و دولت نمی‌تواند آنها را مجبور به خرید شیر خام به قیمت دلخواه خود کند".

پس از این ماجرا بود که وزارت جهاد کشاورزی دست به کار شد و با پیگیری‌های خود توانست ۳۰۰ میلیارد تومان یارانه شیر خام برای دامداران در بهار امسال در نظر بگیرد که البته تاکنون پرداخت نشده است.

گرچه دولت برای تصویب یارانه شیر خام در تابستان امسال کاری نکرده و هنوز دامداران خبری در این رابطه نشنیده‌اند اما عبدالمهدی بخشنده، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی به ایسنا گفت" یارانه ۴۵۰ میلیارد تومانی برای خرید شیر خام از دامداران در شش ماهه دوم امسال در نظر گرفته شده تا بخشی از زیان آنها جبران شود".

به گفته وی این یارانه به گونه‌ای تدوین شده تا به ازای هر کیلوگرم تحویل شیر به کارخانه‌های لبنی ۱۴۰ تومان به دامداران پرداخت شود، یعنی با قیمت ۱۳۰۰ تومانی که صنایع لبنی باید شیر خام را از دامداران خریداری کنند، قیمت نهایی این محصول برای دامداران به ۱۴۴۰ تومان مصوب ستاد تنظیم بازار می‌رسد.

حالا با این شرایط باید دید صنایع لبنی که تا دیروز از بالا بودن نرخ مصوب ۱۴۴۰ تومانی ستاد تنظیم بازار گلایه می‌کردند و می‌گفتند نمی‌توانند آن را از ۱۲۵۰ تومان بیشتر بخرند با این ۵۰ تومان افزایش قیمت چگونه برخورد می‌کنند و آیا باز هم قیمت لبنیات را افزایش می‌دهند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


منتقد
Iran, Islamic Republic of
احساس نمیکنین شی ملایم یه خورده چرب شده !!!
Iran, Islamic Republic of
روحانی متشکریم ...
توفیقی از قزوین
اگر از این افزابشها نگران هستید خواب برید جای گرم!!!!
چون این داستان همچنان ادامه دارد.....
علی
.. پدر مردم رو دراوردید .
Iran, Islamic Republic of
خجالت داره
Iran, Islamic Republic of
به جهنم!!!
بالاخره حمایت بی چون و چرا از سرمایه دار این چیزا رو هم داره دیگه.
درود بر دکتر احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
دردو بر احمدی نژاد که طرف دار مستضعفان بود بنابراین دلار 1000 تومنی را رساند به 3000 تومان تا سرمایه دار ها سرمایه دار تر شوند و مستضعفان مستضعف تر .
خیلی وقته شیر رو از سبد غذایی حذف کردیم..حالا هر چقدر دوست دارین گرونش کنین
م.م
شیر هم شده مثل طلا و دلار..
هر روز باید چک کنیم ببینیم چقدر شده.
از دوستان عزیز میخواهیم بورس شیر و لبنیات رو راه اندازی کنن حداقل یه سودی هم ما بکنیم....
یا حق
بهجهنم كه گران شد هركس ميل دارد بفرمايد
وهركس ندارد منتظر ارزوني بماند.پابرهنه ها واقعا پابرهنه شدند....
م.م
شما که نقد من رو نمیگذارید چرا نوشتید نظر مخاطبان. بنویسید گلچین نظرات بررسی شده جهان نیوز.... والا به خدا.. تو کشور خودمون هم فیلتر شدیم...
یا حق
علی
پدرمردم در اومد بسه